רישיון קבלן

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

רישיון קבלןקבלנים רבים בישראל מתלבטים האם לגשת לתהליך המכונה הוצאת רישיון קבלן. למעשה, גם אם מסתכלים על הצד הכלכלי שהרי הוצאת רישיון קבלן יעלה לנו סכום כסף לא מבוטל, בטווח הארוך, הרישיון הזה יכול להכניס לנו לא מעט כסף ולשדרג את חיינו הן בהיבט האישי והן בהיבט המקצועי. אין זה משנה אם אתם קבלנים, עוסקים בשיפוצים, בתכנון והקמה של תשתיות, הוצאת רישיון קבלן תוביל לפתיחת דלתות במגוון של תחומים. מה שמבדיל בין קבלנים רגילים שנשארים שנים רבות באותו המקום לבין קבלנים מקצועיים שמתקדמים בתחום הוא אותה צומת דרכים, קבלת החלטה חשובה האם להוציא רישיון קבלן ולהיות רשום בפנקס הקבלנים או לא. רישיון קבלן נותן לנו איזהשהו יתרון מאוד גדול על פני הקבלנים האחרים.

 

השלבים בהוצאת רישיון קבלן

יש שתי דרכים עיקריות להוצאת רישיון קבלן. האחת היא בעצמנו, דרך הגשת כל המסמכים הדרושים בהתאם לכללים ולחוקים המצוינים גם באתר של משרד הבינוי והשיכון. הדרך השנייה היא באמצעות חברה מקצועית המתמחה בהוצאת רישיון קבלן וזה כמובן יכול לחסוך לנו הרבה מאוד כאבי ראש, זמן ובלאגן. הנה השלבים העיקריים להוצאת רישיון קבלן.

  1. בדיקת התאמה- מי שיכול להגיש בקשה לרישיון קבלן הוא קבלן כוח אדם או קבלן שירות עם רישיון מטעם משרד העבודה והרווחה. אותו אדם שמגיש את הבקשה להוצאת קבלן רשום חייב להיות עם היעדר הרשעות בעבירות שיש עימן קלון או עבירות שבגלל החומרה שלהן הוא אינו ראוי לבצע עבודות כקבלן שירות. בנוסף, האדם חייב להיות עם שנה ניסיון ניהולי או עסקי ושלוש שנות ניסיון בניהול כוח אדם.
  2. צירוף מסמכים לבקשה – לקבלן רישיון קבלן יש להגיש קורות חיים של הבעלים או המנכ“ל של החברה, אישורים על ניסיון ניהולי דרך צירוף אנשי קשר במקום העבודה הקודם, התחייבות של מבקש הרישיון החתומה על ידי הבעלים. במידה והמנכ“ל הוא לא הבעלים, כל אחד צריך למלא את הטפסים בנפרד. טפסים נוספים אותם חייבים להגיש לבקשה עם טופס הסכמה לקבלת מידע פלילי מהמשטרה אשר חתום על ידי הבעלים והמנכ“ל, תצהיר היעדר הרשעות, קנסות ותביעות אזרחיות החתום על ידי עורך דין, מאזן בוחר, רישיון תאגיד עבור חברות שמירה או אבטחה ותמונות המתארות תנאים פיזיים במידה וקיים משרד וחוזה שכירות.
  3. הגשת בקשה לרישיון קבלן – לאחר שאספנו וחתמנו על כל הטפסים, יש למלא טופס בקשה לרישיון קבלן כוח אדם בקישור הבא. https://forms.gov.il/globalData/GetSequence/getHtmlForm.aspx?formType=rishui1@moital.gov.il. את כל המסמכים יש להגיש אונליין בפורמט מקוון
  4. ראיון ומבחן – לאחר שהועדה בודקת את הבקשה ומבקש הרשיון עומד בתנאי הסף, הועדה תזמן אותו לריאיון אישי. מבקש הרישיון חייב לעמוד במבחן ידע בנושא של דיני עבודה. מבקש רישיון המעסיק עובדים צריך להביא גם טבלת דיווק נתונים לצורך הכנת מסמך ערבות ורשימה עובדים.
  5. דרישה להמצאת משרד, השלמת מסמכים – לאחר שמבקש הבקשה עבר בהצלחה את כל השלבים הקודמים, והא יצטרך להגיש בקשה להמצאת משרד ולהגיש מסמכים שלא הוגשו. העתק מחוזה שכירות, תמונות המתארות תנאים פיזיים של המשרד ונגישות לבעלי מוגבלויות. בנוסף, על מבקש הרישיון להגיש טופסי 102 מהמוסד לביטוח לאומי וממס הכנסה מהשנה הקודמת לבקש. הטפסים צריכים להיות עדכניים לרבון שקדם למועד שבו הגיש מבקש הבקשה את הרישיון כולל אישור לתשלום.
  6. ערבות בנקאית – לאחר שכל השלבים הקודמים הושלמו בהצלחה, מבקש הרישיון צריך להפקיד ערבות בנקאית. הערבות תהיה מוכנה רק אחרי שמקבלים הודעה לגבי גובה הערבות הנדרשת. בנוסף, במידה ומבקש הרישיון צד להסכם קיבוצי הוא זכאי להנחה של 10% מגובה הערבות הבנקאית.

 

 

אדם העוסק בתחום הבניה והשיפוצים אשר בוחר להגיש בקשה לרשם הקבלנים להיות קבלן רשום צפוי אמנם לעבור לא מעט שלבים, תהליכים בירוקרטיים ולהשקיע גם לא מעט כסף, אך בטווח הארוך, הרישיון הזה צפוי לפתוח לו הזדמנויות עסקיות רבות, אופציה להגשת השתתפות במכרזים עם תקציבים מאוד גבוהים ולכן אין ספק שמדובר בהשקעה משתלמת שתקדם את מבקש הבקשה בצורה ניכרת בתחום בו הוא עוסק. ברגע שמבקש הבקשה יקבל את הרישיון הוא יהיה רשום בפנקס הקבלנים מה שיאפשר נגישות ושקיפות עבור הלקוחות. כאן תוכלו לקרוא עוד מידע על רישיון קבלן.

 

 

אחת הדברים החשובים ביותר שאתם רוצים להקפיד עליו בבחירת קבלן, ולא משנה אם אתם מחפשים קבלן בניין, קבלן שיפוצים או קבלן אינסטלציה, הוא לוודא שהקבלן שעומד מולכם הוא קבלן רשום. מדוע כל כך חשוב לעבוד עם קבלן רשום בלבד? מה אומר המעמד של קבלן רשום על הקבלן עצמו? איך מבררים האם הקבלן שעומד מולכם הוא אכן קבלן רשום? האם מספיקה הצגת תעודת קבלן רשום על ידי הקבלן? על שאלות אלו ועוד תוכלו למצוא את התשובות ממש כאן בשורות הבאות.

 

מדוע חשוב לעבוד עם קבלן רשום?

כמעט בכל חוות דעת שתקבלו מאיש מקצוע, ההמלצה הראשונה שתקבלו היא לעבוד עם קבלן רשום בלבד. מצד שני, ייתכן שיש לכם המלצות לא רעות על קבלן מסוים שהוא אינו קבלן רשום והשאלה היא האם נכון לכם להתעלם מההמלצות האלה ולהתעקש על בחירת קבלן רשום בלבד, והתשובה היא בהחלט כן. החשיבות של עבודה עם קבלן רשום בלבד נובעת מכמה וכמה סיבות. א' אך ורק קבלן רשום יכול לבטח את הפעילות שלו ואת הפרויקט כולו. אף פוליסת ביטוח לא תאפשר פיצוי במקרה של התנהלות בלתי חוקית, וקבלן רשום היא דרישה מחויבת על פי החוק ולא בחירה של הקבלן. אם תעבדו עם קבלן שאינו רשום, שום דבר בפרויקט שלכם לא באמת יהיה מבוטח, לא פגיעה ברכוש ולא פגיעה בנפש.

ב', קבלן רשום בעל תעודת קבלן רשום הוא איש מקצוע שהיכולות שלו נבחנו על ידי הרשויות ונמצא מתאים לקבלת רישיון קבלן ויש בכך לא מעט בכדי להעיד על היכולות שלו, על הניסיון שלו ועל הידע המקצועי שלו. ג', תעודת קבלן רשום נחשבת לנכס בעל ערך רב עבור כל קבלן האוחז בה ואף קבלן לא יתנהל בצורה שעלולה לסכן את התעודה הזאת. מבחינתכם זה אומר שתוכלו ליהנות בסבירות גבוהה יותר, משירות טוב יותר, מרמה מקצועית גבוהה יותר ולבטח תהיו מוגנים מהתנהלות של נוכלות ומרמה. בשורה התחתונה, קבלן רשום הוא לא רק מעמד חוקי, אלא גם סטטוס של איש מקצוע שעומד בסטנדרטים המינימליים שאותם אתם רוצים להבטיח לעצמכם בכל פרויקט בניה שאתם מבצעים, ולכן כל כך חשוב לוודא שאתם עובדים אך ורק עם קבלנים רשומים.

 

איך מוודאים שהקבלן הוא אכן קבלן רשום?

ובכן, כל קבלן רשום צריך להיות מסוגל להציג בפניכם תעודת קבלן רשום אותה הוא מקבל מרשם הקבלנים עם הוספתו לפנקס הקבלנים של רשם הקבלנים במשרד השיכון. יחד עם זאת, כאשר מוצגת בפניכם תעודה כזאת, אתם רוצים לוודא שאכן מדובר בתעודה אותנטית וכי התעודה הזאת היא בתוקף. רישיון קבלן ניתן לתקופת זמן מוגבלת ויש לחדש אותה על בסיס דו שנתי. תעודת קבלן רשום שמוצגת בפניכם אבל תוקפה כבר עבר חלף לו, אין בה כל ערך מבחינתכם. אבל את הבדיקה הבטוחה ביותר לא תוכלו לבצע באמצעות בדיקת תעודת קבלן רשום שמציג לכם הקבלן. אם אתם באמת רוצים לוודא שמדובר בקבלן רשום בעל רישיון תקף, תוכלו לעשות זאת באמצעות כניסה לפנקס הקבלנים באתר האינטרנט של רשם הקבלנים.

פנקס הקבלנים הוא למעשה מאגר המידע שבו נכללים כל הקבלנים הרשומים, כל אחד בסיווג המתאים לו. זאת אומרת, שאם הקבלן שמולו אתם עומדים מופיע בפנקס הקבלנים, הוא אכן קבלן רשום בעל רישיון בתוקף, ואם הוא לא מופיע שם, אז זה לא משנה איזו תעודת קבלן רשום הוא הציג בפניכם, הוא כנראה לא קבלן רשום. כמו כן, באותה הזדמנות בה אתם כבר בפנקס הקבלנים, אתם רוצים לבחון את הסיווג בו מופיע אותו קבלן. כל קבלן רשום מקבל סיווג לפי תחום התמחות ולפי היקף פרויקטים אותם הוא יכול לבצע. חשוב מאוד לוודא שהקבלן הרשום שבו אתם בוחרים, רשאי על פי הרישיון שלו, לבצע את המשימה שלשמה שכרתם אותו (בניית שלד, עבודות עפר, חשמל, אינסטלציה או כל משימה אחרת) וכי הוא רשאי לבצע פרויקטים בהיקף הכספי ובשטח שמאפיינים את הפרויקט שלכם. חוסר התאמה בין סיווג הקבלן ובין הפרויקט, כמוה כעבודה עם קבלן שאינו רשום ושאין בידיו כל תעודת קבלן רשום, וגם מכך אתם רוצים בהחלט להימנע.

רישיון הקבלן

ישנה תפיסה די רווחת בישראל, ולפיה רישיון קבלן זה מעין רשות. ישנם קבלנים שרוצים להירשם כקבלנים רשומים על מנת להשתתף במכרזים וליהנות מקהל יעד רחב יותר ולכן מקפידים להוציא רישיון, אבל אם הם מוכנים להסתפק בעבודות קטנות יותר, הם בהחלט יכולים לפעול ללא רישיון. ובכן, תפיסה זו היא תפיסה שגויה לחלוטין – בישראל חייב כל קבלן ברישיון ולא משנה מהן ההעדפות שלו לגבי סוגי הפרויקטים והיקף הפרויקטים בהם הוא רוצה להיות מעורב. כל אדם שמספק שירותי קבלנות בניין וקבלנות בכלל, חייב בהוצאת רישיון קבלן על פי חוק.

 

מה זה בעצם אומר רישיון קבלן?

כאשר אנחנו רוצים להתחיל לנהוג בכלי רכב, אנחנו פונים למשרד הרישוי להוצאת רישיון נהיגה. לצורך הוצאת רישיון הנהיגה, בוחנת אותנו רשות הרישוי בשני מבחנים מרכזיים: מבחן עיוני (תאוריה) ומבחן מעשי (טסט). אך ורק אנשים שעוברים שאת שני המבחנים הללו, יכולים לקבל רישיון נהיגה וגם אז ניתן הרישיון בתנאים מסוימים ובמגבלות שונות שהולכות ומתמעטות ככל שהנהג צובר יותר ויותר ניסיון בנהיגה. רישיון קבלן הוא מנגנון שעובד בצורה דומה מאוד. בכדי להוציא את הרישיון, צריך מבקש הרישיון לעמוד בשורה של קריטריונים שנבחנים על ידי רשם הקבלנים במשרד השיכון. קריטריונים אלה כוללים את קריטריון הניסיון ואת קריטריון ההשכלה הרשמית.

בכדי להוציא רישיון קבלן, צריך המבקש להוכיח כי יש לו את הניסיון הנדרש על פי החוק וכי הוא מחזיק בתעודות הסמכה רשמיות שמעידות על לימודים מקצועיים אותם השלים. אחרי שאמרנו את זה, רישיון קבלן בניין אינו דומה לרישיון של קבלן אינסטלציה. פנקס הקבלנים שבו רשומים כל הקבלנים המורשים, מחולק על פי תחומי התמחות וסוגי הקבלנים ולכל סוג כזה של קבלן ישנם קריטריונים שונים בהם הוא צריך לעמוד על מנת לקבל רישיון. קבלן אינסטלציה יכול להפוך לכזה לאחר מספר שנות ניסיון כאינסטלטור בעוד קבלן בניין חייב להיות בעל רקע של אדריכל, מהנדס, הנדסאי, טכנאי או מנהל עבודה.

 

 

מדוע חשוב להוציא רישיון קבלן?

ובכן, הסיבה הראשונה שאמורה להספיק לכל אחד היא, שכך מורה החוק. על פי החוק בישראל כל קבלן חייב להחזיק ברישיון מתאים וזה מספיק בכדי להוציא רישיון קבלן. אבל עוד מעבר לכך, הרישיון הוא נכס חשוב שבלעדיו נפגעים מאוד עסקיו של הקבלן הלא מורשה. כך למשל, בכדי להשתתף במכרזי בינוי ממשלתיים, ציבוריים ואפילו פרטיים גדולים, חייב הקבלן להחזיק ברישיון מתאים. גופים ציבוריים כלל אינם מורשים לבצע פרויקטים עם קבלנים שאינם מורשים וגופים פרטיים בוחרים שלא לעבוד עם קבלנים שאינם מורשים. בנוסף לכך, קבלן ללא רישיון לא יוכל לבצע שום סוג של ביטוח לפעילות שלו. הוא לא יוכל לבטח את הרכוש, את הציוד, את העובדים ואת הצדדים השלישיים שעלולים להיות מעורבים בפגיעה כלשהי, וזאת מאחר וכל פוליסת ביטוח מותנית בכך שפעילות הקבלן מבוצעת על פי החוק ועם כל הרישיונות הנדרשים, ואם אין לקבלן רישיון קבלן, הרי שהפוליסה אינה בתוקף.

 

איך מוציאים רישיון קבלן?

הוצאת רישיון קבלן אפשרית במספר מסלולים שונים, הכל בהתאם לסוג הקבלן ולנתונים המקצועיים שלו. בכדי להוציא את הרישיון, על הקבלן להגיש בקשה מסודרת למשרדי רשם הקבלנים ואליה עליו לצרף את כל האסמכתאות המעידות על הניסיון שלו ועל השכלתו הרשמית. בכלל זה נדרש המבקש להגיש תצהירים חתומים על ידי עורך דין וכן תעודות המעידות על כל טענותיו לניסיון והשכלה רשמית. רשם הקבלנים מצדו יבחן את הבקשה ויחליט האם הקבלן עומד בקריטריונים הנדרשים. אם כן, יוענק לקבלן רישיון והוא יתווסף לפנקס הקבלנים במשרד השיכון. במידה והמבקש אינו עומד בקריטריונים הנדרשים, בקשתו תידחה ויוסבר לו מה עליו להשלים על מנת לזכות ברישיון.

במידה וחסרה השכלה רשמית נדרשת, על המבקש למצוא מסגרת לימודים שמוכרת על ידי משרד העבודה לצורך הוצאת רישיון קבלן, להשלים תכנית לימודים שכוללת בתוכה את חומרי הלימוד המפוקחים ובסוף התהליך יוכל להגיש את הבקשה מחדש. במידה וחסר ניסיון וותק מקצועי, אין שום דבר שניתן לעשות מלבד להמשיך לעסוק בתחום ולצבור את הניסיון הנדרש, שיכול לנוע בין שנתיים לשש שנים, בהתאם לסוג הקבלן ובהתאם לרקע שאיתו הוא מגיע למעמד בקשת הרישיון.

תעודת קבלן רשוםאתם משקיעים את המיטב בעבודה ובעסק שלכם. לא משנה אם אתם קבלני בנין, קבלני שיפוץ, קבלני חשמל או קבלני שלד – אתם רוצים שהעסק שלכם יהיה הכי טוב,  יביא לכם פרנסה בשפע וילך ויגדל ויתפתח. אבל בשביל להתפתח, צריך לעסוק בפרויקטים גדולים יותר, משמעותיים יותר ובעלי היקף כספי גבוה יותר. לזה מגיעים כיום רק קבלנים רשומים. לכן כדאי שגם אתה תהיה בעל תעודת קבלן רשום?

 

מה זה בכלל תעודת קבלן רשום?

בישראל יש עשרות אלפי קבלנים בכמה וכמה ענפי הבניין. באופן טבעי יש מוצלחים יוצר ומוצלחים פחות וישנם כאלה העובדים בצורה חוקית ומוסדרת וישנם כאלו המעגלים פינות. בעוד בכל ענף אחר במשק עיגול פינות ואי סדר היה נסלח, בענף הבניה, בשל הרגישות והמורכבות שלו – יש צורך בסדר, ארגון והסדרה של התחום.

לכן, חוקקה המדינה חוק אשר מסדיר את רישום הקבלנים ואשר למעשה נותן לקבלן רישיון לאחר שעבר מבחנים או תבחינים מדוקדקים. את הרישום הנ"ל עורך רשם הקבלנים במשרד השיכון והקבלנים העומדים בו נרשמים בפנקס הקבלנים. אם שמך יופיע בפנקס הקבלנים- הרי שזה יהיה תו איכות על עבודתך ועל העסק שלך.

 

תעודת רישום קבלן – היתרונות

תו איכות זה מתנוסס מעל שם הקבלן שלך ובעצם מהווה אסמכתא לכך שאתה קבלן רציני העובד על פי כל הדרישות והפיקוח. זהו דבר קריטי בענף הבניה שסובל בשנים האחרונות מכמה שערוריות המשליכות על הענף כולו. הלקוחות, בין אם אלו לקוחות פרטיים המשפצים את דירתם או בונים יחידת דיור נוספת ובין אם זה חברה, המבקשת לבנות מחסן או מבנה משמעותי יותר- ישמחו לדעת שמי שבונה עבורם הוא קבלן רשום ויבקשו להתקשר דווקא עם קבלן כזה.

דבר זה חשוב מעין כמותו אולם הבונוס העיקרי טמון ביכולת שלך להגדיל את העסק בצורה משמעותית יותר לאחר השגת תעודת קבלן רשום. פתאום נפתחות לפניך דלתות חדשות. אתה יכול לגשת לעבודות גדולות יותר, אתה יכול לעשות הרבה יותר כסף, להגדיל את השם שלך ולקפוץ לשחות עם הדגים הגדולים.

 

 

תעודת קבלן רשום – איך?

כאשר אתה מקבל תעודת קבלן רשום, היא מכילה את הסיווג שלך. סיווג זה כולל 2 מרכיבים עיקריים. הראשון, הענף או ההתמחות בה אתה עוסק. כך, קבלן גבס למשל, יתעסק רק בגבס ולא יוכל להתעסק בעבודות שלד, לפחות עד שהוא לא יתמחה בכך וישיג את התעודות הרלוונטיות. הסיווג השני נוגע לרמת הפרויקטים אותם יכול לבצע הקבלן הרשום, בדגש על היקפם הכספי.

אם אתה קבלן הרשום בדרגה נמוכה, לא תוכל לעסוק בפרויקטים מסוימים שהיקפם הכספי גבוה יותר מזה הרשום בסיווג שלך. מנגד אתה תוכל לגשת לפרויקטים רבים שהיו חסומים עד עתה לגביך ונפתחו רק בזכות היותך מחזיק בתעודת קבלן רשום. הסיבה לכך נעוצה בעובדה, שעם היותך בעל תעודת קבלן רשום, אתה יכול לגשת למכרזים של מוסדות ומשרדי הממשלה- המהווים את עיקר נפח ענף הבניה בישראל. עד עתה- לא יכולת לגשת משום שהם מקפידים כי רק קבלן רשום יכול להתקשר עימם. כעת עתה יכול.

והמשמעות היא חשיפה לפרויקטים רבים ומגוונים, שיכולים להגדיל את העסק שלך ואת הרווחיות שלך. הסיווג שלך, הוא הקובע באיזה היקף של גודל מכרזים ופרויקטים תוכל להשתתף וככל שתתמיד ותעבוד יותר, הסיווג שלך יכול לגדול ואיתו נפתחים עוד אופציות רווחיות. מכאן גם ברור החשיבות של קביעת הסיווג הראשוני בעת קבלת תעודת קבלן רשום.

 

איך לשפר סיווג ולשפר רווחים?

תעודת קבלן רשוםכאמור, בעת קבלת תעודת קבלן רשום, אתה תסווג לדרגה מסוימת. אומנם דרגה זו תטמון בחובה הרבה יותר אופציות ורווחים עבורך, משהיו לך קודם אבל אתה רוצה דרגה גבוהה יותר שגם תיתן לך אופציות גדולות יותר להרוויח. הסיווג שלך נקבע על ידי כמה וכמה פרמטרים כמו יכולות, ניסיון, השכלה, תעודות, מבנה החברה, העובדים ועוד ועוד. יחד עם זאת, אתה יכול לשנות את הסיווג שלך באמצעות התנהלות נכונה והכרה של דרישות החוק.

לא נכחש, זה אינו מהלך קל. אך חשוב להצליח בו. וכאן אנחנו ביובל סגל נכנסים לתמונה. יש לנו ניסיון רב בשינויי סיווג והצלחות רבות. לרשותנו יועצים משפטיים ומומחים אשר מכירים את התחום ויודעים בדיוק כיצד לשפר את מצבך. אנחנו גם נדאג לכל הנושא המנהלים של הרישום עצמו וקביעת סיווג מיטיב עבורך מול הגופים האמונים על כך. לך, נותר רק להתרווח ולחכות לדלתות החדשות שיפתחו בפניך.

רישיון קבלן רשום

אחת השאלות הראשונות שעולות כאשר אנו מחפשים קבלן לביצוע עבודות בבית שלנו, בין אם זה לבנות בית או לבצע שיפוץ הוא בדיקה האם הקבלן שעימו אנו משוחחים במטרה שיבצע את הפרויקט הוא קבלן רשום או האם מדובר בקבלן שאינו רשום. ראשית נעשה סדר ונסביר מהו קבלן רשום שכן זהו קבלן שרשום בספר הקבלנים של משרד השיכון והבינוי כאשר מי שאחראי לרשום את הקבלן הוא רשם הקבלנים באותו משרד. ישנן כמה דרגות של סיווג קבלנים כאשר הנמוכה ביותר היא דרגה 1 והגבוהה ביותר היא דרגה 5. הדרגות מדברות על אילו היקפי כספים של בנייה הקבלן מורשה לבצע כאשר דרגה 1 היא רמת התקציב הנמוכה ביותר בה הקבלן יכול לקחת על עצמו פרויקט בניה, ואילו סיווג קבלני דרגה 5 אינו מוגבל בתקציב. אחת לחצי שנה משתנים הסכומים של הסיווגים השונים בהתאם להרבה מאוד פרמטרים

 

מדוע חשוב מאוד עם קבלן בעל רישיון קבלן רשום?

לעבודה עם קבלן רשום ישנה חשיבות גבוהה מאוד ולכן עליכם לעבוד אך ורק עם קבלנים בלי רישיון קבלן רשום. קודם כך חשוב להבין שאך ורק קבלן רשום יכול לקבלן פוליסת ביטוח עבור עבודה באתר בניה מסוים ולבטח אף קבלני משנה שעובדים תחתיו. במידה ואין לקבלן רישיון הוא לא יכול לעשות ביטוח ובמידה ומשהו יקרה לאחד העובדים באתר הבניה בו אתם בונים את הבית שלכם, גם אתם עלולים לשאת באחריות. מעבר לכך, החוק מסייע לכם בכך שהוא מדרג את הקבלנים על פי סיווג קבלני כך שהקבלן לא יגיע לביצוע פרויקט שהוא לא יכול בהיבט של כיסוי כלכלי. בנוסף בעזרת פנקס הקבלנים, אליו יש לכם גישה חופשית תוכלו לדעת אם רישיון הקבלן של בעל המקצוע בו אתם מעוניינים לביצוע העבודה הוא בתוקף או מותלה או אפילו נשלל. יש לציין כי לעיתים תגלו כי הרישיון של הקבלן שלכם אינט בתוקף אך הדבר יכול להיות עקב טעות שהוא פשוט אינו חידש את הרישיון שלו עקב חוסר תשומת לב לתוקף של הרישיון

כיצד נוציא רישיון קבלן רשום

הוצאה של רישיון קבלן רשום הינו תהליך לא פשוט כאשר ההמלצה שלנו היא לבצע אותו עם עורך דין מטעמכם או אדם שמתמחה בהוצאת רישיונות קבלן. נתחיל ונאמר כי אנשים שהורשעו בעבירות בניה לצורך העניין לא יוכלו להגיש בקשה לרישיון קבלן רשום כמו גם אדם שנמצא בהליך פשיטת רגל, ולכן כדאי לוודא את הדברים טרם אתם מתחילים את התהליך. יש להגיש למשרד השיכון לרשם הקבלנים את הטפסים לבקשה עם כל המסמכים התומכים בה כמו קורות חיים, ניסיון רלוונטי, תצהיר היעדר הרשעות, מסמכים חשבונאיים וכדומה. לאחר מכן הבקשה תיבחן ברשם הקבלנים ולאחר מכן יזומן מבקש הבקשה לראיון ומבחן שבו יש להראות בקיאות בדיני עבודה בעיקר. לאחר הריאיון יבחנו בוועדה אילו מסמכים נוספים תצטרכו להגיש לרשם הקבלנים כמו כן תצטרכו גם להביא ערבות בנקאית. כפי שציינו קודם לכן, חשוב מאוד לבצע את התהליך עם יד מקצועית שמבינה רבות בנושא רישום קבלנים שכן הדבר יכול להיות מעט מסובך במידה ונרצה לבצע את הרישום לבד

אנחנו ביובל סגל מתמחים בכל הנושא של רישום קבלנים והוצאת רישיון קבלן רשום. לאור הניסיון הרב שצברנו בתחום אני יודעים בדיוק איך נראה התהליך, אילו מסמכים עליכם להמציא ובאיזה שלב להביא אותם ולכן איתנו התהליך יהיה הרבה יותר ידידותי, יעיל וקצר יותר

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!