רישום קבלן מוכר

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

רישום קבלן מוכרקבלנים מוכרים הינם אנשי מקצוע אשר שמותיהם כלולים ברשימת הקבלנים אשר רשאים, לפי החוק בישראל, לגשת לרישום מכרזים ממשלתיים שונים. בעבר, קבלן מוכר היה נקרא גם "קבלן עם כוכבית". כיום, כדי לבצע עבודות ממשלתיות, ביטחוניות או אפילו צבאיות – יש להחזיק בהיתר הנדרש לכך, כלומר רישום קבלן מוכר

הוועדה הבין משרדית, היא זו אשר אחראית למתן אישורי קבלנים מוכרים. מטרת הוועדה היא לקבוע את מסירת העבודות לקבלנים, כאשר עבודות אלו למעשה משויכות לכל קבלן בהתאם לאי אלו קריטריונים שנקבעו ע"י משרד השיכון והבינוי וכן משרד העבודה והתעסוקה. יש לציין, רישום קבלן מוכר הינו לתקופה של עד שנתיים, מה שרלוונטי הן לגבי ענפי קבלנות משניים וכן ענפי קבלנות ראשיים. בתוך כך, ישנם כמה יתרונות חשובים ברישום קבלן מוכר, כמו למשל:

  1. הכנסות: מכרזים ממשלתיים הם מכרזים עם תשלום בטוח וכן בסדרי גודל משתנים.
  2. חיזוק המוניטין: קבלנים מוכרים הם קבלנים שמשקפים אמינות ומקצועיות, שכן הם אנשי המקצוע אשר נבחרו ב"פינצטה" ע"י המדינה. 
  3. בידול: כאשר קבלנים נרשמים בתור קבלנים מוכרים, הם יכולים להבדיל את עצמם מהמתחרים שלהם ע"י הרחבת סל הכישורים והיכולות המעשיות שלהם. 
  4. התקדמות היררכית: בכל תחום יש סולם היררכי של ניסיון, כישורים ומוניטין, כאשר רישום כקבלנים מוכרים מהווה את האופציה לעסוק בתחומי בנייה ושיפוצים נוספים. 

מהם השלבים לרישום קבלן מוכר?

השלבים לרישום קבלן מוכר כרוכים בכמה פעולות שונות, כאשר הראשונה שבהן היא תשלום דמי הטיפול בגין הבדיקה להיתכנות הרישום. את התשלום יש להעביר לוועדה הבין משרדית באמצעות מינהלת רישום הקבלנים המוכרים. לאחר שהתשלום מועבר למינהלת, זאת תבדוק את המסמכים והנתונים השונים שנשלחו על ידי הקבלן. 

במידה שהחומרים והמסמכים שהונפקו ונשלחו הינם תקינים, מינהלת הוועדה הבין משרדית תאשר את רישום הקבלן בתור קבלן מוכר. בשלב זה, תונפק עבור הקבלן תעודה מסוג "קבלן מוכר" בשם הוועדה הבין משרדית. יש לציין, כדי להיות רשומים כקבלנים מוכרים, יש לעמוד בקריטריונים הנקבעים על ידי הוועדה הבין משרדית – המשיכו לקרוא. 

קריטריונים לרישום קבלן מוכר

כאמור, ישנם קריטריונים שונים שבהם קבלנים צריכים לעמוד כדי להירשם בתור קבלנים מוכרים. למשל, קבלנים מורשים צריכים להציג אישורים על עבודות אשר בוצעו על ידם במהלך 6 השנים האחרונות. כמו כן, קבלנים נדרשים להציג נתונים פיננסיים אשר תומכים בניסיון התעסוקתי שלהם בפועל. 

כמו כן, קבלנים עשויים להצטרך להציג את המסמכים הבאים כדי להירשם:

  • טופס 8 ותעודות גמר מטעם הרשויות המקומיות.
  • דפי ריכוז של חשבונות סופיים ומאושרים ע"י לקוחות.
  • אישורי מנהלי פרויקטים בגין היקף העבודה המופיעה בספרים.
  • תצלומי חוזים הכוללים את עיקרי ההסכמים, הדרישות והקריטריונים של העבודה וכולי.

במקביל לאישורים והמסמכים שלעיל, רישום לקבלן מוכר יצריך מהקבלן גם לאמת אי אלו נתונים פיננסיים. נסביר למה הכוונה.

בדיקת נתונים פיננסיים לרישום קבלן מוכר 

באופן כללי, קבלנים צריכים להציג איתנות פיננסית מסוימת כדי להירשם בתור קבלנים מוכרים. זאת, מכיוון שזאת הדרך של המדינה לוודא כי אותם קבלנים לא ייכנסו למצוקות כלכליות טרם סיום הפרויקטים שלהם. בפועל, ישנן נוסחאות שונות לחישוב של יחסים שנתיים של רווחים ואיתנות פיננסית של קבלנים.

בדרך כלל, החישובים של איתנות פיננסית כוללים נתונים כמו: רכוש שוטף של קבלן נתון, יתרות של בעלי עניין ברכוש, התחייבויות שוטפות וכולי. בתוך כך, נלקחים בחשבון גם פקטורים הנוגעים להון עצמי, קרנות שונות ועודפים, סוג הרכוש של הקבלן, נכסיו, הרווחיות הכללית שלו ועוד. 

רישום קבלן מוכר מצריך מהקבלן להיות מהנדס? 

אכן כן, בכדי להירשם בתור קבלנים מוכרים, אותם קבלנים חייבים להיות מסוגלים לבצע עבודות של מהנדס והנדסאי בניין. עם זאת, בחלק גדול מהמקרים הקבלנים לא מחזיקים באותו ניסיון השכלתי שהנדסת בניין מצריכה. לכן, הפתרון הוא העסקת מהנדס לצורך רישום קבלן מוכר. באופן פעולה זו, אפשרי להירשם בתור קבלנים מוכרים גם אם אין תעודת הנדסאי בניין. 

חשוב לציין, ישנם לא מעט הנדסאי בניין ומהנדסים אשר יכולים לחתום על רישום קבלן מוכר, אבל זה לא בהכרח אומר שהאיתור של המהנדס הנכון יהיה קל. בתוך כך, בעצם חשוב לאתר את המהנדסים הנכונים ביותר לסוגי המכרזים שאליהם הקבלן מעוניין להירשם. להזכירכם, קבלן מוכר הינו קבלן אשר רשאי להירשם למכרזים ביטחוניים, צבאיים וממשלתיים למיניהם. בהקשר הזה של הדברים, חשוב להעסיק מהנדסים העומדים בקריטריונים הבאים:

  1. שנות ניסיון מספיקות לפי החוק על מנת לבצע את העבודות שעל הפרק. 
  2. מוניטין חזק, יציב וללא כל הפסקות של עבודה במהלך השנים מצד המהנדס. 
  3. רלוונטיות בין אישורי עבודה, אסמכתאות וסוגי הפרויקטים שבהם הקבלן עתיד לעסוק במכרזים ממשלתיים.  

האם צריך סיוע משפטי ברישום קבלן מוכר?

בהחלט, עדיף לקבל סיוע משפטי כאשר מגישים בקשת רישום לקבלן מוכר. בעוד שניתן להיעזר בעורך דין בצורה ישירה, אפשרי גם לקבל סיוע משפטי מחברות פרטיות אשר מלוות תהליכים של רישום קבלנים. הצוותים המקצועיים של חברות כדוגמת YUVAL SEGAL כוללים, בין היתר, גם עורכי דין מומחים בתחומם. 

בעזרת הכישורים הנכונים והכרת התהליך לעומקו, חברות פרטיות יכולות לסיים את תהליך רישום הקבלן המוכר תוך תקופה מינימלית של כ-60 יום או יותר. זאת, בהנחה שאין צורך לגשת לוועדת חריגים עקב דחיית הבקשה מלכתחילה. יש לציין, הבקשה יכולה להידחות על ידי הוועדה הבין משרדית בכל מקרה בו אחד מהמסמכים אינו מוגש בצורה תקינה. 

צריכים מידע נוסף? לא בטוחים היכן להתחיל בפרויקט הרישום שלכם? כך או כך, צוות יובל סגל מזמין אתכם לקבל ייעוץ ללא התחייבות – צרו קשר כעת.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!