רישום קבלן חשמל

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

רישום קבלן חשמלבישראל, קיימים ענפי קבלנות ראשיים וענפי קבלנות משניים, כאשר קבלני החשמל ומגדרים כקבלנים בענפי משנה. עם זאת, גם קבלני חשמל צריכים להיות רשומים ברשם הקבלנים, מה שיצריך מהם לעמוד בכמה פרמטרים שונים. הנה מה שחשוב לדעת לגבי רישום קבלן חשמל, המשיכו לקרוא. 

ישנם 2 סוגים של אנשי מקצוע בישראל ובכלל בעולם: 1) אנשי מקצוע שמעוניינים תמיד להמשיך להתפתח ולפתח את סט הכישורים שלהם. 2) אנשי מקצוע שמבסוטים מלדרוך במקום מבחינה מקצועית. אם אתם נמנים על הסוג הראשון של אנשי המקצוע בתחום החשמל, רישום קבלן חשמל הוא רלוונטי עבורכם. בתוך כך, אלו הם הפרמטרים שצריך לעמוד בהם כדי להירשם בתור קבלני חשמל מורשים:

  1. היקף פרויקטים: על מנת לבצע רישום קבלן חשמל, יש להוציא לפועל פרויקטים המתומחרים בסך 47,255 ₪ ומעלה לפרויקט.
  2. ניסיון: בד"כ יידרש ניסיון של 5 שנים על מנת להירשם כקבלני חשמל מורשים. 
  3. אסמכתאות: יש להחזיק בתעודת חשמלאי ראשי על מנת לבצע רישום. 
  4. אישורים: יש להגיש את כלל המידע, המסמכים והאישורים הנדרשים למשרד הבינוי והשיכון. 

מהם תחומי האחריות של קבלן חשמל?

קבלן חשמל אחראי על התקנה, תחזוקה ותיקון של כל סוגי מערכות החשמל, כאשר תחומים אלו כוללים חיווט, מתקני חשמל, צינורות, מכשירי חשמל ורכיבים אחרים אשר קשורים לענף הבנייה באופן כללי. בתוך כך, קבלן חשמל למעשה מוודא, בין היתר, שכל החיווט עומד בתקנות הקבועות בחוק בישראל ושכן אותו חיווט מותקן בצורה בטוחה כדי לא ליצור סכנות כלשהן.

בנוסף, חשמלאים מורשים אמורים להיות בקיאים בכל מה שקשור לשימוש בציוד בדיקה מכל מיני סוגים וטכניקות. זאת, כדי להבטיח שכל המערכות במבנה נתון פועלות בצורה בטוחה. כמו כן, במקרים רבים קבלני חשמל יצטרכו להיות אחראיים על קבלני משנה אחרים, כמו למשל קבלני אינסטלציה, גז ועוד. 

האם יש רמות סיווג בקבלנות חשמל?

אכן כן, ישנן רמות סיווג שונות של חשמלאים רשומים, כאשר הדרגה ההתחלתית של חשמלאים תהיה "חשמלאי עוזר". לאחר ניסיון של שנה בתחום, אותו חשמלאי עוזר יוכל להגיש בקשה להעלאת סיווג לחשמלאי מעשי. לאחר שנה נוספת והוכחה כי אותו חשמלאי יכול לקחת על עצמו עבודות בסדרי גודל יותר משמעותיים, ניתן להעלות את רמת הסיווג לחשמלאי מוסמך.

לאחר ניסיון של לפחות שנה כחשמלאי מוסמך, יוכל במהלך השנים החשמלאי להעלות את רמת הסיווג באופן הכרונולוגי הבא:

  • חשמלאי ראשי: יהיה רשאי לבצע עבודות עד 3*250 אמפר במערכות תלת פאזי. 
  • חשמלאי טכנאי: מבצעים עבודות עד 3*400 אמפר.
  • חשמלאי הנדסאי: יבצעו עבודות עד 3*600 אמפר.

לאחר העלאת רמת הסיווג לחשמלאי הנדסאי, השלבים הבאים יהיו: חשמלאי מהנדס, חשמלאי בודק מסוג 1 – 3, חשמלאי מתח גבוה וחשמלאים לשירותי קירור שונים, לרבות קירור תעשייתי.

כמה דגשים על תהליך רישום קבלן חשמל 

אם שוקלים להירשם כקבלני חשמל בפנקס הקבלנים בישראל, חשוב להבין את התהליך ואת הדרישות המשפטיות הנלוות לכך. התהליך עשוי להיות מורכב בבחינה הבירוקרטית, שכן הצלחתו תלויה באסמכתאות שונות ואישורים שהבקשה לרישום מצריכה. בהיבט הזה של הדברים, סיוע מעורך דין יכול להיות בדיוק מה שמבדיל בין איש מקצוע שמקבל את רישיונו לבין איש מקצוע אשר נדחה על ידי המשרד לבינוי ושיכון. 

עו"ד יבטיח שכל הניירת תקינה, כמו גם יסביר ויכוון כיצד להימנע מכל מיני בעיות נפוצות בתהליך בקשת הרישום. עם זאת, ניתן לקבל את הסיוע המשפטי הזה גם דרך גורם צד ג', כלומר חברה פרטית אשר מספקת ייעוץ וליווי כלליים בתהליך של רישום קבלן חשמל. באופן הזה, שירותי עורך הדין יינתנו באמצעות אותה חברה שתסייע בתהליך. 

מסמכים שצריך לצרף לבקשת רישום קבלן חשמל

ישנם כמה מסמכים בסיסיים שניתן לצרף לבקשה ללא כל סיוע מקצועי, כמו למשל תצלום של תעודת הזהות של מגיש הבקשה וכן אישור להיעדר הרשעות פליליות. את יתר המסמכים מוטב להנפיק בעזרתו של עורך דין, כאשר אותם מסמכים יצטרכו לכלול את הבאים:

  1. אישור היותו של החשמלאי עוסק מורשה בגין מס ערך מוסף. 
  2. אישורי ניהול של ספרים, מה שניתן מאת רואי חשבון מוסמכים או יועצי מס.
  3. ייפוי כוח של עו"ד (במידה שמיוצגים ע"י עו"ד).
  4. עדויות ומסמכים המציגים את ניסיונו של איש המקצוע אשר מבקש להיות קבלן חשמל רשום, כולל מילוי טופס מפר 5 באתר GOV של המדינה. 
  5. כרטסת הנהלת חשבונות בחתימת רואה חשבון, הנוגעת לכלל הפעילות העסקית ב-5 – 10 השנים האחרונות. 
  6. תעודת סיום קורס או הכשרה במוסד מוכר בישראל בתחום החשמל, או במדינה אחת שישראל מכירה במוסדותיה. 

מלבד המסמכים שלעיל, ייתכן שכל חשמלאי, בהתאם לרמת הסיווג שלו, יידרש להנפיק את כלל הפירוט של העבודות שהוא ביצע בשנים האחרונות. 

קבלת סיוע מקיף 360 ברישום קבלן חשמל

על מנת לקבל סיוע מקיף 360 בתהליך רישום קבלן חשמל, ההמלצה הכי נבונה היא לפנות לחברה מקצועית אשר עוסקת בתחום ובקיאה בו עד עובי הקורה. כזאת היא קבוצת יובל סגל, המתמחה בכל מה שקשור להליכי הרישום המורכבים והבירוקרטיים של קבלני חשמל.

אם אתם מעוניינים להירשם כקבלני חשמל רשומים ואינכם בטוחים כיצד לגשת לתהליך, קבוצת יובל סגל מזמינה אתכם לקבל ייעוץ ללא התחייבות. עם ניסיון של שנים רבות בענף הבנייה וכל מה שקשור לתהליכי רישום קבלנים, צוות יובל סגל יכול לספק את כל הסיוע הנדרש תחת קורת גג אחת. עם הכלים הנכונים, הידע והניסיון, צוות יובל סגל יוכל להנפיק את רישיון הקבלן שלכם תוך תקופה מיני מלית של כ-60 ימים ומעלה. 

פנו אלינו כעת לקבלת מידע נוסף וייעוץ ללא אף התחייבות.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!