רשימת קבלנים רשומים

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

רשימת קבלנים רשומים

מעוניינים לבצע פרויקט כלשהו בתחום הבנייה, החל מהחלפת צנרת מים ועד בניית בית חדש? לא משנה מה המשימה שאתם רוצים לבצע, חשוב לבצע אותה בעזרת קבלן רשום בלבד. מדוע זה כל כך חשוב? איפה תוכלו למצוא קבלנים רשומים והאם ישנה רשימת קבלנים רשומים שבה תוכלו לבדוק מיהם הקבלנים הרשומים שפועלים בסביבה שלכם? איך בנויה הרשימה הזאת ואיך נכון לקרוא אותה? את התשובות לכל השאלות הללו ועוד, תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

מדוע כל כך חשוב לעבוד עם קבלן רשום?

ובכן, עצם החיפוש שלכם אחר רשימת קבלנים רשומים מעידה על כך שאתם מבינים את הצורך לעבוד עם קבלן רשום בלבד, וכעת גם תוכלו להבין מדוע הצורך הזה הוא כל כך משמעותי. ובכן, על פי החוק בישראל, כל קבלן חייב לאחוז ברישיון מתאים על מנת לעסוק בתחום ההתמחות שלו כקבלן. קבלן שאינו רשום הוא קבלן שאינו מורשה ועל כן מדובר באדם שבכל בוקר יוצא ליום עבודה שכל כולו בלתי חוקי. אדם כזה לא יכול לבטח את הפעילות שלו, את הרכוש שלכם או את צד ג' כלשהו, שכן כל פוליסת ביטוח מותנית בכך שאיש המקצוע פועל על פי כל החוקים החלים עליו. אדם כזה גם לא נמצא בפיקוח של אף גורם ולמעשה חופשי לנהוג כרצונו, הרי גם כך הוא רגיל לעבוד בניגוד לחוק.

קבלן רשום הוא איש מקצוע שהרשויות המתאימות בחנו את היכולות שלו, את ההסמכה המקצועית שלו ואת הוותק המקצועי שלו ובהתאם לכך קבעו שהוא עומד בקריטריונים לקבלת רישיון קבלן. זאת ועוד, ועל כך נדבר בהמשך, אותו קבלן גם מסווג בסיווג מתאים שמעיד על היכולות המקצועיות שלו והיכולת שלו לבצע פרויקטים שונים בהיקפים שונים ובתחומי בנייה שונים. יותר מכל אלה, המעמד של קבלן רשום הוא לא פחות מנכס יקר ערך עבור הקבלן המחזיק בו ואותו קבלן לא יעשה דבר שעלול לסכן את המעמד הזה, מה שמבטיח לכם הלקוחות, שתפגשו איש מקצוע שמקפיד על בקלה כבחמורה ושמעניק שירות מקצועי ואדיב כפי שמצופה ממנו.

 

איך מוצאים קבלנים רשומים?

רשימת קבלנים רשומיםובכן, כאשר קבלן מקבל רישיון, הוא מתווסף למאגר מידע שנקרא פנקס הקבלנים. מאגר מידע זה מנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד השיכון ומפרט למעשה את כל הקבלנים בעלי הרישיון הפועלים בישראל. כשאתם רוצים למצוא קבלן רשום ומחפשים רשימת קבלנים רשומים בה תוכלו למצוא קבלן בסביבה שלכם ובתחום הדרוש לכם, אתם יכולים פשוט מאוד להיכנס לפנקס הקבלנים באתר האינטרנט של רשם הקבלנים ולקבל מידע מפורט על כל קבלן. אחרי שאמרנו את זה, פנקס הקבלנים הוא סתם רשימת קבלנים רשומים שבתוכה ניתן לבחור כל קבלן על פי שמו ואזור הפעילות שלו. המדובר במאגר מידע המחולק לסעיפים ותתי סעיפים שונים ובכל בחירת קבלן רשום מתוך הרשימה, חשוב לוודא שאתם בוחרים את הקבלן הנכון שמתאים למשימה שלשמה אתם זקוקים לו.

פנקס הקבלנים מחולק למעשה לסעיפי סיווג שונים של קבלנים. ברמה הפשוטה ביותר, קבלן אינסטלציה הוא קבלן שמורשה לספק אך ורק שירותי אינסטלציה ועצם הופעתו בפנקס הקבלנים, לא הופכת אותו לקבלן מורשה לצורך בניית מבנים למשל. אותו כנ"ל לגבי קבלן חשמל, קבלן שיפוצים, קבלן עפר, קבלן עבודות הנדסה בנאיות (קבלן בניין) וכן הלאה. זאת אומרת, שבבחירת הקבלן הנדרש לכם, עליכם לוודא שאתם בוחרים קבלן שמסווג בסיווג המתאים לכם מבחינת תחום ההתמחות, אך זה לחלוטין לא נגמר בכך. הקבלנים הרשומים באותה רשימת קבלנים רשומים הקרויה פנקס הקבלנים, מסווגים גם על פי פרמטר נוסף שנקרא היקף הפרויקט. היקף זה יכול לבוא לידי ביטוי בהיקף העלות הכספית של הפרויקט או בהיקף השטח הפיזי של הפרויקט. ישנם קבלנים שמורשים לבצע פרויקטים שהיקפם אינו עולה על חצי מיליון ש"ח, אחרים רשאים לבצע פרויקטים בהיקף של עד 30 מיליון ש"ח ואחרים אינם מוגבלים כלל (ישנן דרגות רבות ושנות, המספרים הם להמחשה בלבד). המשמעות היא שבבחירת קבלן רשום, עליכם לוודא שאתם בוחרים א' קבלן שמופיע בסיווג המתאים מבחינת סוג העבודה שאתם רוצים לבצע וב' קבלן שמופיע בסיווג המתאים מבחינת ההיקף הכספי או היקף השטח של הפרויקט.

 

רשימת קבלנים רשומים- כדאי לך להיות שם

רשימת קבלנים רשומיםקשה אולי להאמין, אבל בישראל של 2020, לא כל הקבלנים העוסקים בעבודות הבניין, חייבים להיות מפוקחים ע"י מוסדות המדינה ולהיות קבלנים רשומים. קשה להאמין, אבל במדינה שידעה כמה וכמה אסונות בניה, עדיין יש קבלנים שאינם רשומים, העוסקים בענף. יחד עם זאת, ולמרות הפרצה, יותר ויותר קבלנים מבקשים לקבל רישיון קבלן רשום ולהיכלל בפנקס הקבלנים הרשומים. למה? כי זה פשוט משתלם הרבה יותר.

 

החוק הטוב

עד שנת 1969, היה ענף הבניה פרוץ לחלוטין. איש הישר בעיניו יעשה ויבנה. אלא שבשנה זו נחקק חוק 'רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות' אשר ביקש לראשונה לעשות סדר בתחום. החוק, כפי שציינו, אינו מחייב אנשים לפעול תחתיו אך הוא לראשונה, יצר מסגרת, אשר תאפשר להסדיר את הענף ואת העוסקים בו, כך שמצד אחד סטנדרט הבניה יעלה ומצד שני, גם העוסקים בתחום שיכנסו לרשימת קבלנים רשומים- ירוויחו.

החוק החדש דרש מכל מי שעוסק במקצועות הרלוונטיים בעבודות בינוי בהיקף מינימלי מסוים, להירשם בפנקס הקבלנים במשרד השיכון כקבלן רשום, ובכך למעשה לקבל רישיון קבלן. את פנקס הקבלנים, מנהל רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. הוא זה האחראי על רשימת קבלנים רשומים והוא זה האחראי על ריכוז כל הנתונים אשר קובעים את רישומו ובעיקר את סיווגו של הקבלן. ולסיווג הקבלן- משמעות אדירה.

 

למה כדאי להיות ברשימת קבלנים רשומים

עוד לפני שניגע בחשיבות הסיווג הניתן לקבלן בפנקס הקבלנים הרשומים, ראוי שנבין מדוע כל כך משתלם להיות קבלן רשום. ישנם יתרונות רבים ועצומים להיותך קבלן רשום אולם 2 בולטים במיוחד ומה נגזרים יתרונות רבים אחרים.

הסיבה הראשונה נעוצה בעובדה שהיותך קבלן רשום מייחדת אותך מכל אותם עמיתך עד לא מכבר, שנשארו קבלנים לא רשומים. היחוד אינו נובע רק מן העובדה היבשה והפרקטית של 'רשום או לא רשום', אלא שכעת אתה מוכר כבעל אסמכתא, כמומחה וכקבלן אמין יותר מאשר הם. ולאמינות ולביטחון, במיוחד בענף בניה יש ערך עצום. העובדה כי אתה רשאי להיות מוכר ע"י המדינה כקבלן רשום היא חותמת איכות. ולקוחות, גדולים כקטנים, תמיד רוצים איכות.

היתרון השני גדול אף יותר והא בעצם פורץ לך את תקרת הזכוכית תחתיה אתה והעסק שלך הייתם כלואים עד כה. החוק אינו מחייב אומנם להיות קבלן רשום והוא אינו מחייב לקוחות פרטיים קטנטנים לקחת רק קבלן רשום אבל הוא בהחלט נוהג כך לגבי לקוחות גדולים. ובלקוחות גדולים אנו מתכוונים לחברות ציבוריות, פרויקטים גדולים ובעיקר פרויקטים ממשלתיים.

הרישום בפנקס הקבלנים, מאפשר לך כעת להתחיל להירשם למכרזים גדולים, פרטיים וממשלתיים, אשר תנאי הסף שלהם כוללים את הדרישה להתקשרות רק עם קבלן רשום. למעשה, אתה יכול לעבור לליגה של הגדולים, להשתתף במכרזים עם תקציב יותר גדול ולהגדיל את נפח העסק ורווחיו. אמת, עדיין יש מגבלה מסוימת ואתה לא יכול להשתתף בכל מכרז ובכל היקף, אפילו שאתה נמצא ברשימת קבלנים רשומים – וזה קשור כבר לנושא הסיווג

 

רשימת קבלנים רשומים- סיווג

רשימת קבלנים רשומיםלא כל הקבלנים הרשומים בפנקס הקבלנים הרשומים שווים. הקבלנים השונים מחזיקים בסיווג שונה, שיש לו השפעות רבות. ההשפעה הבסיסית ביותר, נוגעת לתחום ההתמחות בו הם רשאים לפעול. קבלן שלד, לא יכול לקבל סיווג של קבלן חשמל או כבישים וכד'. הסיווג המשמעותי יותר, הוא סיווג ההיקף הכספי אליו הקבלן הרשום יכול להשתייך.

סיווג ההיקף הכספי, נוגע למקסימום ההיקף הכספי של הפרויקטים שהקבלן רשאי לגשת אליהם. למעשה, אם הסיווג של הקבלן הרשום נקבע על מליון ₪ לפרויקט הוא יוכל לגשת לכל פרויקט מתחת להיקף זה אך לא יהיה רשאי להשתתף בפרויקטים מעל היקף זה. לכן, מצד אחד, בעצם רישומו בפנקס הקבלנים הרשומים, הקבלן פתח אופק חדש לעסק שלו והוא יוכל להשתתף בפרויקטים רבים, יוקרתיים ורווחיים יותר מכפי שיכל לעשות לפני כן, אך הוא עדיין יהיה נתון תחת תקרת זכוכית חדשה, גם אם היא גבוהה בהרבה מזו הקיימת.

 

רשימת קבלנים רשומים – סיווג זה לא גזרת גורל

יש הגיון רב בהגדרת הסיווגים הזו. היות והמחוקק רצה שהשוק יהיה מוסדר, אמין ואיכותי יותר, הוא דורש מדרגות סיווג, אחרת, קבלן שהיה עסוק בפרויקטים של 100,000 ₪ יקפוץ ישירות לפרויקטים בני עשרות מיליונים, בלי שבהכרח יש לו ניסיון או יכולת אמיתית לכך. לכן נקבע הסיווג הבנוי על מדרגות ועם הזמן והצטברות הניסיון, יכול הקבלן הרשום להתקדם במעלה הסיווג ולפתוח בפניו עוד ועוד דלתות של רווח.

אלא שגם בכל נושא הסיווג, יש משמעות רבה לנקודת הפתיחה ממנה מתחיל הקבלן. שהרי, יתכן ושמו אותו בסיווג המתיר לו פרוייקטים עד 500,000 ₪ כאשר בנקל, הוא יכול להיות במדרגה הבאה ולהשתתף גם בפרויקטים עד מיליון שקלים. רשימת קבלנים רשומים היא לא תורה מסיני והסיווג אשר בו אתם מושמים מלכתחילה- יכול להשתנות לטובתכם. בשביל זה, אתם צריכים צוות מקצועי שמכיר את תחום רישום הקבלנים לפני ולפנים.

רשימת קבלנים רשומים – כך תעשו זאת נכון

חלק מן התנאים הקובעים את רמת הסיווג שלכם הם קבועים והגיוניים: ההשכלה, שנות הניסיון, העדר רישום פלילי, היכולות המקצועיות, ההתמחות הספציפית וכד'. אך יש נתונים רבים אחרים שיכולים להטות את הכף עוד קצת לטובתכם. כמו לכל משרד ממשלתי, גם כשאתם ניגשים לרשם הקבלנים, אתם יכולים ללכת לבד, אבל כמו בכל המקרים האחרים- כדאי שתעשו זאת בליווי חברה מקצועית שמבינה בתחום ויודעת כיצד לפעול בו ביעילות ובחכמה.

מעבר לכל השגת האישורים השונים, הטפסים הרבים, איסוף החומר ועריכתו, החברה שתלווה אתכם בתהליך, יכולה ומכירה מגוון דרכים היכולים לשפר את מצבכם ואת מצב הדירוג שלכם. עורכי הדין של החברה מכירים היטב את החוק ויודעים גם כיצד והיכן מסתתרים בו סעיפים היכולים להיטיב עימכם. לעיתים, נדרש לעשות רק שינוי הגדרתי קטן, להוסיף מסמך אחד או לשכור רק עוד עובד אחד, כדי לשפר את הסיווג לאין ערוך.

רשימת הקבלנים הרשומים אינה סגורה עבורך ויתכן כי אתה גם יכול להיות מסווג בה בסיווג הרבה יותר גבוה, שיניב לך הרבה יותר רווח והרבה יותר יתרונות בהווה ובעתיד. לכן, אין לזלזל בכל הנושא של הרישום, אחרת תסווג נמוך. חברת יובל סגל הינה חברה מקצועית אשר פועלת כבר שנים רבות במיטוב זכויותיהם של קבלנים הנרשמים בפנקס הקבלנים. נשמח לעמוד גם לרשותך ולעזור לך להרוויח הרבה יותר.

אילו טפסים צריך בשביל רישום קבלנים רשומים?

בכדי להתחיל תהליך לרישום קבלן, יש קודם כל למלא טופס לרישום יחיד. יש לצרף בנוסף לטופס זה עוד שישה מסמכים:

  1. צילום של דף תעודת הזהות בו מצויינים פרטי הזהות והשם של מבקש הרישום לקבלן רשום.
  2. אישור בתוקף על ניהול פנקסי חשבונות ורישומים לפי חוק עסקאות של גופים ציבוריים.
  3. תעודת עוסק מורשה.
  4. תצהיר יחיד חתום על ידי עורך דין.
  5. הסכמה חתומה על ידי מבקש לאימות של היעדר הרשעות פליליות.
  6. אם המבקש מיוצג על ידי עורך דין יש להוסיף לבקשה גם ייפוי כוח בעבורו.

 

במידה ומדובר במבקש שכבר רשום בפנקס המהנדסים והאדריכלים, עליו להוסיף עוד שישה מסמכי רישום:

  1. העתק נאמן במקור אשר חתום על ידי עורך דין של תעודת רישום בפנקס המהנדסים והאדריכלים כולל העתק נאמן במקור של תעודת ההכשרה אותה קיבל האדריכל או המהנדס ממוסד לימודים מוכר.
  2. במידה ומדובר במהנדס שאיננו מהנדס אזרחי, עליו להוסיף לבקשה גיליון ציונים עם תרום לשפה העברית שעבר אימות לבדיקת הכשרתו ההנדסית במטרה לוודא כי היא מותאמת לענף המבוקש לו הוא מגיש את בקשת לרישום קבלנים רשומים.
  3. תצהיר ניסיון אשר חתום על ידי עורך דין. התצהיר למעשה נועד להציג לפחות שנתיים של ניסיון בביצוע סוגים שונים של עבודות הנדסה בתחום הבניה בענף מתוך 5 השנים האחרונות שהיו לפני הגשת הבקשה לרישום קבלנים רשומים. במידה והמהנדס מעוניין לבצע רישום לכמה ענפים במקביל, עליו להגיש תצהיר נפרד לכל ענף.
  4. בנוסף, על המהנדס או האדריכל להגיש אישורים המעידים על כך שהוא בעל שנתיים ניסיון בביצוע עבודות בענף, על פי אותו תצהיר.

 

מסמכים הנדרשים לרישום קבלנים רשומים על ידי בוגרים לבית ספר להנדסאים או טכנאים

במידה ומבקש הבקשה בוגר בית ספר לטכנאים או בית ספר להנדסאים מתוך רשימת. בתי הספר שהוצגו בתקנות, עליו להוסיף על ששת המסמכים שתוארו לעיל גם מסמכים נוספים והם:

  • העתק נאמן במקור החתום על ידי עורך דין של תעודת בוגר בית ספר לטכנאים או בית ספר להנדסאים או תעודת רישום בפנקס הטכנאים וההנדסאים.
  • תצהיר המעיד על לפחות 4 שנות ניסיון בביצוע סוגים שונים של עבודות הנדסה בתחום הבניה בענף מתוך 8 השנים האחרונות שהיו לפני הגשת הבקשה.
  • אישורים נוספים המעידים על ארבע שנות ניסיון לפחות בביצוע עבודות הנדסה בתחום הבניה בענף לפי התצהיר.

 

אילו מסמכים צריך להגיש מנהל עבודה לרישום קבלנים רשומים?

אם מבקש הבקשה הוא גם מנהל עבודה בפועל עליו להוסיף על 6 המסמכים שתוארו לעיל עוד כמה מסמכים חשובים, בלעדיהם לא ניתן יהיה לרשום אותו לפנקס רשם הקבלנים.

  • אישור ממפקח העבודה באזור שבו הוא עובד מטעם משרד העבודה והרווחה. האישור מעיד על כך שהוא מנהל עבודה באתרי בניה ב-6 שנים מתוך 12 השנים האחרונות ומפרט באופן ספציפי את כל אתרי העבודה כולל תאריך המינוי של מנהל העבודה, של הקבלן שהעסיק אותו ותיאור של העבודה עצמה.
  • אישורי מעבידים שמציגים את הניסיון של אותו אדם בתור מנהל עבודה בענף במשך 6 השנים האחרונות מתוך 12 השנים האחרונות מאז שהוא עברה הסמכה לעבוד בתור מנהל עבודה בעבודות מסוג ראשון במעלה. יחד עם זאת, עליו לצרף טופס 106 ואישור מביטוח לאומי.
  • תצהיר ניסיון חתום על ידי עורך דין המעיד על ניסיונו של מנהל העבודה בענף ב-6 השנים האחרונות מתוך 12 השנים האחרונות בעבודות מסוך ראשון במעלה.

האם לאחר שקבלן רשום ברשם הקבלנים הוא יכול להעסיק עובדי שטחים?

קבלן שרשום ברשם הקבלנים יכול לקבל היתרים המאפשרים לו לקבל היתרים להעסקת עובדים בשטחים על פי נפח הפעילות ועל פי גודל הפרויקט.

מדוע כדאי להיעזר בעורך דין מקצועי המתמחה ברישום קבלנים רשומים?

מדובר בתהליך מאוד ארוך הדורש המון ידע, מקצועיות וניסיון. יש המון טפסים שצריך להגיש, הרבה בירוקרטיה ולכן כדי לזרז את התהליך, למנוע מצב של הגשות מסמכים פעם אחר פעם, מאוד מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה המתמקצע בהגשת בקשות לרישום קבלנים רשומים. התהליך יחסוך לכם זמן יקר, כסף, עוגמת נפש ויאפשר לכם לקבל את הבקשה בצורה מהיר יותר ונוחה יותר.

חיפוש קבלן רשום

חיפוש קבלן לצורך עריכת פרויקט בתחום הבנייה, כל תחום שהוא, יכול להתבצע בשתי צורות מרכזיות, אם כי שתיהן מבוססות על אותם מרכיבים. מה זה בדיוק אומר ואיך עורכים חיפוש קבלן רשום? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

איך נכון למצוא קבלן רשום?

ובכן, קבלן רשום הוא כמובן מונח גג שיכול להתייחס למגוון גדול מאוד של בעלי מקצוע. לצורך ביצוע המשימה שאותה אתם צריכים לבצע, ייתכן שאתם זקוקים לקבלן בניין וייתכן שאתם זקוקים לקבלן שיפוצים, קבלן אינסטלציה, קבלן עפר או קבלן חשמל. תחילה, עליכם להבין מהו הקבלן הנדרש לכם ואז יש לכם שתי אפשרויות לחיפוש הקבלן המתאים לכם תוך וידוא שמדובר בקבלן רשום. האפשרות הראשונה היא לבקש המלצות וחוות דעת מקצועיות, לברר באינטרנט ולברר בכל מקור מידע אחר שנראה לכם מתאים, לאתר מספר קבלנים פוטנציאליים ואז לבדוק בפנקס הקבלנים מי מהם הוא קבלן רשום ומי לא. האפשרות השנייה היא להיכנס ישירות לפנקס הקבלנים, לרכז לעצמכם רשימה של מספר קבלנים רשומים בתחום ההתמחות הנדרש לכם ולאחר מכן לבחון, באמצעות המלצות, חוות דעת מקצועיות וכל מקור מידע אחר, מיהו הקבלן הרשום הנכון לכם מביניהם. ככלל, שתי הצורות הנכונות לצורך חיפוש קבלן רשום, והדבר החשוב ביותר הוא שאכן תוודאו שהקבלן אותו אתם בוחרים בסופו של דבר, הוא אכן קבלן רשום.

חיפוש קבלן רשום בתוך פנקס הקבלנים

אחרי שאמרנו את זה, פנקס הקבלנים הוא לא סתם רשימה שמית של קבלנים שאתם פשוט צריכים לעבור עליה ולבחור לעצמכם קבלנים פוטנציאליים לפי שמות. פנקס הקבלנים הוא בעצם מאגר מידע המחולק לסעיפים וסיווגים שונים של קבלנים. כאשר אתם מחפשים קבלן רשום בפנקס הקבלנים, זה לא מספיק שאתם מוצאים קבלן מאזור המגורים שלכם. א' אתם צריכים לוודא שאתם בוחרים קבלנים אך ורק מהסיווג המקצועי הנדרש: אם אתם רוצים לעשות עבודת אינסטלציה, אתם צריכים למצוא קבלן אינסטלציה. אם אתם מחפשים קבלן שיפוצים, אתם צריכים לבחור קבלן שיפוצים או קבלן בסיווג אחר (למשל קבלן בניין) שגם מורשה לבצע עבודות שיפוצים. ב' אתם צריכים לוודא שהקבלן שאתם בוחרים הוא בעל סיווג כזה שמאפשר לו לבצע פרויקט בהיקף הכספי של הפרויקט שלכם. כך למשל, אם אתם מתכוונים לבנות בית בהיקף של 2 מיליון ש"ח, עליכם לוודא שהקבלן שאתם בוחרים מורשה לבצע פרויקטים בהיקף כזה. פנקס הקבלנים מסווג את הקבלנים לא רק על פי תחומי ההתמחות שלהם, אלא גם על פי היקפי פרויקטים במונחי כסף או שטח פרויקט, ואתם צריכים לוודא שאתם בוחרים את הקבלנים בסיווג המתאים.

כפי שניתן לראות, חיפוש קבלן רשום היא לא משימה טריוויאלית בתצורה של חיפוש שם ברשימת שמות וישנם אלמנטים נוספים שאתם צריכים לבחון בתהליך החיפוש. מצד שני, גם לא מדובר בתהליך מורכב מדי ואתם בהחלט יכולים לבצע אותו בעצמכם כל עוד אתם מודעים לאופן בו בנוי פנקס הקבלנים ולחובה שלכם לבחור את הקבלן המתאים לכם מתוך הפנקס הזה, וכעת אתם גם יודעים איך לעשות זאת.

 

האם חובה לבחור קבלן בסיווג המתאים?

התשובה היא בהחלט כן. קבלן רשום הוא קבלן שמקבל רישיון לביצוע עבודות קבלניות בתחום ההתמחות הספציפי שעבורו אושר לו הרישיון ובהיקף המקסימלי שאושר לו. אם אתם בוחרים קבלן רשום לביצוע פרויקט בהיקף גדול יותר מזה שאושר לו, הרי שאתם מעסיקים קבלן שאין לו רישיון לבצע את הפרויקט שלכם. מעבר לכך שזה לא חוקי, זה גם יכול להיות בעל השלכות שונות כמו אי כיבוד פוליסות ביטוח על ידי חברות הביטוח. מכל הסיבות האלה, כאשר אתם מבצעים חיפוש קבלן רשום, אתם לא רוצים להתייחס לחיפוש הזה כמו אל חיפוש איש מקצוע בדפי זהב. עליכם להבין שאתם מחפשים איש מקצוע מורשה בתוך רשימה של אנשי מקצוע מורשים, המחולקים לסיווגים שונים שרק אחד מהם מתאים לפרויקט שלכם ולכן רק אנשי המקצוע המסווגים בסיווג הספציפי הזה, הם אלו שיכולים להתאים לפרויקט שלכם. אם בכל זאת, אתם לא יודעים איך תוכלו לבצע חיפוש קבלן רשום בעצמכם, ישנן חברות המספקות שירותי רישום קבלנים ומסייעות גם בתהליכי חיפוש של קבלנים רשומים בסיווגים השונים.

חיפוש קבלן רשום והיתרון הטמון בכך

חיפוש קבלן רשוםבואו נערוך רגע תרגיל מחשבתי קטן: אתם עומדים לצאת לירח הדבש שלכם, גם אם באיחור, ליעד רחוק, אקזוטי ולא מוכר. האם תתנו למישהו חאפר ולא רשמי לארגן לכם את הטיסות, הביטוחים, שכירת בתי המלון, והתחבורה בארץ היעד או שתעדיפי לעשות את כל זה באמצעות סוכן או פורטל אינטרנטי גדול ומוכר?

ונניח שהייתם רוצים כעת לעבור ניתוח אורטופדי בברך. הצלחת הניתוח חשובה לכם. אם הוא יצליח תוכלו לחזור לעשות כל מה שאתם חפצים. אם לא, תסבלו מכאבים חוזרים כל החיים. הייתם נותנים לרופא שאינו מנתח בבית חולים או שמעולם לא למד בצורה מסודרת לעשות את הניתוח? אז עכשיו תחשבו רגע על הבית שלכם. זה שאתם הולכים להשקיע בו את מיטב כספכם, ימים רבים של תכנון, החלומות שלכם והעתיד שלכם. תתנו לקבלן לא מוכר ולא מפוקח לבנות אותו?

 

חיפוש קבלן רשום זה הסטנדרט

כמובן שהתשובה היא לא. אף בר דעת לא שם את כל כספו ואת כל עתידו בידיים לא מהימנות. בייחוד לא כשמדובר בענף הבניה. את המצב הזה "הרוויח" ביושר הענף עם שלל סיפורים ושערוריות, אשר פגעו בענף כולו. מבנים שלא נמסרו, התחייבויות שלא כובדו, חברות קבלניות שגזלו כספים, עבודות שנעשו באיכות נמוכה ולא מעט מקרים טרגיים שעלו גם בפגיעות בנפש.

כבכול ענף, גם ענף הבניה מכיל בתוכו הרבה מאוד חאפרים והמון בעלי מקצוע לא מקצועיים או כאלו שכלל אינם מורשים לעסוק בענף הבניה, בין בדברים מהותיים כמו בנית מבנים גדולים ובין במקצועות קבלניים אחרים, כגון קבלני ביוב, עפר וכד'. מה שמבדיל בין אותם חאפרים, שרלטנים או כאלו שאינם מחזיקים ברישיון לבין קבלן רשום, מפוקח המתחייב לסטנדרט גבוה- זה הרישום בפנקס הקבלנים. לכן, הפך חיפוש קבלן רשום לכלי ממיין ומסנן ראשוני, לפני שניגשים לכל פרויקט.

קצת היסטוריה

'חוק רישום קבלנים" משנת 1969, ניסה לשים סוף לתופעת השרלטנות וחוסר המקצועיות שתיארנו לעיל. החוק ביקש לארגן ולסדר את המקצוע בצורה שתסדיר את הענפים וההתמחויות שבו וכן את בעלי המקצוע הרשאים לעסוק בו. בבסיסו, החוק מחייב כל קבלן הרוצה לעסוק בהיקפי בניה משמעותיים בישראל, להירשם בפנקס הקבלנים אצל רשם הקבלנים. הרישום יתבצע רק לאחר שהקבלן הוכיח שהוא בעל השכלה רלוונטית וניסיון רב בתחומו. כך, נשמר בעצם סטנדרט גבוה של העוסקים בתחום.

יתרה מזו, החוק גם מקטלג את מקצועות הבניה לתחומים השונים ומחייב במי שהתמחותו בענף מסוים, לעסוק רק בו כל עוד אינו התמחה בענף אחר. בכך למעשה, הוא מונע לדוגמא מקבלן ביוב, המתיימר לבנות שלד של בית, לעשות כן ולסכן את הציבור בבניית שלד לא יציב, בגלל חוסר הידע והניסיון שלו בתחום.

ההתפתחות הארגונית

עם הזמן, קיבל רשם הקבלנים עוד שיניים ויצק לעצמו עוד תוכן. הוא החל להשית סטנדרט ואמות מידה מקצועיות על כל העוסקים בתחום וכן לפקח על הפעילות של הקבלנים הרשומים תחתיו. בכך למעשה, החוק לא יצר רק סטנדרט פתיחה גבוה אלא ביקש גם לשמור עליו כל הזמן. לצערנו, בישראל כמו בישראל, לא כל החוקים הם הרמטיים וגם בחוק זה ישנם פרצות. גם האכיפה אינה מיטבית ולכן עדיין ניתן למצוא קבלנים לא רשומים העוסקים במלאכות בניה מורכבות. דבר זה טומן בחובו סכנות ובעיות רבות והדרך הנכונה להימנע מהם היא חיפוש קבלן רשום.

הפנקס ומשמעותו

חיפוש קבלנים רשומיםקבלן בעל רישיון הנרשם בפנקס הקבלנים משיג לעצמו יתרון עצום. זאת משום שהלקוחות, גדולים וקטנים, לרוב, לא ירצו להסתכן ויחפשו דווקא קבלן רשום. הרישום בפנקס הוא מעין אסמכתא לרצינות הקבלן ולאיכויותיו וליכולותיו של הקבלן.

לא רק העובדה שהם יכולים לסמוך עליו בראש שקט, מביאה את הלקוחות לבחור בקבלן רשום. בניגוד לקבלן שאינו רשום, שאין לו לא אבא ולא אמא, הקבלן הרשום מפוקח. הוא מפוקח על ידי רשם הקבלנים, הבודק כל העת את רמתו המקצועית וכן מהווה מוקד פניה לתלונות של לקוחות. אם הרשם התרשם כי הטענות מוצדקות, הוא יכול לקנוס את הקבלן או להוריד לו את הדירוג, דבר שכל קבלן בר שכל- ירצה למנוע. בנוסף, קבלנים רשומים רבים גם חברים באיגוד הקבלנים- עוד תו איכות ועוד מקום אשר ניתן לפנות אליו בעת בעיה בין לקוח לקבלן.

חיפוש קבלן רשום גם ע"י חברות קבלניות

לא רק לקוחות פרטיים או לקוחות גדולים ומנהלי פרויקטים ממשלתיים יחפשו אותך. גם חברות קבלניות גדולות יחפשו קבלנים קטנים יותר שיהיו הזרוע שלהם בשטח והם ידרשו רק קבלנים רשומים, מתוך מחויבותם לאיכות ומתוך מחויבותם לתנאי המכרז של הפרויקט. כך תוכל להגדיל עוד יותר את אופציות ההתרחבות והעסקאות שלך.

אז ברור למה כדאי לך להוציא רישיון קבלן רשום. חיפוש קבלן רשום הוא האלף-בית של כל מי שרוצה לבנות משהו היכן שהוא. ועדיין רבים חוששים לעשות את המהלך ולהירשם. החשש מובן, מדובר בתהליך מורכב, בירוקרטי, שיכול להסתבך, להתארך ו"להוציא את המיץ". כאן נכנסות לתמונה חברות כמו חברת יובל סגל שלנו, אשר מציעה ללוות אותך בתהליך כולו, באמצעות פאנל מומחים ויועצים משפטיים עתירי ניסיון והצלחות. אנחנו מבטיחים שמה שהצלחנו עם מאות קבלנים לפניך, נצליח גם איתך. לך יישאר רק לקצור את הפירות.

חיפוש קבלן רשום

חיפוש קבלן לצורך עריכת פרויקט בתחום הבנייה, כל תחום שהוא, יכול להתבצע בשתי צורות מרכזיות, אם כי שתיהן מבוססות על אותם מרכיבים. מה זה בדיוק אומר ואיך עורכים חיפוש קבלן רשום? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

איך נכון למצוא קבלן רשום?

ובכן, קבלן רשום הוא כמובן מונח גג שיכול להתייחס למגוון גדול מאוד של בעלי מקצוע. לצורך ביצוע המשימה שאותה אתם צריכים לבצע, ייתכן שאתם זקוקים לקבלן בניין וייתכן שאתם זקוקים לקבלן שיפוצים, קבלן אינסטלציה, קבלן עפר או קבלן חשמל. תחילה, עליכם להבין מהו הקבלן הנדרש לכם ואז יש לכם שתי אפשרויות לחיפוש הקבלן המתאים לכם תוך וידוא שמדובר בקבלן רשום. האפשרות הראשונה היא לבקש המלצות וחוות דעת מקצועיות, לברר באינטרנט ולברר בכל מקור מידע אחר שנראה לכם מתאים, לאתר מספר קבלנים פוטנציאליים ואז לבדוק בפנקס הקבלנים מי מהם הוא קבלן רשום ומי לא. האפשרות השנייה היא להיכנס ישירות לפנקס הקבלנים, לרכז לעצמכם רשימה של מספר קבלנים רשומים בתחום ההתמחות הנדרש לכם ולאחר מכן לבחון, באמצעות המלצות, חוות דעת מקצועיות וכל מקור מידע אחר, מיהו הקבלן הרשום הנכון לכם מביניהם. ככלל, שתי הצורות הנכונות לצורך חיפוש קבלן רשום, והדבר החשוב ביותר הוא שאכן תוודאו שהקבלן אותו אתם בוחרים בסופו של דבר, הוא אכן קבלן רשום.

חיפוש קבלן רשום בתוך פנקס הקבלנים

אחרי שאמרנו את זה, פנקס הקבלנים הוא לא סתם רשימה שמית של קבלנים שאתם פשוט צריכים לעבור עליה ולבחור לעצמכם קבלנים פוטנציאליים לפי שמות. פנקס הקבלנים הוא בעצם מאגר מידע המחולק לסעיפים וסיווגים שונים של קבלנים. כאשר אתם מחפשים קבלן רשום בפנקס הקבלנים, זה לא מספיק שאתם מוצאים קבלן מאזור המגורים שלכם. א' אתם צריכים לוודא שאתם בוחרים קבלנים אך ורק מהסיווג המקצועי הנדרש: אם אתם רוצים לעשות עבודת אינסטלציה, אתם צריכים למצוא קבלן אינסטלציה. אם אתם מחפשים קבלן שיפוצים, אתם צריכים לבחור קבלן שיפוצים או קבלן בסיווג אחר (למשל קבלן בניין) שגם מורשה לבצע עבודות שיפוצים. ב' אתם צריכים לוודא שהקבלן שאתם בוחרים הוא בעל סיווג כזה שמאפשר לו לבצע פרויקט בהיקף הכספי של הפרויקט שלכם. כך למשל, אם אתם מתכוונים לבנות בית בהיקף של 2 מיליון ש"ח, עליכם לוודא שהקבלן שאתם בוחרים מורשה לבצע פרויקטים בהיקף כזה. פנקס הקבלנים מסווג את הקבלנים לא רק על פי תחומי ההתמחות שלהם, אלא גם על פי היקפי פרויקטים במונחי כסף או שטח פרויקט, ואתם צריכים לוודא שאתם בוחרים את הקבלנים בסיווג המתאים.

כפי שניתן לראות, חיפוש קבלן רשום היא לא משימה טריוויאלית בתצורה של חיפוש שם ברשימת שמות וישנם אלמנטים נוספים שאתם צריכים לבחון בתהליך החיפוש. מצד שני, גם לא מדובר בתהליך מורכב מדי ואתם בהחלט יכולים לבצע אותו בעצמכם כל עוד אתם מודעים לאופן בו בנוי פנקס הקבלנים ולחובה שלכם לבחור את הקבלן המתאים לכם מתוך הפנקס הזה, וכעת אתם גם יודעים איך לעשות זאת.

 

האם חובה לבחור קבלן בסיווג המתאים?

התשובה היא בהחלט כן. קבלן רשום הוא קבלן שמקבל רישיון לביצוע עבודות קבלניות בתחום ההתמחות הספציפי שעבורו אושר לו הרישיון ובהיקף המקסימלי שאושר לו. אם אתם בוחרים קבלן רשום לביצוע פרויקט בהיקף גדול יותר מזה שאושר לו, הרי שאתם מעסיקים קבלן שאין לו רישיון לבצע את הפרויקט שלכם. מעבר לכך שזה לא חוקי, זה גם יכול להיות בעל השלכות שונות כמו אי כיבוד פוליסות ביטוח על ידי חברות הביטוח. מכל הסיבות האלה, כאשר אתם מבצעים חיפוש קבלן רשום, אתם לא רוצים להתייחס לחיפוש הזה כמו אל חיפוש איש מקצוע בדפי זהב. עליכם להבין שאתם מחפשים איש מקצוע מורשה בתוך רשימה של אנשי מקצוע מורשים, המחולקים לסיווגים שונים שרק אחד מהם מתאים לפרויקט שלכם ולכן רק אנשי המקצוע המסווגים בסיווג הספציפי הזה, הם אלו שיכולים להתאים לפרויקט שלכם. אם בכל זאת, אתם לא יודעים איך תוכלו לבצע חיפוש קבלן רשום בעצמכם, ישנן חברות המספקות שירותי רישום קבלנים ומסייעות גם בתהליכי חיפוש של קבלנים רשומים בסיווגים השונים.

חיפוש קבלן רשום והיתרון הטמון בכך

חיפוש קבלן רשוםבואו נערוך רגע תרגיל מחשבתי קטן: אתם עומדים לצאת לירח הדבש שלכם, גם אם באיחור, ליעד רחוק, אקזוטי ולא מוכר. האם תתנו למישהו חאפר ולא רשמי לארגן לכם את הטיסות, הביטוחים, שכירת בתי המלון, והתחבורה בארץ היעד או שתעדיפי לעשות את כל זה באמצעות סוכן או פורטל אינטרנטי גדול ומוכר?

ונניח שהייתם רוצים כעת לעבור ניתוח אורטופדי בברך. הצלחת הניתוח חשובה לכם. אם הוא יצליח תוכלו לחזור לעשות כל מה שאתם חפצים. אם לא, תסבלו מכאבים חוזרים כל החיים. הייתם נותנים לרופא שאינו מנתח בבית חולים או שמעולם לא למד בצורה מסודרת לעשות את הניתוח? אז עכשיו תחשבו רגע על הבית שלכם. זה שאתם הולכים להשקיע בו את מיטב כספכם, ימים רבים של תכנון, החלומות שלכם והעתיד שלכם. תתנו לקבלן לא מוכר ולא מפוקח לבנות אותו?

חיפוש קבלן רשום זה הסטנדרט

כמובן שהתשובה היא לא. אף בר דעת לא שם את כל כספו ואת כל עתידו בידיים לא מהימנות. בייחוד לא כשמדובר בענף הבניה. את המצב הזה "הרוויח" ביושר הענף עם שלל סיפורים ושערוריות, אשר פגעו בענף כולו. מבנים שלא נמסרו, התחייבויות שלא כובדו, חברות קבלניות שגזלו כספים, עבודות שנעשו באיכות נמוכה ולא מעט מקרים טרגיים שעלו גם בפגיעות בנפש.

כבכול ענף, גם ענף הבניה מכיל בתוכו הרבה מאוד חאפרים והמון בעלי מקצוע לא מקצועיים או כאלו שכלל אינם מורשים לעסוק בענף הבניה, בין בדברים מהותיים כמו בנית מבנים גדולים ובין במקצועות קבלניים אחרים, כגון קבלני ביוב, עפר וכד'. מה שמבדיל בין אותם חאפרים, שרלטנים או כאלו שאינם מחזיקים ברישיון לבין קבלן רשום, מפוקח המתחייב לסטנדרט גבוה- זה הרישום בפנקס הקבלנים. לכן, הפך חיפוש קבלן רשום לכלי ממיין ומסנן ראשוני, לפני שניגשים לכל פרויקט.

קצת היסטוריה

'חוק רישום קבלנים" משנת 1969, ניסה לשים סוף לתופעת השרלטנות וחוסר המקצועיות שתיארנו לעיל. החוק ביקש לארגן ולסדר את המקצוע בצורה שתסדיר את הענפים וההתמחויות שבו וכן את בעלי המקצוע הרשאים לעסוק בו. בבסיסו, החוק מחייב כל קבלן הרוצה לעסוק בהיקפי בניה משמעותיים בישראל, להירשם בפנקס הקבלנים אצל רשם הקבלנים. הרישום יתבצע רק לאחר שהקבלן הוכיח שהוא בעל השכלה רלוונטית וניסיון רב בתחומו. כך, נשמר בעצם סטנדרט גבוה של העוסקים בתחום.

יתרה מזו, החוק גם מקטלג את מקצועות הבניה לתחומים השונים ומחייב במי שהתמחותו בענף מסוים, לעסוק רק בו כל עוד אינו התמחה בענף אחר. בכך למעשה, הוא מונע לדוגמא מקבלן ביוב, המתיימר לבנות שלד של בית, לעשות כן ולסכן את הציבור בבניית שלד לא יציב, בגלל חוסר הידע והניסיון שלו בתחום.

ההתפתחות הארגונית

עם הזמן, קיבל רשם הקבלנים עוד שיניים ויצק לעצמו עוד תוכן. הוא החל להשית סטנדרט ואמות מידה מקצועיות על כל העוסקים בתחום וכן לפקח על הפעילות של הקבלנים הרשומים תחתיו. בכך למעשה, החוק לא יצר רק סטנדרט פתיחה גבוה אלא ביקש גם לשמור עליו כל הזמן. לצערנו, בישראל כמו בישראל, לא כל החוקים הם הרמטיים וגם בחוק זה ישנם פרצות. גם האכיפה אינה מיטבית ולכן עדיין ניתן למצוא קבלנים לא רשומים העוסקים במלאכות בניה מורכבות. דבר זה טומן בחובו סכנות ובעיות רבות והדרך הנכונה להימנע מהם היא חיפוש קבלן רשום.

הפנקס ומשמעותו

חיפוש קבלנים רשומיםקבלן בעל רישיון הנרשם בפנקס הקבלנים משיג לעצמו יתרון עצום. זאת משום שהלקוחות, גדולים וקטנים, לרוב, לא ירצו להסתכן ויחפשו דווקא קבלן רשום. הרישום בפנקס הוא מעין אסמכתא לרצינות הקבלן ולאיכויותיו וליכולותיו של הקבלן.

לא רק העובדה שהם יכולים לסמוך עליו בראש שקט, מביאה את הלקוחות לבחור בקבלן רשום. בניגוד לקבלן שאינו רשום, שאין לו לא אבא ולא אמא, הקבלן הרשום מפוקח. הוא מפוקח על ידי רשם הקבלנים, הבודק כל העת את רמתו המקצועית וכן מהווה מוקד פניה לתלונות של לקוחות. אם הרשם התרשם כי הטענות מוצדקות, הוא יכול לקנוס את הקבלן או להוריד לו את הדירוג, דבר שכל קבלן בר שכל- ירצה למנוע. בנוסף, קבלנים רשומים רבים גם חברים באיגוד הקבלנים- עוד תו איכות ועוד מקום אשר ניתן לפנות אליו בעת בעיה בין לקוח לקבלן.

חיפוש קבלן רשום גם ע"י חברות קבלניות

לא רק לקוחות פרטיים או לקוחות גדולים ומנהלי פרויקטים ממשלתיים יחפשו אותך. גם חברות קבלניות גדולות יחפשו קבלנים קטנים יותר שיהיו הזרוע שלהם בשטח והם ידרשו רק קבלנים רשומים, מתוך מחויבותם לאיכות ומתוך מחויבותם לתנאי המכרז של הפרויקט. כך תוכל להגדיל עוד יותר את אופציות ההתרחבות והעסקאות שלך.

אז ברור למה כדאי לך להוציא רישיון קבלן רשום. חיפוש קבלן רשום הוא האלף-בית של כל מי שרוצה לבנות משהו היכן שהוא. ועדיין רבים חוששים לעשות את המהלך ולהירשם. החשש מובן, מדובר בתהליך מורכב, בירוקרטי, שיכול להסתבך, להתארך ו"להוציא את המיץ". כאן נכנסות לתמונה חברות כמו חברת יובל סגל שלנו, אשר מציעה ללוות אותך בתהליך כולו, באמצעות פאנל מומחים ויועצים משפטיים עתירי ניסיון והצלחות. אנחנו מבטיחים שמה שהצלחנו עם מאות קבלנים לפניך, נצליח גם איתך. לך יישאר רק לקצור את הפירות.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!