רישום קבלנים

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

בשנים האחרונות עוד ועוד גופים ואנשים פרטיים מעוניינים לקבל מידע על קבלנים רשומים בישראל. במדריך הבא נסביר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על רישום קבלנים. מה זה הגוף הזה, מה המטרות שלו, מהם היתרונות של להיות קבלן רשום ואיך בוחרים קבלן רשום לפרויקט שלנו.

רשם הקבלנים

למעשה, רשם הקבלנים מחייב כל קבלן שבונה מעל ההיקפים המותרים בחוק להיות רשום ברשם הקבלנים ולבצע רישום קבלנים. הרישום נועד לאפשר תחרות שהיא הוגנת בין הקבלנים וכלפי הצרכנים. בעזרת אות פנקס אליו הקבלנים בישראל נרשמים, יוכל הצרכן לבצע מחקר שוק ולקבל את המוצר המיטבי התואם לצרכים שלו ובטוח ביותר עבורו. אותו גוף של רשם הקבלנים מסייע למנוע אסונות, תאונות וכדומה.

 

החשיבות של בדיקת קבלן הרשום ברשם הקבלנים

למשל, אם אנחנו נמצאים בתקופה שבה קיים חשש לקיומן של רעידות אדמה, אנחנו רוצים לבחור קבלן שיהיה מיומן, אמין ובעל הכישורים והיכולות לבנות פרויקט שעומד בסטנדרטים גבוהים של כנגד רעידות אדמה. יחד עם זאת, חשוב להבין כי קבלן לא רשום ברשם קבלנים ולא קיבל רישיון בכתב מרשם הקבלנים, לא יכול לקבל היתר בניה.

קריטי להתעכב ולהבין את הנושא הזה לעומק משום שמצד אחד אנו משקיעים את מיטב כספנו בתהליך הבניה ומצד שני מדובר בהחלטות שישפיעו על איכות החיים שלנו, על איכות הבניה, רמת הגימור של הפרויקט, תפקוד מערכות במבנה כמו חשמל, אינסטלציה, איטום, בידוד ועוד. לכן, אם לקחתי קבלן שלא רשום ברשם הקבלנים אי אפשר להתקדם לשום מקום, לא ניתן לקבל היתרי בניה, לא ניתן לקבל טופס 4 ולכן יש לכך חשיבות מאוד גבוהה. את כל האינפורמציה לגבי קבלנים הרשומים ברשם הקבלנים ניתן לקבל באתר של רשם הקבלנים. לחילופין ניתן גם להיעזר בעורך דין מיומן ומקצועי שיסייע לנו בתהליך.

 

מתי אני חייב לבדוק שמדובר בקבלן רשום?

אנשים רבים נוטים לבלבל בין שיפוץ לבין תהליך בניה. כאשר אני מחליט לבצע בביתי או בדירתי או במשרד שלי שיפוץ מקיף ועלות השיפוץ נמוכה מ-40,000 ש“ח, אני לא חייב לבחור בקבלן רשום ולפי החוק הקבלן גם לא חייב להחזיק ברישיון. לעומת זאת, במידה והפרויקט מתומחר בעלות הגבוהה מ- 40,000 ש“ח, הקבלן חייב ברישיון ומחוייב להיות רשום ברשם הקבלנים.

 

רישום קבלנים ענף ראשי ענף משני מה זה אומר?

החוק במדינת ישראל קבוע כי כל עבודות הנדסה בנאיות החורגות בהיקף הכספי שלהן או במהות המקצועי שלהן מהתחום שקבוע בתקנות, חייב להתבצע אך ורק בידי קבלן הרשום ברישום הקבלנים/פנקס הקבלנים וקיבל רישיון מהרשם.

 

  • קבלן המבצע עבודות בענף ראשי בהיקף של יותר מ-83,000 ש“ח לפרויקט או קבלן המבצע עבודות בענף משני בהיקף של יותר מ-43,000 ש“ח לפרויקט מחוייב להיות רשום בפנקס הקבלנים.

 

רישום קבלנים ענף ראשי

רישום קבלנים ענף ראשי

קיים סעיף בחוק הקובע בעצם מי זכאי לרישום קבלנים בפנקס הקבלנים לענף ראשי. מה זה אומר?  זה אומר שמי שרשום בפנקס המהנדסים והאדריכלים שמתנהל על פי חוק המהנדסים והאדריכלים וצבר ניסיון של שנתיים בעבודות בנאיות הנדסיות, מתוך חמש שנים שקדמו להגשת הבקשה לרישום קבלנים, זכאי לרישום. בנוסף, בוגר בית ספר לטכנאים או בית ספר להנדסאים מתוך רשימת בתי הספר הקבועים בחוק ובעל ארבע שנות ניסיון בעבודות בנאיות הנדסיות מתוך שמונה השנים שקדמו להגשת הבקשה לרישום הקבלנים, זכאי להיות רשום.

 

יחד עם זאת, בעל מקצוע עם שש שנות ניסיון מתוך שתים עשרה שנות ניסיון שקדמו להגשת הבקשה לרישום קבלנים, ניהל פרויקטים ועבודות בניה הנדסאיות והוכיח את ניסיונו במבחנים וראיות, זכאי גם כן לרישום. בנוסף, מי שזכאי גם כן להיות רשום ברשם הקבלנים בענף ראשי:

 

  • קבלן שעבד בעבודות הנדסה בנאיות לפחות שלוש שנים מתוך חמש שנים והגיש תוך שנה בקשה להירשם מיום תחילת החוק.
  • תאגיד שלפחות שניים מחבריו ממלאים את התנאים על פי חוק.
  • מי שהיה לפחות שלוש שנים חבר בגוף המנהל תאגיד הרשום בפנקס.

 

רישום קבלנים לענף משנה מי זכאי?

  1. קבלן שעיסוקו בענף משנה ומילא את כל התנאים והמבחנים תוך התייעצות עם ועדת הכלכלה בכנסת.
  2. בוגד בית ספר או קורס מקצועי על פי הרשימה הקבועה בחוק.
  3. תאגיד שממלא את התנאים בחוק.

 

נהוג לחלק את רישום הקבלנים לפי תחומים

סוג הבניה או העבודה ענף קבוצת סיווג
בניה ענף ראשי 100 ג
פיתוח חצרות שבילים, מדרגות, גידור, מקומות חניה 111 א
כלונסאות קירות סלארי, מיקרופיילר 120 א
איטום מבנים 134 ב
הרחבה של מבנים 135 א
בניה טרומית 140 ג
קונסטרוקציות פלדה לעומס אדם, גשרי צנרת 150 א
חשמל תקשורת מבנים 160 א
מיזוג אויר קירור 170 ב
בטון ובנית שלד 130 ב
שיפוצים 131 א
דריכות בטון 133 ב
עבודות אבן יבש או רטוב על קירות קיימים 132 ב
הסקה 171 ב
מעליות, מדרגות נעות 180 ב
תברואה אינסטלציה ומערכות כיבוי 190 א

 

 

מהם היתרונות בלהיות קבלן רשום?

הרבה מאוד קבלנים ושיפוצניקים בישראל שואלים את עצמם את השאלה למה כדאי להם להיות רשומים ברשם הקבלנים ומה בכלל יוצא להם מזה? לקבלן רשום מגוון רחב של יתרונות וזה בעצם מה שיכול לקח אותנו לשלב המקצועי הבא ולסייע לנו לגדול, לצמוח, להתרחב, להתפתח גם בהיבט הכספי וגם בהיבט המקצועי. היתרון הראשון של קבלן רשום הוא בעצם בהיבט החוקי. קבלן רשום הוא קבלן הפועל על פי החוק. לקבלן רשום את הפחד, אין את החשש שיום אחד יגיע מפקח מרשם הקבלנים ויבצע כל מיני פעולות נגדנו. הדבר השני ואולי החשוב ביותר הוא בהיבט השיווקי.

ברגע שרשות ממשלית כמו רשם הקבלנים נותנת לנו את החותמת שאנחנו קבלן רשום, הלקוחות, האנשים מסיקים כי אנחנו מקצועיים, שיש לנו את הידע והניסיון לבצע את העבודה משום שאנחנו עומדים בפרמטרים מסוימים ומאוד מחמירים של רשם הקבלנים. יחד עם זאת, ברגע שיש לנו רישון של רשם קבלנים, אנחנו יכולים לקדם את עצמנו במכרזים מסוגים שונים כמו מכרזי ממשלה, מכרזים של גופים ציבוריים, חברות גדולות ועוד.

כולם היום מבקשים את הרישיון של קבלן רשום וגם אנשים פרטיים. מי שמקבל אישור מרשם הקבלנים מקבל סוג של חותמת המעידה על רמת הניסיון, רמת המקצועיות, ההגינות והיושר שלו בתחום הבניה והשיפוצים. מבחינת גיוס עובדים מהשטחים, יש לא מעט קושי למצוא פועלים טובים. אם אנחנו רוצים לגייס עובדים מהשטחים, אלו הם עובדים מהשטחים וקבלנים רגילים לא יכולים לקבל את הפריוויליגיה הזו. לכן, למרות שמדובר בהוצאה כספית לא מבוטלת, שווה להשקיע את כל כולנו בתהליך של רישום קבלנים ברשם הקבלנים בישראל.

 

איך בוחרים קבלן רשום ברשם הקבלנים?

אם אתם נמצאים בתחילתו של פרויקט בניה או פרויקט שיפוץ מסיבי, ודאי אתם שואלים את עצמכם איך ניתן לבחור קבלן רושם. אז בראש ובראשונה, ניתן להיעזר בהמלצות של אנשים שאתם מכירים. כדאי לבדוק את הפרויקט בסיומו, לשאול את אותם קרובים או חברים שאלות מקצועיות לגבי הקבלן ואיך הם בעצמם בחרו אותו. דבר נוסף שיכול לסייע לנו בתהליך הבחירה הוא רמת הניסיון והמקצועיות של הקבלן וסוג העבודות בהם הוא התנסה. וודאו שיש חפיפה בין הענפים הקשורים לפרויקט שלכם לבין ההתמקצעות של הקבלן. יחד עם זאת, שימו לב שלקבלן יש את כל הביטוחים הדרושים כמו ביטוח צד שלישי, ביטוח עובדים ועוד. דרך נוספת לבחור קבלן רשום היא בעזרת האדריכל שלכם. לאדריכלים מקצועיים יש קשרים עם קבלנים שהם יצרו עם השנים וזו בהחלט יכולה להיות התחלה טובה.

לסיכום, כל הנושא של קבלן רשום הוא משהו שאין להקל בו ראש. מדובר בהחלטה גורלית וסופר חשובה גם בהיבט הבטיחותי וגם בהיבט הכלכלי. בין אם אתם הקבלן עצמו ומעוניינים בתהליך רישום מקצועי ובין אם אתם הצד שבונה את הפרויקט, תוכלו ליצור איתנו קשר ואנו נשמח להפנות אתכם לגורמים המקצועיים ולסייע לכם לקצר תהליכים ולבצע את ההחלטות הטובות והמקצועיות ביותר.

רישום קבלן רשום – הדרך הקלה והבטוחה

להיות קבלן רשום זה אחד הדברים הטובים ביותר היכולים לקרות  לקבלן שרוצה לפתח ולהרחיב את העסק שלו ולהפיק ממנו הרבה יותר. ברגע שאתה נכנס לפנקס הקבלנים הרשומים ע"י רשם הקבלנים, אתה משדרג אוטומטית את העסק שלך ואת סיכויי הצלחה שלך. ברגע אחד, תנאי הפתיחה שלך משתפרים פלאים ואתה יכול להתחיל לחלום על השתתפות בפרויקטים גדולים ורווחים יותר וכל זה רק מעצם סיום תהליך רישום קבלן רשום.

אלא שבדומה לענפים נוספים, גם ברישום קבלן רשום יש דרגות, הקובעות את היקף העבודה אליה אתה רשאי לגשת. הסיווג הניתן לך, בעת הרישום ע"י רשם הקבלנים, משפיע על נקודת הפתיחה שלך ועל היקף וגודל הפרויקטים בהם תוכל להשתתף. באופן טבעי, כולנו רוצים להיות בסיווג גבוה יותר ולהיות בנקודת פתיחה גבוהה יותר. וכאן נכנסת חשיבות רישום קבלן רשום ע"י סיוע של מומחים לתחום.

 

רישום קבלן רשום – לעשות את זה כמו מקצוען

כאשר אנחנו ניגשים למשהו משמעותי, בכל תחום בחיים, אנחנו תמיד בודקים, מבררים, מתייעצים ומנסים להתחבר למישהו שמחזיק בידע וניסיון בתחום כך שהוא יכול לעזור לנו ולקדם אותנו לעבר הצלחה. זה נכון כאשר אנחנו נגשים למבחן, זה נכון כאשר אנחנו רוצים לסגור עסקה גדולה, זה נכון כאשר אנחנו רוצים למצות את הזכויות הרפואיות שלנו וזה נכון כמעט בכל תחום. הרי, לא נחשוב לרגע לגשת למשפט, אפילו על דבר פעוט, בלי לקחת איתנו עורך דין, המכיר את כל הנהלים, החוקים וההתנהלות בבית המשפט?

גם כאשר אנחנו מבצעים רישום קבלן רשום, כדאי שיהיה לצידנו, מישהו שמבין בתחום, שמכיר את כל החוקים והדגשים, שיודע מה עלינו לעשות, להציג או להגיש ואיך לעשות זאת בצורה יעילה, מהירה ומיטבית. ואולי הכי חשוב, כזה שיכול לסייע לנו לקבל את דרגת הסיווג הגבוהה ביותר או לשפר את הסיווג שניתן לנו.

 

הסיווג ומשמעותו של קבלן רשום

כאמור, בעת רישום קבלן רשום, כל קבלן מקבל דרגת סיווג. דרגה זו, מהווה בעצם את נקודת הפתיחה של הקבלן ומסמנת עבורו את ההיקף הכספי של הפרויקטים בהם הוא יכול להשתתף. זה חשוב ביותר, שכן משרדי הממשלה, שכעת ניתן להשתתף במכרזים שלהם וגופים ממסדיים נוספים, מוכנים לקבל למכרזים, רק קבלנים הנמצאים ברמת הסיווג הנדרשת. האינטרס שלך ברור: להיות בעל הסיווג הגבוה ביותר האפשרי עבורך בשלב זה ולהגדיל את האופציות שלך.

רמת הסיווג נקבעת על פי פרמטרים רבים. חלקם ברורים, חלקם דורשים אסמכתאות וחלקם יכולים להשתנות וגמישים, כך שניתן להיות מוכשרים אליהם תוך כדי התהליך ובכך להיטיב עם הסיווג. כל זה אומר, שחלק גדול מן הסיווג עצמו, נקבע על פי היכולת להשיג מסמכים, צורת ההגשה, הדגשים המופיעים בה ופתרונות הניתנים לדרישות הסיווג. מי שיבוא בעצמו או כלאחר יד, בלי להתכונן ב-100% או בלי שהוא מיוצג על ידי בקיאים בתחום- יהיה בנחיתות מול מי שמגיע מלווה באנשי מקצוע המסייעים לו בתהליך.

 

רישום קבלן רשום – מי יכול לסייע לך?

רישום קבלן רשום הוא חלק מן תהליך המוגדר בחוק והתהליך עצמו נעשה מול משרד רשם הקבלנים. התהליך מורכב ומאתגר מעט וכולל בין השאר הגשת מסמכים ותצהירים, הוכחת השכלה, הצגת ניסיון ויכולת, מצבת עובדים ועוד ועוד. בדיוק בשל המורכבות הרבה והבירוקרטיה הכרוכה בכך, קמו חברות המתמחות ברישום קבלן רשום והן מנהלות את תהליך הרישום עצמו בבטחה ובצורה מסודרת ובנוסף, מציגות גם בונוס: האפשרות להיטיב עם הסיווג שלך.

חברה שכזו, תייצג אותך בפני מוסד רשם המשכנתאות ע"י צוות מיוחד של מומחים בתחום, וצוות יועצים משפטיים אשר יתנהלו מול הרשם ויעשו הכל על מנת לשפר את הסיווג שלך ולהקל עליך בתהליך כולו. מפליא, עד כמה לפעמים נקבע לקבלן דירוג נמוך, רק בשל מחסור במסמך קטן אחד, שניתן להשיג בקלות או שלעיתים, נדרש רק שכירת עובד אחד נוסף לחברה, כדי לעבור לרמת סיווג גבוהה יותר. חברת רישום קבלן רשום מוצלחת- תדע לתת לך את כל הטיפים הנכונים ותיישם אותם עבורך.

 

קבלן רשום – מה מרווחים?

 

התקשרות עם חברת רישום קבלן רשום, היודעת להתנהל מול הגופים הממשלתיים, מביאה קודם כל לחיסכון. חיסכון זה בא לידי ביטוי הן בעלות הכספית שאתה משקיע בתהליך, הן בחסכון בזמן שלך והן בחסכון באורכו של התהליך. השגיאות נמנעות ממך, אתה לא מתרוצץ סתם, מבזבז כסף לחינם, או נאבק בטחנות רוח ועדיין אתה מקבל תעודת קבלן רשום ומקבל סיווג גבוה.

חברת יובל סגל, הינה החברה המובילה בישראל בכל הקשור לרישום קבלן רשום. מאחורינו שורה ארוכה של הצלחות וקבלנים מרוצים, אשר סייענו להם בתהליך המורכב, בהצלחה רבה. נשמח להכיר גם לך את מגוון השיטות שלנו ולסייע גם לך בתהליך, אל עבר ההצלחה העתידית שלך.

 

 

 

כל אדם בוגר שהייתה לו מתישהו נגיעה לפרויקט בנייה, שיפוץ, קניית בית, מכירת בית או כל עניין דומה בענף המקרקעין, מכיר את המונח קבלן רשום. אבל מה זה בדיוק אומר קבלן רשום? למה בכלל חשוב לעבוד אך ורק עם קבלן רשום? מדוע קבלנים ואנשי מקצוע מעוניינים כל כך להפוך לקבלנים רשומים ולהשקיע בכך לא מעט? מהו הנזק הפוטנציאלי בעבודה עם קבלן שאינו רשום? איך מבוצע התהליך של רישום קבלנים ומה הוא כולל? על שאלות אלו ועוד תוכלו למצוא את התשובות ממש כאן בשורות הבאות.

 

תחילה, מה זה בדיוק קבלן רשום?

ובכן, על פי החוק במדינת ישראל, כל אדם העוסק כקבלן, חייב ברישיון קבלן. רישיון קבלן ניתן על ידי גוף הנקרא רשם המקרקעין במשרד השיכון ובכפוף לשורה של קריטריונים שבהם צריך המבקש לעמוד בכדי להפוך לקבלן רשום. מרגע שהוכיח המבקש כי הוא עומד בכל הקריטריונים, הוא יכול להתחיל בתהליך של רישום קבלנים, להפוך לקבלן רשום ולהתחיל להציע את שירותיו בשוק במעמד של קבלן רשום. קבלן רשום הוא למעשה הפורמט החוקי היחידי בישראל לעבודה בתור קבלן. קבלנים שאינם קבלנים רשומים עובדים למעשה בצורה לא חוקית וכפי שנראה בהמשך, יש לכך גם השלכות.

 

למה חשוב לעבוד עם קבלן רשום?

ובכן, במסגרת התהליך של רישום קבלנים נבחנים מספר סוגיות ביחס לקבלן המבקש את המעמד של קבלן רשום. בכלל זה נבחן הניסיון המקצועי של המבקש בתחום הספציפי בו הוא רוצה להירשם כקבלן. תנאי הרישום יכולים להשתנות מתחום אחד למשנהו ולא כל קבלן חייב לעמוד באותם תנאים כמו קבלן אחר. כך למשל, קבלן אינסטלציה יכול להיות אינסטלטור בעל מספר שנות ניסיון בתחומו ובעל השכלה רשמית בתחום, שעבר תהליך של רישום קבלנים כנדרש בחוק. לעומתו, פועל בניין לא יכול להפוך לקבלן לעבודות הנדסה בנאיות, או בשפה פשוטה לקבלן בניין כמו קבלן שלד למשל. בכדי להפוך לקבלן בנייה רשום צריך לאחוז גם בדיפלומה מקצועית כדוגמת מהנדס, אדריכל, הנדסאי, טכנאי או מנהל עבודה, ובהתאם לדיפלומה ייקבע גם היקף הניסיון הנדרש על מנת לעמוד בתנאים לרישום.

כאשר אתם עובדים עם קבלן רשום, אתם למעשה יכולים להיות בטוחים שאותו קבלן עומד בקריטריונים המקצועיים שהוגדרו על ידי המחוקק ועל ידי הגופים המקצועיים במשרד העבודה ובמשרד השיכון, אבל זאת לא הסיבה היחידה. קבלן רשום הוא מעמד שנחשב לנכס רב ערך על ידי קבלנים רבים. מעמד זה מאפשר להם להשתתף במכרזים ממשלתיים וציבוריים בכלל, במכרזים של חברות פרטיות וכן מאפשר להם לפנות לפלח שוק הולך וגדל של אנשים שלא מוכנים לעבוד עם קבלנים שאינם קבלנים רשומים. בהתאם לכך, אותו קבלן רשום יעשה ככל שביכולתו על מנת להגן על מעמדו כקבלן רשום ולא יבצע כל פעולה שיכולה לסכן את המעמד, מה שמבטיח לכם התנהלות מקצועית ושירותית ברמה גבוהה, גם אם לא מתוך ערכיו המוסריים של הקבלן, הרי שמתוך האינטרסים העסקיים והכלכליים שלו לשמר על מעמדו כקבלן רשום.

 

מה קורה אם עובדים עם קבלן שאינו קבלן רשום?

כפי שאמרנו קודם לכן, בישראל פועלים לא מעט קבלנים שלא עברו את התהליך החשוב של רישום קבלנים ולמעשה מתפקדים כקבלנים שאינם רשומים. לעבודה עם קבלן לא רשום ישנן השלכות דרמטיות שכדאי וחשוב להכיר. אחת ההשלכות הבולטות היא נושא הביטוח. בכל פוליסת ביטוח של כל חברת ביטוח, תמצאו תמיד התניות לגבי תוקף הפוליסה בתנאי שהאירוע הביטוחי, אם התרחש, התרחש בתוך מסגרת שהתנהלה על פי החוק. זאת אומרת שאם נוצר מצב ביטוחי כמו פגיעה בנפש או ברכוש במהלך פרויקט בנייה שאתם מנהלים באמצעות קבלן לא רשום, הפוליסה שלכם לא תהיה תקפה, וזה כמובן בתנאי שהצלחתם בכלל לרכוש פוליסה כזאת מלכתחילה. אף חברת ביטוח לא תשפה ולא תפצה אתכם אם עבדתם בניגוד להוראות הפוליסה לעבודה על פי החוק. קבלן שאינו רשום הוא קבלן שפועל בניגוד לחוק בהגדרה ולכן אף ביטוח אינו תקף לגביו.

מעבר לכך, קבלן שלא עבר את התהליך של רישום קבלנים, לא יוכל לספק לכם שירותים חשובים שעבורם נדרש קבלן רשום בלבד. כך למשל, עבודה מול הרשויות, הוצאת אישורים מקצועיים לקבלת טופס 4 וכן הלאה, כל אלה מחייבים שנותן האישור יהיה איש מקצוע חוקי ומורשה ואם אתם עובדים עם קבלן לא רשום, הרי שהקבלן שלכם לא יוכל להפיק עבורכם את האישורים הללו, מה שיחייב אתכם לפנות לאנשי מקצוע מורשים אחרים, בעלות גבוהה נוספת.

אבל מעל כל אלה, עצם הבחירה שלכם בעבודה עם קבלן שבהגדרה יוצא כל יום ליום עבודה בידיעה שהוא פועל בניגוד לחוק, היא בחירה שלא יכולה לעשות לכם טוב. קבלן שפועל בהגדרה וללא כל חשש בניגוד לחוק, יכול לפעול בצורות שנוגדות את האינטרסים שלכם מן היסוד, החל מביצוע עבודה לא מקצועית, עבודה שאינה עומדת בתקנים ובסטנדרטים הנדרשים וכלה בביצוע מעשי נוכלות שיותירו אתכם עם תסכול רב. על כן, בכדי לחסוך לעצמכם את כל המצבים השליליים הללו, תמיד כדאי לעבוד עם קבלן רשום שעבר תהליך מסודר של רישום קבלנים.

 

מה כולל התהליך של רישום קבלנים?

כאמור, רישום קבלן הוא תהליך שמבוסס על בחינת עמידתו בקריטריונים הנדרשים, ואלו יכולים להשתנות מקבלן לקבלן ומתחום לתחום. כך למשל, קבלן בניין נדרש לעמוד בקריטריונים מסוימים שקבלן אינסטלציה לא נדרש להם וזה כבר מרמז על מרכיב חשוב מאוד בתהליך הרישום של קבלנים – מרכיב הסיווג. בכל תהליך רישום של קבלן, מסווג הקבלן על פי שני פרמטרים מרכזיים: תחום התמחות והיקף פרויקטים. מבחינת תחום התמחות מדובר בהבחנה בין סוגי הקבלנים השונים ובין סוגי המשימות שהם יכולים למלא בכל פרויקט: קבלן אינסטלציה, קבלן עפר, קבלן חשמל, קבלן בניין, קבלן שיפוצים וכן הלאה. קבלן אינסטלציה שעבר תהליך מלא של רישום קבלנים, על אף שהוא קבלן רשום, לא יוכל לבצע בנייה או פרויקט חשמל וכך כמובן, לגבי כל יתר סוגי הקבלנים.

הפרמטר השני על פיו מסווגים הקבלנים השונים בתהליך של רישום קבלנים, הוא הפרמטר של היקף הפרויקטים. כך לשל, קבלן בניין שמסיים את תהליך הרישום והופך לקבלן רשום, מסווג תחילה בסיווג ג1 המקנה לו אפשרות לבצע פרויקטים שעלותם היא בהיקף מקסימלי של כ-4.3 מיליון ש"ח. קבלן מסיווג ג2 יוכל להיות מעורב בפרויקטים שהיקפם המקסימלי הוא קצת יותר מ-7 מיליון ש"ח ועד קבלן בניין בדרגה ג5 שאינו מוגבל כלל בהיקף הפרויקט. המשמעות הנגזרת היא, שעצם היותכם קבלנים רשומים לא מעניקה לכם רישיון לעסוק בכל תחום ובכל פרויקט ואתם מוגבלים לתחומי הפעילות ולפרויקטים שהיקפם תואם את רמת הסיווג שלכם. לאורך השנים תוכלו להתקדם לאורך סולם הסיווג, אך התקדמות זו דורשת צבירת ניסיון וידע מקצועי ונבחנת בכל דרגה מחדש.

 

איך מבוצע התהליך של רישום קבלנים?

ובכן, התהליך כולל בתוכו בעיקר איסוף של אסמכתאות המעידות על מידת הניסיון שלכם ועל ההשכלה המקצועית הרשמית שאתם אוחזים בה. במסגרת תהליך הרישום, יהיה עליכם למלא טופס בקשה לרישום ולצרף אליו תצהירים חתומים על ידי עורך דין, המעידים על הניסיון שלכם ועל השכלתכם המקצועית. כמו כן, תצטרכו לצרף תעודות סיום והסמכה ממוסדות הלימוד שלכם ואסמכתאות שתומכות בטענות שלכם לניסיון שצברתם. בהתאם לרמת וסוג ההשכלה בה אתם אוחזים ייקבע גם הניסיון שבו אתם צריכים לעמוד בכדי לסיים את תהליך הרישום. בהתאם לנתונים אלה ייקבע גם הסיווג שלכם, שיכול להשפיע עליכם מאוד בהמשך הדרך, ולקבוע את הפרויקטים אותם תוכלו או לא תוכלו לקחת על עצמכם.

מכל הסיבות הללו, את התהליך של רישום קבלנים אתם רוצים לעבור בסיוע גורם מקצועי שא' יבצע עבורכם את כל ההליך הבירוקרטי וינהל עבורכם את ההתקשרות מול רשם הקבלנים וב' יבטיח שאתם ממצים את האפשרויות העומדות בפניכם. כך למשל, ייתכן שאם תשכרו עובד אחד נוסף, תוכלו להעלות את רמת הסיווג שלכם ברישום בדרגה אחת, שתפתח בפניכם עוד שוק ענק של פרויקטים שברמת הסיווג הנמוכה יותר, יהיה סגור בפניכם. את הדברים האלה צריך להכיר ברמה הפרטים הקטנים ביותר ולכן כדאי בהחלט לעבור את התהליך של רישום קבלנים בליווי של גורם מקצועי המכיר את התחום ומתמחה בו, ויכול להמליץ לכם ולהנחות אתכם סביב הפעולות שעליכם לבצע על מנת לקבל את הסיווג הגבוה ביותר האפשרי, לעיתים בביצוע פעולות קטנות וזניחות שלא אמורה להיות לכם בעיה לבצע אותן למען המטרה.

רשם הקבלנים הוא גוף מקצועי השייך למשרד הבינוי והשיכון במדינת ישראל. על פי רשם הקבלנים יש 32 ענפים וענפי משנה שמסווגים לפי תחומי בניה. כל ענף מוגדר בקוד של 3 ספרות הייחודיות רק לו וכך בעצם ניתן לזהות את הענף בקלות. רשם הקבלנים חילק כל עענף ל- 3 קבוצות וכל קבוצה מחולקת לעוד 5 קבוצות נוספות. כל ענף מסווג באופן מיועד לבניה ובכדי להיות בעל מקצוע השייך לאותו ענף יש לעבור תהליך של רישום לרשם הקבלנים.

בונים או משפצים? כדאי שתדעו!

לא משנה אם אתם רוכשים נכס, מקימים פרויקט על בסיס מליוני שקלים או אפילו משפצים את הדירה שלכם בכמה עשרות אלפי שקלים, הדבר האחרון שאתם ודאי מייחלים לעצמכם הוא ליפול בידיו של קבלן לא מקצועי או בכזה שלא יסיים את עבודתו ביסודיות. לכן, עשו לעצמכם טובה ובדקו כי הקבלן אותו אתם שוכרים לעבודה רשום בפנקס הקבלנים. הפנקס מאוגד תחת גוף הנקרא רשם הקבלנים שמספק לאזרחי ישראל מידע לגבי רשימת קבלנים שעברו בדיקות מקצועיות ומקיפות, מורשים לעבוד ולעסוק בתחום הבניה והשיפוצים.

הסבר על המושג קבלן רשום

קבלן רשום הוא מושג שאנו נתקלים בו לא מעט. מדובר בקבלן שעומד בכל התנאים, בכל הקריטריונים ובכל הבדיקות על פי החוקים בעולם הבניה ורשום בפנקס הקבלנים. מדובר בקבלן שמורשה לעסוק בעבודות בניה ושיפוץ שונים בהיקפים גדולים בהשוואה לקבלנים שאינם רשומים בפנקס. משרד הבינוי והשיכון קבע על פי חוק תנאים על פיהם הקבלנים הרשומים עובדים.

מה זה פנקס הקבלנים?

פנקס הקבלנים הוא מאגר אינטרנטי הנמצא באתר האינטרנט של משרד השיכון והבינוי. המאגר חשוף לעיני כל הציבור ומנוהל על ידי רשם הקבלנים. רישום קבלן רשום חדש, הוספה של קבלן או ביטול רישום של קבלן נעשה על ידי רשם הקבלנים בצורה יסודית ומקצועית. כלומר גם אם עברתם את כל הליך הרישום ולא עמדתם בכללים של משרד הבינוי והשיכון לצד הכללים של רשם הקבלנים, הרשם רשאי להסירכם מהפנקס ואף לבטל את הרישיון שלכם.

כמה קבלנים יש בפנקס?

למעשה מ- 13,000 קבלנים מורשים רשומים בפנקס הקבלנים. מדובר בקבלנים שמופיעים כאמור לפי סיווג והיקף כספי שעל פיו מותר להם לעבוד. גם על הסיווי ועל הניהול של המאגר אחראי רשם הקבלנים.

תפקידיו של רשם הקבלנים

כל תחומי האחריות והתפקידים של רשם הקבלנים מעוגנים בחוק רישום הקבלנים לעבודות הנדסה בתחום הבניה. החוק קובע את כל הסמכויות של הרשם ואת האופן שבו הרשם מנהל את הפנקס.

  1. הוספה או הסרה של קבלנים – הפנקס רשומים קבלנים העוסקים בשלל תחומים כמו בניית גשרים, הקמת קונסטרוקציות, סלילת כבישים, מעליות, הנחת תשתיות ועוד. רשם הקבלנים אחראי על ניהולו של הפקס, הוספה והסרה של קבלנים מכל התחומים.
  2. שינוי או העלאה של הסיווג המקצועי והכספי – ככל שהקבלן שרשום צובר יותר ניסיון ולוקח על עצמו פרויקטים רבים ומגוונים יותר, ככה הוא רשאי לעלות בסיווגים ולהיחשף לפרויקטים בעלות גבוהה יותר.
  3. הנפקת רישיונות – רישיון הקבלן תקף לשנתיים ולכן תפקידו של הרשם הוא גם לחדש רישיונות.
  4. משמעת- קבלנים שאינם עומדים בכללים ובחוקים של משרד הבינוי והשיכון, אינם עושים שימוש בחומרי הבניה לפי החוק ולפי התקן ננקטים נגדם הליכים משמעתיים וקיים סיכוי כי יוסרו מהפנקס. בנוסף, הרשם מטפל בתלונות ופניות על קבלנים שאינם עומדים בכללים.
  5. אכיפה של החוק.

אני מחפש קבלן רשום בפנקס, איך עושים את זה?

כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס לאתר של משרד הבנוי והשיכון מהמחשב הביתי שלכם. כעת, עליכם לחפש את האדם לפי מספר חברה, ישוב, מספר קבלן, ענף, סיווג או שם הקבלן (אין צורך בכל הפרטים). לאחר שתחפשו את הקבלן תקבלו מידע כולל ובו יוצגו הפרטים האישיים של הקבלן: שם מלא, מספר חברה, מספר קבלן, כתובת וטלפון ליצירת קשר, ענף ראשי או משני אליו הקבלן מסווג, היקף כספי שהקבלן רשאי לעשות בו שימוש לפרויקט בודד, מומחים איתם הוא עובד, מועד רישום ראשוני ותאריך סיווג אחרון, האם רישיונו מוקפא ועוד.

למעשה, רשם הקבלנים מציג את הפנקס שהוא המקום היחידי שנחשב להכי מעודכן ובו ניתן לאתר את כל הקבלנים הרשומים בישראל בצורה חוקית, מקצועית או שקופה.

איך אני הופך להיות קבלן רשום ברשם הקבלנים?

קבלנים רבים מבינים שברגע שהם יהיו רשומים ברשם הקבלנים הם יהנו מקשת רחבה של יתרונות. לפני שנציג בפניכם מה כוללים השלבים המסבירים איך להיות קבלן רשום, חשוב להבין כי הרשם קבע חוקים וקריטריונים רבים שמחייבים כל קבלן שהופך להיות רשום, מדובר בהליך ארוך, מורכב המשלב לא מעט ניירת ועלול לקחת זמן. סעיף 4 לחוק רישום קבלנים מונה באופן מדויק ומקצועי את הצורות השונות שבאמצעותן תוכלו להיות קבלן רשומים ברשם הקבלנים בישראל.

  1. רישום בפנקס המהנדסים והאדריכלים. חובה שנתיים ניסיון מתוך חמש השנים האחרונות.
  2. בוגר בית ספר להנדסאים וטכנאים. חובה ניסיון של לפחות 4 שנים מתוך 8 השנים האחרונות ואז ניתן יהיה להתחיל תהליך רישום ברשם הקבלנים הישראל ולהגיש בקשה בכדי להיות קבלן רשום.
  3. בנוסף, קבלן רשום הוא חברה או אדם שמעסיק שני גורמים הנדסאיים כמו טכנאי, מנהל עבודה ו/או בוגר קורס קבלנים. כשמדובר בהעסקה של בעל חברה בעלי מקצוע העובדים תחתיו, ההעסקה חייבת להיות במסגרת משרה מלאה בתשלום שכר מינימום לפחות.
  4. תאגיד שתחתיו עובדים שני מנהלים לפחות מחברי הגוף המנהל עם הכשרה הנדסית יכול על פי החוק להגיש בקשה לקבלן רשום מטעם רשם הקבלנים.

מהם היתרונות של רישום ברשם הקבלנים

לקבלן רשום יש המון יתרונות על פני חברות, תאגידים, שיפוצניקים וקבלנים אינם רשומים בפנקס. ברגע שקבלן רשום בפנקס הקבלנים הוא למעשה מאפשר לקהל הלקוחות שלו לקבל מידע שקוף ואמין לאורך כל הדרך ולבחור אותו בצורה מקצועית. הרי אנו מבינים כי תחום הבניה והשיפוצים מגלגל מליארדי שקלים ולכן אין להקל ראש בבחירת קבלן לביצוע עבודה ולא משנה מה ההיקף שלה. ברגע שהקבלן רשום כל אחד יכול לקבל באופן עצמאי מידע לגבי הפרויקטים שאותו קבלן ביצע ולקחת החלטה מבוססת ואחראית.

לכן, למרות שמדובר בהליך סבוך, מורכב, הדורש המון זמן וגם השקעה כספית לא מבוטלת, שווה להשקיע בכך ולהופיע בפנקס הקבלנים של ישראל באופן חוקי.

כדי להופיע בתור קבלן רשום עליכם:

  1. להוכיח את שנות הניסיון שלכם לרשם הקבלנים
  2. להוכיח את רמת המקצועיות שלכם לרשם הקבלנים
  3. להוכיח כי אתם אכן מסוגלים להתמודד עם בעיות הקשורות לתחום השיפוצים והבניה
  4. להוכיח כי אתם בקיאים מבחינת הידע הדרוש בתחום

רוצים לקבל מידע נוסף לגבי הליך רישום לרשם הקבלנים. קבוצת יובל סגל מתמחה בהליך הרישום. המומחים שלנו ישמחו לסייע לכם, שלב אחר שלב, לבדוק את זכאיותכם לצד שיבוץ לקורסים המתאימים בכדי לתמוך בתהליך הרישום העתידי. השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם במהרה.

עולם הבניה והשיפוצים עובר שינויים לאורך השנים. ככל שהזמן עובר הבניה הופכת מתוחכמת יותר במטרה לייעל תהליכים ולחסוך בעלויות. אם גם אתם שמעתם על תהליך המכונה רישום קבלן, כנראה שהגעתם למקום הנכון. למעשה, אחד הרישיונות הנפוצים והפופולאריים ביותר בישראל בענף הבניין והשיפוצים נקרא רישיון 100 ג1. רישיון 100 ג1 בעצם מאשר לנו לבצע פרויקטים עד 4.3 מליון שקל לכל פרויקט. למעשה, מדובר ברישיון הנמוך ביותר בענף הבניה וממנו אפשר לטפס ולהגיש בקשות לרישיונות יותר ויותר גבוהים, עד שמגיעים לרישיון מסוג 100 ג5 שבעצם מאפשר לנו לבנות בהיקף כספי הגבוה ביותר, כלומר ללא הגבלה. ככל שהגימלים שלכם יותר גבוהים עם הזמן תוכלו להנות מיותר פרויקטים שאתם יכולים לקבל ומפחות תחרות וכמובן להרוויח יותר כסף.

רישום קבלן איך זה עובד?

תהליך רישום קבלןיש שני מסלולים עיקריים שדרכם אתם יכולים להתחיל תהליך של רישום קבלן וקבלת רישיון מסוג 100 ג1, הרי צריך להתחיל מאיפה שהוא. המסלול הראשון מתאים למהנדסים ומנהלי עבודה עם הותק והנסיון הדרושים להגשת הבקשה בשילוב תנאים רבים שעליהם לעמוד בהם על פי הדרישות של רשם הקבלנים. אם אתם עומדים בכל התנאים אתם יכולים למעשה להגיש בקשה לרשם הקבלנים ואז ברשם הקבלנים בוחנים את הבקשה שלכם. כלומר, קיימת ועדה מטעם רשם הקבלנים שמחליטה האם יש לכם את הניסיון, האפשרות והיכולת לקבל את הרישיון ובמידה וכן, אתם אכן תקבלו אותו.

רישום קבלן דרך עובדים מועסקים בחברה תחתיכם

המסלול השני להגיש בקשה לקבלת רישיון מתאים למי שלא מהנדס או מנהל עבודה אבל עדיין רוצה שיהיה לו את הרישיון הזה ולהיות בענף הבניה.  במקרים כאלה אתם צריכים שני מהנדסים, שני הנדסאים או שני מנהלי עבודה שעליהם בעצם תבססו את כל הרישיון שתקבלו בעתיד. שני העובדים הללו צריכים להיות שכירים, חלק מהחברה, לקבל החלטות מקצועיות ויש עליהם לא מעט אחריות.

למעשה, אלו הן שתי הדרכים להגשת רישיון לרישום קבלן. או שיש לכם את הידע, הניסיון והיכולת להגיש את הבקשה או שלחילופין אין לכם את מה שנדרש אבל יש לכם עובדים שלהם יש את הנדרש. כדי לקבל את הרישיון צריך להגיש בקשה מדויקת ונכונה, אחרת הבקשה שלכם צפויה להתארך, להסתבך ולקחת זמן רב מאוד. אחרת או שזה נמרח הרבה זמן או שזה לא קורה בכלל. לכן, לפני שנכנסים לתהליך הגשת רישום קבלן חשוב להבין מה זה דורש מכם, האם יש לכם את הידע והניסיון הדרוש ואיך זה נעשה שלב אחר שלב.

רישום קבלן יתרונות

לאחר שהבנו את שני המסלולים העיקריים באמצעותם אנו יכולים להגיש בקשה לרישום קבלן בפנקס הקבלנים, חשוב גם להבין ולהכיר למה בכלל שווה לנו לעשות את זה. אז למעשה, לרישום קבלן יש המון המון יתרונות.

עבודה על פי חוק

ברגע שאתם מקבלים את הרישיון שלכם, אתם עובדים על פי חוק. כל קבלן שמעוניין לבצע עבודות בתחום הבניה בתור ענף ראשי כמורישום קבלן על פי חוק למשל בניה, תשתיות וכדומה, לא יכול לקבל עבודות כאלה מעל סכום של 89 אלף ש“ח. לעומת זאת, כל קבלן שמעוניין לבצע עבודות בענפי משנה

כמו שיפוצים, אינסטלציה או חשמל, לא יכול לבצע את העבודות הללו מעל סכום של 45 אלף שקלים, אלא אם הוא נחשב קבלן רשום. כלומר, אם אתם רוצים לגדול בתחום ואתם רוצים לקחת על עצמכם פרויקטים גדולים על פי חוק, חייבת לעבור את תהליך של רישום קבלן.

אם חושבים על זה דקה מבינים שלא מדובר בסכומים גבוהים מדי ולכן, כדאי להתחיל את התהליך, לקבל את הרישיון ולעבוד מתוך ביטחון, שקט נפשי ומקצועיות לאורך כל הפרויקטים שאתם מתחייבים אליהם. קבלן שלוקח על עצמו פרויקט מעל לסכומים שתוארו לעיל ואינו רשום בפנקס הקבלנים, עובר על החוק.

רישום קבלן היתרון השיווקי

יתרון נוסף ולא פחות חשוב בהיבט של תהליך רישום לקבלן רשום הוא היתרון של קידום הקריירה שלכם באופן מהיר ויסודי. ברגע שאתםמה היתרונות של רישום קבלן רשומים בתור קבלנים, זו דרך נפלאה לשווק את העסק שלכם ולהציג אותו כעסק מקצועי בפני הלקוחות שלכם. התחרות בתחום זה כל כך גדולה והיא  הופכת קשה מיום ליום. לכן, כשיש לכם תעודת קבלן רשום זה משהו שיכול לכם לקבל עוד ועוד פרויקטים במחירים גבוהים יותר וכך גם להרוויח יותר. הרישיון שניתן מרשם הקבלנים מעיד על מקצועיות, אמינות ושקיפות מצד הקבלן לאורך הדרך.

בנוסף, הרישיון מראה כי אותו קבלן עומד בדרישות רבות מחמירות של הועדה ומדובר בבעל מקצוע מקצועי ולא בעוד חאפר מתחום הבניה והשיפוצים. זו הסיבה שלקוחות רבים מעדיפים לעבוד עם קבלנים רשומים משום שהם משלמים על איכות, מקצועיות חסרת פשרות ושקיפות בתהליך.

גישה למכרזים מטעם הממשלה ומוסדות ציבוריים

כקבלנים בתחום הבניה והשיפוצים, כולנו רוצים להתקדם, לגדול, לצמוח ולקחת על עצמנו פרויקטים גדולים ששווים הרבה מאוד כסף. יש מאות ואפילו אלפי מכרזים שמוצעים על ידי גופים גדולים כמו עיריות, משרדי ממשללה וחברות ענק. המטרה של המכרזים הללו הוא לאפשר לאותם גופים לאתר את הקבלן הטוב ביותר לביצוע הפרויקט. קבלנים שרוצים להגיש בקשה לאותם מכרזים חייבים להיות רשומים ברשם הקבלנים. ככל שתעלו בדירוג הרישיון כמו שציינו בתחילת המאמר,ככה הסיכוי שלכם לקבל יותר פרויקטים, עולה משמעותית. יחד עם זאת, קבלנים שאינם רשומים לא יכולים להגיש בקשות לאותם מכרזים ולכן הם חוסמים מעצמם מגוון רחב של אפשרויות עבודה בסכומי כסף גבוהים.

רישיון מרשם הקבלנים מאפשר להעסיק עובדים פלסטינים

עוד יתרון מאוד משמעותי בעולם הבניה והשיפוצים הוא העובדה שקבלנים רשומים יכולים לגייס כוח עבודה מקצועי שמותאם לתחום בארץ. קבלנים רבים מעדיפים עובדים פלסטינים שמכירים את המנטליות הישראלית ואת סגנון הישראלי והם נחשבים גם לבעלי מוסר עבודה גבוה מאוד. רק קבלנים רשומים מקבלים את האישור לגייס עובדים פלשתינים מהשטחים ולכן זה יתרון שכדאי לקחת אותו בחשבון.

רישום קבלן כמה זה עולה?

כדי שתוכלו להיות רשומים בפנקס הקבלנים, לא רק שתצטרכו לעבור תהליך ארוך יחסית, אלא גם יהיה עליכם לשלם כסף לחברה אומה המחיר של תהליך רישום קבלן לעורך דין עבור הוצאת הרישיון וניהול ההליך כולו מול רשם הקבלנים. לאחר שתקבלו את הרישיון שעולה כמה אלפי שקלים תצטרכו גם לשלם אגרה למדינה בכל שנתיים ולעתים אף להעסיק עובדים שעל בסיס הניסיון והמקצועיות שלהם תוכלו בכלל מלכתחילה לקבל את הרישיון.

לסיכום, אין ספק שרישום קבלן הוא תהליך משתלם במיוחד שיכול להקפיץ את הקריירה שלכם לשחקים, לפתוח לכם המון דלתות ולכן חבל לוותר עליו.

רוצים להתחיל תהליך של רישום לקבלת רישיון קבלן רשום כולל קבלן שיפוצים? אצל יובל סגל תהנו מהתמחות וניסיון רב בהליך כולו החל משישים יום. תוכלו להנות מייעוץ חינם ללא עלות. זה הזמן ליצור קשר עם המומחים של יובל סגל, להשתבץ בקורס המתאים ולהפוך להיות קבלנים רשומים.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!