פנקס הקבלנים

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

רשם הקבלנים הוא גוף המנהל באופן רשמי את פנקס הקבלנים ובו יש את כל הקבלנים הרשומים כולל סיווגם המקצועי והכספי. החוק במדינת ישראל קובע כי כל עבודות הנדסה בנאיות ועבודות שיפוצים בהיקף כספי מסוים או בתחום מסוים חייבות להיעשות אך ורק על ידי קבלן רשום המאוגד תחת פנקס הקבלנים. את רשימת הקבלנים ניתן לאתר דרך האתר של משרד הבינוי והשיכון.

איך מאתרים קבלן בפנקס הקבלנים?

כל מה שעליכם לעשות הוא להיכנס לקישור http://www.moch.gov.il/rasham_hakablanim/Pages/pinkas_hakablanim.aspx

בשלב הבא עליכם למלא את הפרטים הבאים:

  • שמו של הקבלן
  • יישוב
  • ענף
  • סיווג
  • מספר זיהוי/ חברה
  • מספר קבלן.

ניתן לחפש את הקבלן או הקבלנים גם לפי סיווג ולא רק לפי מספר, שם קבלן, ענף ויישוב מגורים. בנוסף, תוכלו להדפיס את האישור של פרטי הקבלן הרשום אותו מצאתם כאשר האישור יכלול את כל המידע הרלוונטי לכם כולל ענפים, סיווגים, שמות עובדים, תאריכים לפעילות הקבלן ועוד. תוכלו לראות תחת האישור גם את התאריך סיווג האחרון של הקבלן, קוד QR דרכו תוכלו לסרוק את המסמך ולצפות בפרטי הקבלן דרך הסמרטפון האישי שלכם, לקרוא לגבי עובדיו המקצועיים של הקבלן והתאריכים הרלוונטים לפעילות שלו.

מי חייב להיות רשום בפנקס הקבלנים?

פנקס הקבלנים בא לעשות סדר בבלאגן סביב תחום הבניה. הרי לא הגיוני שלא יהיה פיקוח על אנשי מקצוע שבונים בהיקפים של מליוני שקלים. גם אדם שמעוניין לבצע שיפוץ מקיף בביתו בעלות הכוללת למעלה מ-47,255 שקלים, חייב לאתר קבלן הרשום בפנקס הקבלנים. בנוסף, קבלן המבצע עבודות בענף ראשי בהיקף כספי של למעלה מ-90,471 ש“ח, חייב גם כן להופיע בפנקס הקבלנים.

מה פנקס הקבלנים קובע?

  1. את סמכויות רשם הקבלנים ואת האופן שבו מנהלים את הרישום בפנקס עצמו
  2. את הענפים בהם כל קבלן רשאי לעסוק ובאילו היקף כספי

מהם היתרונות של בחירת קבלן רשום בפנקס הקבלנים?

פנקס הקבלניםלקבלן רשום בפנקס הקבלנים יש יתרונות גם בהיבט של הקבלן עצמו וגם בהיבט של הצרכן. הנה כמה מהיתרונות המרכזיים של קבלן רשום בפנקס הקבלנים:

  • פתיחות ושקיפות – פנקס הקבלנים פתוח לעיניים של הציבור ולכן כל אחד ואחת מאיתנו יכול לבדוק האם הקבלן עומד בתקנות ובדרישות החוק. במידה והרישיון של הקבלן הוקפא מכל סיבה שהיא, אנו יכולים לראות זאת בפנקס הקבלנים וכך לעבור לבחירת קבלן רשום אחר. קבלן עם רישיון של קבלן רשום הניתן לו מטעם רשם הקבלנים עומד בתנאים מאוד מחמירים ולכן מדובר בקבלן שאפשר לסמוך עליו מבחינה מקצועית. כמובן, שגם אם הקבלן נמצא בפנקס הקבלנים, עלינו כצרכנים לבדוק המלצות מלקוחות קודמים, להשוות בין כמה קבלנים רשומים, לראות פרויקטים קודמים שביצע הקבלן ורק אז לקחת החלטה.
  • היקף עבודה מסיבי – בחירת קבלן רשום דרך פנקס הקבלנים מאפשר לבצע עבודות בהיקף כספי גדול לעומת קבלנים שלא רשומים ולכן לא יכולים לבצע עבודות מהסוג הזה.
  • אמינות – קבלן רשום הוא קבלן אמין כלפי הלקוחות שלו כי הוא עומד בסטנדרטים מקצועיים גבוהים.
  • אישורי עבודה- קבלנים שאינם רשומים בפנקס הקבלנים לא יכולים לקבל אישורי העסקה לעובדים זרים. בסופו של דבר כוח העבודה הישראלי בתחום הבניה מוגבל ולכן מדובר ביתרון עצום עבור הקבלן.
  • חוק – קבלן שפועל שלא על פי הסיווג המקצועי שלו עובר על החוק.
  • מכרזים- קבלן רשום יכול להגיש בקשות למכרזים גדולים וכך לשדרג בצורה ניכרת את ההכנסה שלו.

 

מהי החלוקה לפי ענפים בפנקס הקבלנים?

סוג הבניה או העבודה ענף קבוצת סיווג
בניה ענף ראשי 100 ג
פיתוח חצרות שבילים, מדרגות, גידור, מקומות חניה 111 א
כלונסאות קירות סלארי, מיקרופיילר 120 א
איטום מבנים 134 ב
הרחבה של מבנים 135 א
בניה טרומית 140 ג
קונסטרוקציות פלדה לעומס אדם, גשרי צנרת 150 א
חשמל תקשורת מבנים 160 א
מיזוג אויר קירור 170 ב
בטון ובנית שלד 130 ב
שיפוצים 131 א
דריכות בטון 133 ב
עבודות אבן יבש או רטוב על קירות קיימים 132 ב
הסקה 171 ב
מעליות, מדרגות נעות 180 ב
תברואה אינסטלציה ומערכות כיבוי 190 א

רשם הקבלנים פנקס הקבלנים רשם הקבלנים פנקס הקבלנים

כולכם בטח שמעתם בשלב כזה או אחר את המושגים רשם הקבלנים, פנקס הקבלנים או קבלן רשום וככל הנראה לא ידעתם למה הכוונה יותר מידי לעומק ויכולתם רק לשער. אז קודם כל נעשה קצת סדר בכל המושגים האלה כדי שתבינו את הרקע למאמר. נתחיל בכך שנגדיר שקבלן רשום הוא קבלן הרשום בפנקס הקבלנים ששם למעשה מאוגדים כלל הקבלנים שעובדים על פי החוק. כאשר אתם מתקשרים בחוזה עם קבלן שלא רשום בפנקס הקבלנים אתם מסתכנים בכך שבמקרה של תביעה בגין רשלנות או אירוע בטיחות הביטוח שעשיתם, או שהקבלן עשה, לא יהיה תקף. מעבר לכך, ייתכן ומדובר בקבלן חאפר שאינו עובד על פי התקנים הקבועים בחוק אך מאידך ייתכן ומדובר בקבלן שכן היה רשום בפנקס הקבלנים אך שכח לשלם את האגרה השנתית ועצם זה נגרע מפנקס הקבלנים. לכן חשוב לפני כל בחירה של קבלן לבחון האם הוא רשום בפנקס הקבלנים ואם לא, מומלץ לא להתקשר איתו בחוזה או לחילופין לוודא אם הוא מתכוון לחדש את הרישום שלו על ידי תשלום אגרה. רשם הקבלנים הוא גוף של משרד הבינוי והשיכון שאחראי לנהל את פנקס הקבלנים כמו גם לוודא כי הליך הרישום תקין, חידוש הרשיון תקין כמו גם התליה ושלילה של הרישום בפנקס

איזה מידע נוכל לקבל מפנקס הקבלנים?

אז כפי שציינו קודם לכן פנקס הקבלנים מאגד בתוכו את כלל הקבלנים הפועלים באישור במדינת ישראל כאשר כיום חברים כעשרות אלפי קבלנים רשומים. קודם כך תוכלו להבין אם הקבלן בו אתם מעוניינים לביצוע הפרויקט הינו קבלן רשום על ידי חיפוש פשוט בעוד שאם אתם לא מוצאים אותו צריכה להידלק אצלכם נורה אדומה שכן הוא ככל הנראה אינו רשום מסיבה כלשהי. בנוסף, תוכלו לראות מהו הסיווג הקבלני של הקבלן בו אתם מעוניינים, שכן חשוב להבין שלא כל קבלן יכול לבצע כל עבודה בכל היקף כספי. בפנקס תמצאו חמש קטגוריות כאשר 1 היא הנמוכה ביותר וקטגוריה 5 היא הגבוהה ביותר כשהסיווג הקבלני קובע מהי התקרה של העבודה בהיבט הכספי אותה יכול הקבלן לקבל על עצמו. הסכום של הקטגוריות השונות משתנה לעת והוא נבחן מחדש כל חצי שנה ומשתנה בהתאם למה שהוחלט במשרד השיכון

כיצד נרשם לפנקס הקבלנים

הרישום בפנקס הקבלנים הינו תהליך לא ארוך במיוחד אך עליכם להציג לא מעט מסמכים ולכן כדאי לשקול בחיוב שאת התהליך ילווה יועץ מטעמכם או אפילו עורך דין שמתמחה בנושא של רישום קבלנים. ראשית נאמר כי ישנם אנשים שלא יכולים להירשם בפנקס הקבלנים מסיבות כאלה ואחריות כאשר בין המקרים בהם לא תוכלו להירשם בתור קבלן רשום הם במידה והייתם מעורבים בפשיטת רגל, במידה והחברה שלכם נמצאת בהליך פירוק, במקרה והורשעתם במקרה של חריגת בניה או עבירה של תכנון בניה ועוד. כדי להירשם בפנקס עליכם למלא טופס ייעודי כי ברצונכם להירשם בפנקס הקבלנים בתור קבלן רשום ואל הטופס הזה לצרף מגוון רב של מסמכים כמו למשל תצהיר חתום על ידי עורך דין, תעודת עוסק מורשה, תעודה חתומה על היעדר עבר פלילי, צילום של תעודת הזהות של המבקש ובמידה והתהליך של הרישום מבוצע על ידי צד שלישי שמייצג אותנו נצטרך לחתום גם על טופס ייפוי כח

אנחנו ביובל סגל מתמחים בייעוץ לקבלנים בתהליך הרישום שלהם בפנקס הקבלנים. הניסיון הרב שצברנו יעזור לכם לעבור את התהליך של הרישום בקלות יתרה ובמינימום זמן

רשם הקבלניםמשפחה העומדת בפני בנית ביתה הפרטי, חברה או יזם המבקשים להקים מרלוג, מרכזון או כל מבנה גדול אחר, חברות ציבוריות או חברות ממשלתיות המבקשות לבנות בניינים או פרויקטים גדולים אחרים – כולם יחפשו אחר קבלן רשום. הם לא ירצו לשים את כל כספם על קרן הצבי, בכך שיהמרו על קבלן שאינו רשום או שלא מוכח.

והאמת, כבר אי אפשר לעבוד עליהם. על אף אחד מהם. הם יכולים לגלות ברגע אחד, מיהו קבלן רשום ומי לא. זה כרוך בלא יותר מכמה לחיצות על המחשב דבר שהופך את כל העניין לפשוט ולמהלך הראשון הנעשה כאשר באים לבחור קבלן. המאגר הזה של הקבלנים הרשומים, מנוהל ע"י רשם הקבלנים ואם אתם רוצים שעסקי הבניה שלכם ימשיכו להיות רלוונטיים או לגדול- אתם חייבים להיות שם.

מיהו רשם הקבלנים?

רשם הקבלנים הוא שמו של הגוף, האחראי על הניהול והפיקוח של מאגר הקבלנים בישראל. מאגר זה, מכונה גם 'פנקס הקבלנים', מכיל את שמות כל הקבלנים בישראל האוחזים ברישיון קבלן רשום. אלא שלא רק שמם של הקבלנים רשום בו אלא גם הסיווג של אותו קבלן, דהיינו באיזה ענף בניה ובאיזו התמחות הוא רשום – דבר המגדיר אותו להתעסק רק בתחום זה.

דבר נוסף, שרשם הקבלנים מקפיד לקטלג, הוא היקף העבודה הכספית שרשאי הקבלן לבצע. כאמור, כל קבלן מקבל סיווג ושם גם מצוין באיזה היקפים הוא יכול לעסוק, מתוך מחשבה, שפרויקטים גדולים הם גם מורכבים יותר ודורשים התמחות רבה יותר, שעדיין אין לכל הקבלנים, אלא רק לכאלו שבשלב זה של נקודת זמן, שייכים לקטגוריה זו.

היתרונות ברישום בפנקס הקבלנים

לעובדה שאתה נמנה על הקבלנים הרשומים יתרונות עצומים. כפי שהזכרנו, כמעט אף גוף אינו מתקשר עם קבלנים שאינם רשומים. שכן העובדה שרשם הקבלנים אישר אותך ככזה, הופכת אותך ליותר אמין, יותר מפוקח וככזה שמאחוריו ניסיון וידע עשירים. יתרה מכך, הפרויקטים הגדולים והרווחיים באמת- הם הפרויקטים הממשלתיים והציבוריים. אלו, מחייבים בתנאי המכרז, שהקבלן יהיה רשום. בעצם כניסה לפנקס הקבלנים- נפתח בפניך כר של אפשרויות רבות ומכניסות. אז בוודאי אתה אומר לעצמך- אני חייב להיות שם ורץ להירשם. אז רגע, יש "אבל".

רשם הקבלנים בפעולה

הבקשה לרשם הקבלנים נבחנת על ידו ברצינות רבה. אפילו בחומרה. ראשית, הוא בודק 2 פרמטרים עיקריים: האם למגיש הבקשה יש השכלה רלוונטית (מהנדס, הנדסאי) ומכך גם את המשתנה השני, כמה שנות ניסיון עבודה קיימים לו. גם אם אין השכלה רלוונטית, ניתן עדיין להירשם, כל עוד שימשת כמנהל עבודה בעל ותק הנדרש בחוק או שאתה יכול להעסיק שניים מבין מהנדס, הנדסאי או מנהל עבודה, שהם בעלי התנאים לקבלת רישיון.

בכל מקרה, כאמור, רשם הקבלנים בוחן את הדברים בכובד ראש, מצליב מידע, חוקר אודות עבודות קודמות, לעיתים מזמן את המועמד בפני ועדה, כדי להתרשם ממנו ומיכולותיו ועושה פעולות נוספות על מנת להבטיח כי הקבלן יהיה מתאים בערכיו וביכולותיו להיות כלול בפנקס הקבלנים היוקרתי. אם זאת, חשוב להבין, כי לצד התהליכים המסובכים באופן אובייקטיבי, כי כמו כל משרד ממשלתי, חלק גדול מהקושי יהיה כתוצאה מבירוקרטיה ומהגשה לא נכונה של טפסים ותעודות.

 

להתנהל נכון מול רשם הקבלנים

לפיכך, יש חשיבות רבה ומכרעת לכל נושא ההתנהלות מול רשם הקבלנים, אופן ואופי הגשת הבקשה והידיעה במה בדיוק להצטייד וכיצד להגיש אותו נכון לרשם. יש להכיר גם את הדרישות השונות, קלות כחמורות של רשם הקבלנים ולהתנהל מולו במקצועיות גמורה, כמי שבקיא בכל הנושא.

רשם הקבלניםבנוסף, חשוב שתבינו את המהות של הבקשה שלכם, היכולה להשפיע על הסיווג שלכם. אם תסווגו בדרגה מסוימת, ימנע מכם לעסוק בפרויקטים בהיקפים השייכים לדרגות שמעליה וכן אותו דבר נכון לסוג הרישיון המבוקש מבין סוגי הרישיונות הרבים הקיימים. הבקשה אם כן חייבת לכלול את היעד שאתם רוצים לשאוף אליו ואת הכוונות שלכם להתפתחות ועליה להיות מנומקת היטב.

בשל כך, רבים מן הקבלנים, טובים ככל שיהיו, המגישים בקשות לרשם הקבלנים נתקלים בחומה בצורה, בתסבוכות בירוקרטיות או בבקשות בלתי נגמרות לתיקונים, השלמות וחקירות, ההופכים את העסק לקשה ומתיש. לעיתים, גם לאחר שיצלחו את כל המסכת, הם ישובצו בסיווג מתחת לרמתם. לכן קיימת חשיבות לגשת בסיוע של חברה המתמחה ברישום קבלנים, כזו המכירה לפני ולפנים את הנדרש, את צורות ההגשה, את התנאים הנדרשים ואת הדרכים להיטיב את מצבכם.

יובל סגל וצוות המומחים שלו עוסקים כבר שנים רבות בסיוע לקבלנים להפוך לקבלנים רשומים ולהרוויח הרבה יותר כסף. נשמח לסייע גם לך ולעזור לך להתגבר על כל הקשיים שבדרך. בסופו של דבר זה ישתלם עבורך.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!