העלאת סיווג קבלנים

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

העלאת סיווג קבלנים עם חברה מובילהעל פי חוק הקבלנים לעבודות הנדסה בנאיות, קבלנים הרשומים ברשם הקבלנים ומעוניינים בהעלאת סיווג קבלנים במטרה לבצע עבודות בהיקפים גדולים יותר ובעלות גבוהה יותר, חייבים להוכיח כי ביצעו עבודות ופרויקטים מסוגים שונים במרווח של שנה אחת לפחות מהיום שבו קיבלו את סיווגם הקודם. אותו תהליך בירוקרטי טומן בחובו הגשת מסמכים וטפסים רבים, הגשת חוזים ותצהירים החתומים על ידי עורך דין או על ידי רואה חשבון מוסמך. לסיוע בהעלאת סיווג קבלנים מומלץ לפנות לקבוצת יובל סגל. המומחים שלו יסייעו לכם בהליך כולו שלב אחר שלב וילוו אתכם עד שתקבלו את הסיווג המתאים. משרדנו מתמחה בטיפול, ליווי וייעוץ עבור קבלנים רשומים שרוצים לשדרג את הקריירה שלהם ולהעלות את הסיווג הקלני מול הרשם שנמצא תחת משרד הבינוי והשיכון בישראל.

העלאת סיווג קבלנים מה זה אומר?

על פי התקנות של רישום הקבלנים לעבודות הנדסה בנאיות וסיווג קבלנים רשומים, מחייב הוכה של עבודות ופרויקטים בהיקף כספי מינימלי. כל הקבלנים הרשומים תחת פנקס הקבלנים ברשם הקבלנים מסווגים לחמש קבוצות שונות המחולקות לפי סוגים. הסיווג הנמוך ביותר הוא 1 והגבוה הוא 5. להלן טבלת סיווג הקבלנים:

 

קבוצה קבוצה א‘ קבוצה ב‘ קבוצה ג‘ ענף בניה למגורים
1 1,626 2,663 4,344 2,000
2 3,255 6,330 7,856 3,000
3 6,507 10,661 15,710 5,000
4 13,018 21,321 31,418 10,000
5 ללא הגבלה ללא הגבלה ללא הגבלה ללא הגבלה

 

מתי ניתן להעלות את הסיווג הקבלנים הרשומים לפי החוק?

מתי ניתן להעלות את הסיווג הקבלנים הרשומים לפי החוקקיימים שני מצבים עיקריים בהם ניתן להעלות סיווג של קבלנים רשומים לפי החוק. האחד הוא בעת פעילות באתר בודד, כלומר הקבלן ביצע סוגים שונים של עבודות בהיקף כספי של לפחות 70% מהמותר לו על פי החוק באתר בנייה אחד בודד. השני הוא בעת פעילות בשני אתרי בניה או יותר, כאשר הקבלן ביצע עבודות שונות בהיקף כספי של לפחות 100% בשני אתרי בניה או יותר והעבודות בוצעות בתקופות חופפות של 50%. היקף העבודה בכל אתר לא ירד מ-40%.

יש עוד כמה כללים שחשוב לשים אליהם לב בעת העלאת סיווג ברשם הקבלנים.

  1. מותר להגיש את הבקשה בכדי להעלות את הסיווג רק לאחר שנה מהיום שבו התקבל אישור על הסיווג הקודם.
  2. בכדי להעלות את הסיווג, יש לפנות לרשם הקבלנים באופן מסודר ולהוסיף את כל המסמכים הרלוונטיים בצורה מסודרת ויעילה.
  3. לאחר שיוכח כי הקבלן סיים את עבודות הבניה בהיקף על פי הסיווג הקודם שהיה לו, הוא יוכל להגיש בקשה להעלאת הסיווג בדרגה אחת.

אילו מסמכים יש להגיש לרשם בכדי שניתן יהיה להעלות את הסיווג?

מה המסמכים יש להגיש לרשם בכדי שניתן יהיה להעלות את סיווג הקבלןבכדי שהרשם יתייחס לבקשה להעלאת סיווג קבלני יש להגיש לא מעט מסמכים ביניהם חוזה הכולל תיאור מלא של מהות העבודה והיקף שלה, חוזה של קבלן ראשי עם מזמין העבודה, חשבון סופי מאושר וחתום על ידי האדם שהזמין את העבודה, מפרט טכני/כתב כמויות מלא ומפורט, אישור מזמין העבודה כולל סיומה, היקפה ואיכות ביצוע, חשבון סופי מאושר שמראה כי העבודה הסתיימה, נתוני עלות עבודה בטבלאות על פי ”טופס עבודות הנדסה בנאיות“ וטופס נתונים.

לסיכום, כמו שכבר הבנתם העלאת סיווג קבלני הוא הליך בירוקרטי, ארוך הדורש ידע בכללים והחוקים תוך התנהלות מול רשם הקבלנים. מומלץ מאוד במטרה לקצר תהליכים ולהימנע מועגמת נפש להיעזר בחברה או איש מקצוע המתמחים בתהליך שלב אחר שלב, הן בהיבט של הייעוץ והן בהיבט של הגשת הבקשה.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!