מנהל עבודה בבניין רישום

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

מסלול ההכשרה של מנהל עבודה בענף הבניין מתחיל הרבה לפני שהוא מגיע בכלל לתפקיד. בכדי להפוך למנהלי עבודה מוסמכים, עליכם להשלים השכלה רשמית באחת המכללות המלמדות את מקצועות הבניין ואשר מוכרות על ידי משרד העבודה והרווחה לעניין זה. עם תום הלימודים תוכלו להפוך למנהלי עבודה מוסמכים ובכדי להשלים את התהליך, יהיה עליכם להשלים גם תהליך של רישום. בדומה לקבלנים רשומים, במקרה של מנהל עבודה בבניין רישום מבוצע כחלק טכני המאפשר למנהל העבודה להוסיף עצמו לפנקס הקבלנים כמנהל עבודה רשום. מה זה בדיוק אומר ואיך עושים את זה? על כך מסבירים לכם בשורות הבאות, המומחים של המרכז ללימודי בניין.

הדרכות עבודה בגובה ירושלים

האם מנהל עבודה נדרש להסמכה על פי חוק?

התשובה היא בהחלט כן. למרבה הצער, ישנם אתרי בניה המנוהלים על ידי מנהלי עבודה שלא עברו כל הכשרה ייעודית ולא רכשו את ההשכלה הרשמית הנדרשת לשם כך. מנהלי עבודה אלה, פרט לכך שאינם יודעים באמת את התפקיד, גם פועלים בניגוד לחוק וחשופים לתביעות ענק. בכדי להפוך למנהלי עבודה מוסמכים ומורשים, עליכם לעבור תהליך מסודר של הסמכה ותהליך זה מתחיל עוד הרבה לפני שאתם פונים בכלל לתפקיד מנהל העבודה. על התהליך נספר לכם ממש עוד מעט, אבל בינתיים נספר שעל הסמכת מנהלי עבודה אחראי משרד העבודה והרווחה שמגדיר את הקריטריונים בהם יש לעמוד על מנת לזכות בהסמכה הנדרשת. הסמכה זו נדרשת על מנת לאפשר למשרד העבודה לפקח על התחום, שנחשב לאחד החשובים בענף הבניין.

ראו גם: לימודי מנהל עבודה

ולמה נדרש רישום?

ובכן, הסמכה היא למעשה תהליך של רישוי. כאשר איש מקצוע מוגדר כמוסמך הוא למעשה בעל רישיון של איש מקצוע בדרגת מוסמך. במקרה של מנהל עבודה בבניין רישום הוא מעין הליך טכני שנועד לעגן את הסמכתו של מנהל העבודה. ככלל, מרגע שמנהל העבודה סיים את תהליך ההכשרה המקצועית, לרבות עמידה מלאה בכל הקריטריונים שהגדיר משרד העבודה והרווחה, הוא מוסמך לעסוק במקצוע על פי הכללים החלים על התחום. יחד עם זאת, בכדי לעגן את מעמדו זה ולהופיע ככזה בפני הציבור בכלל ובפני ציבור היזמים, הקבלנים ואנשי המקצוע האחרים בענף הבניין יכול לבצע מנהל עבודה בבניין רישום טכני בפנקס הקבלנים.

ראו גם: קורס קבלנים רשומים

איך מבצעים את תהליך הרישום?

ובכן, רישום מנהל עבודה הוא בעיקרו הליך טכני שנועד לעגן את מקומו של מנהל העבודה ברשימת אנשי המקצוע המורשים בענף הבניין. יחד עם זאת, חשוב להבין שמרגע שעמדתם בכל הקריטריונים שהגדיר משרד העבודה והרווחה לצורך הסמכה כמנהלי עבודה, הרי שאתם מנהלי עבודה מורשים ויכולים לעסוק בתחום בצורה חוקית. שימו לב שלא כל מנהל עבודה יכול לנהל כל פרויקט וישנן דרגות הסמכה בהתאם למורכבות הפרויקט. מנהל עבודה בפרויקט בניה פרטית נדרש ליכולות הבסיסיות ביותר בתחום, בעוד שמנהל עבודה בפרויקט תשתיות של בניה הנדסית נדרש ליכולות מתקדמות יותר ולניסיון רב יותר, הן בכדי לנהל את הפרויקט בצורה נכונה ומקצועית יותר והן בכדי לעמוד בדרישות הבטיחות שנובעות מפרויקט כזה.

כרגע, מה שחשוב לדעת הוא שבמקרה של מנהל עבודה בבניין רישום הוא תהליך שמתחיל בהכשרה מקצועית ואת ההכשרה המקצועית הזאת תוכלו להתחיל כבר במחזור הקרוב של קורס מנהלי עבודה בבניין של המרכז ללימודי בניין. המרכז פועל בפיקוח ואישור משרד העבודה ומעמיד לרשותכם תכנית לימודים עשירה ומגוונת, הכוללת את כל נושאי החובה שהגדיר משרד העבודה בנוסף לעוד שורה של נושאים להעשרה, שיאפשרו לכם לצאת אל שוק העבודה עם יכולות מתקדמות יותר ומעגלי ידע נרחבים יותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!