מה ההבדל בין קבלן רשום לבין מפקח בנייה?

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

הגוף הממשלתי או האיגוד הארצי לקבלנים רשומים נקרא התאחדות בוני הארץ, או איגוד הקבלנים. איגוד הקבלנים אחראי על פיקוח הקבלנים הרשומים, הצבת גבולות וחוקים, ואספקת רישיונות. האיגוד אחראי במטרה לעשות סדר בישראל, לפקח בצורה טובה יותר על התנהלות הקבלנים בארץ. במאמר זה, יובל סגל, יועץ הלימודים, מסביר מהם ההבדלים בין קבלן רשום לבין מפקח בנייה.

מהו מפקח בנייה?

התשובה כבר נמצאת בגוף השאלה. מפקח בנייה הינו בעל מקצוע אשר מתמחה בפיקוח הבנייה. למפקח הבנייה ישנם תפקידים חשובים מאוד – ניהול פרויקטים, ניהול ופיקוח על הקבלנים, ניהול ופיקוח הפרויקט לפי הנהלים והתקנים המחמירים, ובעיקר פיקוח מלא על כל תהליכי הפרויקט. מפקח הבנייה חייב להיות בקיע בכל יסודות הבנייה והפרויקט, בנייה מעשית, בנייה בשטח, ועוד. במילים אחרות, מפקח הבנייה אחראי שכל תהליך הבנייה בשטח יתבצע בצורה הנכונה ביותר.

מהו קבלן רשום?

קבלן רשום הינו קבלן אשר רשום ומוכר ברשם הקבלנים, במשרד הבינוי והשיכון הארצי, הממשלתי. רשם הקבלנים הינו ארגון ממשלתי אשר מספק רישיונות רשמיים לקבלנים רשומים. על הקבלן הרשום מוטלת הרבה אחריות, הוא חייב להיות בקיא בכל יסודות הבנייה והמבנה של הפרויקט. הקבלן הרשום מפוקח על ידי רשם הקבלנים בצורה רשמית ומבוקרת, בחירתו איננה מוטלת בספק. קבלן רשום מספק שירותים מקצועיים, ידע נרחב ומקצועי, ניסיון רב בשנים, ועם תעודות הסמכה.

מפקח בנייה מול קבלן רשום – מהם ההבדלים ביניהם?

כפי שכבר הזכרנו קודם לכן, קבלן רשום מבצע את עבודות הבנייה עם הוקרה מצד רשם הקבלנים. לעומת זאת, מפקח בנייה אחראי על תחום פעילות אחרת – פיקוח וניהול של הפרויקט באופן יסודי. בשרשרת המזון, מפקח הבנייה אחראי על הקבלן הרשום, בעלי המקצוע של הפרויקט, ועוד הרבה. בפרויקט חדש, תזדקקו לשניהם – לפקח הבנייה ולקבלן הרשום. הקבלן הרשום אחראי על עבודת הנמלים, העבודה הקשה והפיזית. לעומת זאת, מפקח הבנייה יהיה אחראי על התפקוד הכללי.

אלה הם ההבדלים בין מפקח בנייה לבין קבלן רשום. מדובר בשני תחומי פעילויות שונות בפרויקט. ואם זאת, כפי שכבר הסקתם, ישנם הבדלים שונים, אחריות שונה ומקיפה, ותנאים אחרים ושונים. כל אחד בתפקידו הבלעדי והייחודי, כל אחד מספק את ההתמחות המתאימה בפרויקט הסופי.

בנוסף, מדובר בשני תפקידים שלא יכולים להתקיים בנפרד. בפרויקט, תזדקקו לשני בעלי המקצוע. הצלחת פרויקט הבנייה הגדול תלויה רבות בקבלן הרשום וגם במפקח הבנייה. האחריות די כבדה. בפרויקטים גדולים הרבה יותר, מפקח הבנייה והקבלן הרשום חיוניים מאוד, תפקידים חשוב מאוד.

אתר ״יובל סגל״ מספק לכם ייעוץ מקיף וקבלת רישיונות עבודה לקבלנים רישום מטעם האיגוד. מהיום ניתן לקבל רישיון קבלן רשום תוך 60 ימים בלבד! ייתכן שקבלת הרישיון תתעכב מעט. מעוניינים להפוך לקבלן רשום עם תעודות? התייעצו עם צוות המומחים של יובל סגל.

מוגש באדיבות אתר מאסטרים בשיפוצים

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!