קבלן רשום ג1

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

קבלן רשום ג1

 

על פי החוק בישראל חייב כל קבלן ברישיון מתאים, רישיון המוענק לו במסגרת התהליך של רישום קבלן. לחוק עצמו נקבעו שורה של תקנות ובהן נקבע גם כל הנושא של סיווג קבלנים רשומים. מה זה סיווג קבלן רשום? מה המשמעות של סיווג קבלן רשום ג1? האם ואיך ניתן להתקדם בסולם הסיווגים של קבלנים? את התשובות על שאלות אלו ועוד תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

מה זה סיווג קבלן רשום?

ובכן, בכל פרויקט בנייה מעורבים שורה של קבלנים ולכל אחד מהם תחום התמחות שונה. בפרויקט בנייה ניתן למצוא קבלן עפר, קבלן אינסטלציה, קבלן תשתיות, קבלן חשמל, קבלן שלד, קבלן גמר, קבלן שיפוצים וכן הלאה. מן הסתם, כאשר אתם עוברים את תהליך הרישום ברשם הקבלנים, תהליך זה חייב לכלול בתוכו גם את הסיווג שלכם בתחום ההתמחות הספציפי. המשמעות היא שכאשר אתם נרשמים בפנקס הקבלנים, אתם נרשמים בתחום התמחות ספציפית, בסיווג ספציפי שהרישיון שלכם תקף אך ורק עבורו. בנוסף לכך, פרמטר חשוב נוסף בתהליך הסיווג הוא הפרמטר של היקף הפרויקטים בהם יוכל הקבלן להיות מעורב. היקף הפרויקט נקבע במונחים כספיים ובמונחי שטח. כך למשל, ישנם קבלנים רשומים שמוגבלים לפרויקטים בהיקף של עד חצי מיליון ש"ח ובמבנים בשטח של עד 200 מ"ר, בעוד אחרים יוכלו להיות מעורבים בכל פרויקט בכל היקף כלכלי ובכל היקף של שטח, הכל בהתאם לסיווג של הקבלן.

 

מה זה קבלן רשום ג1?

ג1 הוא למעשה סיווג של קבלנים רשומים לעבודות הנדסה בנאיות. על פי תקנות רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות (סיווג קבלנים רשומים), קבלן רשום ג1 יכול לבצע פרויקטים בהיקף מקסימלי של עד 4,344,000 שקלים. היקף כספי זה מכסה כמעט את כל סוגי הפרויקטים הפרטיים וגם פרויקטים מסחריים קטנים. דרגת סיווג זו היא הדרגה הראשונה שבה מסווג הקבלן וממנה הוא יכול להתקדם לדרגות הגבוהות יותר של ג2, ג3, ג4 ועד ג5 שהיא דרגת הסיווג הגבוהה ביותר, ובה למעשה לא חלה כל מגבלה על הקבלן, לא מבחינת שטח הפרויקט ולא מבחינת ההיקף הכספי שלו. ההתקדמות לאורך סולם הסיווג היא תלוית זמן וניסיון ועל כל קבלן שסווג בדרגת ג1 לצבור ניסיון וידע מקצועי בכדי להתקדם אל שלב הסיווג הבא עד השלב המקסימלי. לצורך השוואה, קבלן בדרגה ג4 יכול לבצע פרויקטים בהיקף של מעל 31 מיליון ש"ח ורק בדרגה ג5 מגבלת ההיקף הכספי של הפרויקט מבוטלת לגמרי ואין כל מגבלה שחלה על הקבלן בהיבט זה.

 

 

מה נדרש מכם כדי לקבל סיווג ג1?

ובכן, מאחר ודרגת סיווג קבלן רשום ג1 היא הדרגה המינימלית לקבלני עבודות הנדסה בנאיות, הרי שהתנאים לקבלת סיווג זה הם התנאים שבהם אתם צריכים לעמוד על מנת לקבל את המעמד של קבלן רשום ככלל. תנאים אלה כוללים שני אלמנטים מרכזיים: ניסיון והשכלה רשמית. בכדי להפוך לקבלנים רשומים עליכם לאחוז בניסיון הנדרש, בדרך כלל 5 שנים בפרויקטים של עבודות הנדסה בנאיות, אלא אם כן אתם אדריכלים, מהנדסים, הנדסאים, טכנאים או מנהלי עבודה, ואז דרישות הניסיון מכם הן פחותות יותר ויכולות להגיע עד כדי שנתיים בלבד. כמו כן, עליכם לאחוז בהשכלה רשמית בענף הבניין על פי תכנית לימודים שהוגדרה על ידי משרד העבודה והרווחה. אם יש לכם השכלה רשמית כזאת באמתחתכם, תוכלו להציג את התעודות המתאימות או לחילופין, תוכלו להשלים את הלימודים במוסד מוכר על ידי משרד העבודה והרווחה, על מנת להיכנס לפנקס הקבלנים בדרגת סיווג קבלן רשום ג1.

 

 

 

רישום קבלנים בפנקס הקבלנים של רשם הקבלנים במשרד השיכון, מבוצע על פי סיווג מסודר של כל קבלן לפי תחום התמחות ולפי היקפי פרויקטים (במונחי שטח הפרויקט ועלות הפרויקט). סיווג ג1 הוא למעשה הסיווג הבסיסי ביותר של קבלן בניין לביצוע עבודות הנדסה בנאיות (בשונה למשל מקבלן שיפוצים, קבלן אינסטלציה או קבלן חשמל). זאת אומרת, שקבלן שעומד בכל התנאים לרישום קבלן וזכאי להירשם כקבלן מורשה ברשם הקבלנים, נרשם אוטומטית בדרגת ג1 וממנה הוא יכול להתקדם לאורך השנים עד כדי דרגת ג5. מה זה בדיוק אומר סיווג ג1 ועד כמה ברישום קבלן רשום ג1 תנאי קבלה יכולים להיות גמישים? על כך בשורות הבאות.

 

מה זה סיווג ג1?

על פי תקנות רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות (סיווג קבלנים רשומים), קבלן רשום בסיווג ג1 יכול לבצע פרויקטים בהיקף מקסימלי של 4,344,000 שקלים וכעת נבין מה זה בדיוק אומר. ובכן, כאשר אתם נכנסים לתהליך של רישום קבלן וקבלת רישיון קבלן, אתם רוצים לצאת בצדו השני של התהליך עם רישיון קבלן בידיכם וכאשר שמכם מופיע בפנקס הקבלנים של רשם הקבלנים. יחד עם זאת, את זה רוצים כל סוגי הקבלנים ועדיין, לא כל קבלן יכול לבצע כל סוג של עבודה בענף הבניין. קבלן אינסטלציה לא יכול לבצע עבודות שלד, וקבלן שלד לא יכול לבצע עבודות חשמל. בכדי להבחין בין סוגי הקבלנים השונים, מסווגים אלה על פי שני פרמטרים מרכזיים: תחום התמחות והיקף פרויקטים. תחום התמחות כולל עבודות הנדסה בנאיות, עפר, חשמל, אינסטלציה, גמר, שלד וכדומה בעוד היקף הפרויקטים כולל את עלות הפרויקט במונחים כספיים ואת שטח הפרויקט במונחי מ"ר. קבלן רשום ג1 היא רמת הסיווג המינימלית שאותה מקבל הקבלן בסוף תהליך הרישום, ורמה זו מגבילה אותו לפרויקטי הנדסה בנאית בהיקף של עד 4,344,000 ש"ח. לאורך זמן, יוכל אותו קבלן להתקדם לאורך סולם הסיווג עד לרמה ג5 בה אין כל הגבלה על היקף הפרויקט במונחי כסף או שטח.

 

 

מהם תנאי הקבלה לדרגת סיווג ג1?

ובכן, בכדי לקבל רישיון קבלן ג1 תנאי קבלה כוללים אחיזה בדיפלומה של מהנדס או אדריכל ובמקרה כזה, תצטרכו להוכיח שנתיים ניסיון בתחום. אם הדיפלומה שאתם אוחזים בה היא הנדסאי או טכני, תוכלו להירשם כקבלנים רשומים ג1 אך ורק בצירוף 4 שנות ניסיון בתחום ובצירוף 6 שנות ניסיון אם אתם מנהלי עבודה בענף הבניין. בניגוד לסעיפי רישום אחרים בעולם הקבלנות, בהם ניתן להפוך לקבלנים רשומים היישר ממעמד הפועל (למשל אינסטלטור המעוניין להפוך לקבלן אינסטלציה), כמובן בצירוף שנות הניסיון הנדרש, במקרה של קבלן בניין לעבודות הנדסה בנאיות, הכניסה לפנקס הקבלנים מתאפשרת אך ורק ממעמד של בעל מקצוע בענף הבניין, כפי שתיארנו לעיל: מהנדס, אדריכל, הנדסאי, טכנאי או מנהל עבודה בענף הבניין.

בנוסף לכך, יהיה עליכם להציג תעודה שמוכיחה כי אתם אוחזים בהשכלה הרשמית הנדרשת כפי שהיא נקבעת על ידי משרד העבודה והרווחה. אם יש לכם את הניסיון הנדרש אך חסרה לכם ההשכלה הרשמית, תוכלו לבצע השלמה של ההשכלה הרשמית באמצעות מסלולי לימוד ייעודיים במסגרת מוסדות לימוד המוכרים על ידי משרד העבודה וכוללים את תכנית הלימוד ההכרחית לצורך הסמכה כקבלן ג1. ולעניין הגמישות של רישום קבלן רשום ג1 תנאי קבלה הם מאוד קשיחים ואין שום גמישות סביבם. ישנם מסלולים אחרים כמו רישום קבלן באמצעות העסקת עובד אחראי (אותם אנשי מקצוע שפירטנו קודם לכן), אבל כל עוד אתם בוחרים ללכת במסלול הראשי, יהיה עליכם לעמוד בכל תנאי הקבלן בצורה מלאה.

 

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!