רישום קבלן שיפוצים

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

רישום קבלן שיפוצים

רישום קבלני בניה בפנקס הקבלנים אצל רשם הקבלנים כבר הפך לסטנדרט המקובל. כיום, קבלן שאינו רשום מוגבל מאוד ביכולות הבניה שלו, בהשתתפות בפרויקטים גדולים ובמכרזים וביכולתו לשווק עצמו כקבלן אמין ואיכותי. אלא שהמהפכה בכל הנוגע לרישום אצל קבלני הבניה, טרם הגיעה לכדי מימושה בענף השיפוצים, שם חובת רישום קבלן שיפוצים, לצערנו, עדיין אינה ממומשת במלואה.

 

סיווג קבלן שיפוצים

קבלן שיפוצים הינו אחד מהענפים המשניים הנמצאים תחת ענף הבניה הראשי ומספרו הוא 131. בניגוד לענף האב הראשי שלו, שמי שאינו רשום תחתיו כמעט ואינו יכול לעסוק בתחום באופן רשמי ורווחי, בכל הנוגע לרישום קבלן שיפוצים– הנושא עודנו פרוץ. קיימים קבלנים רבים מידי, שבהעדר חוק נוקשה, אינם נרשמים כקבלני שיפוצים אצל רשם הקבלנים ובכך פוגעים גם בעצמם וגם בענף כולו.

בדומה לענף הבניה הראשי, מטרת הרישום המסודר של הקבלנים העוסקים בשיפוצים נועד ליצור סטנדרט מקצועי גבוה ואחיד, אשר ירומם את הענף וישווה לו פנים אמינות ואיכותיות יותר. בפועל, ענף השיפוצים הוא בין הבודדים בענף הבניה שעדיין יש בו חאפרים ושרלטנים רבים- המוצאים בו את פרנסתם.

יחד עם זאת, עבור אלו – אין בהכרח הצלחה לטווח ארוך. יותר ויותר אנשים פרטיים המבקשים לשפץ את דירתם או או ועדי בנינים המבקשים לשדרג, מחפשים כיום את בעלי המקצוע שלהם בפנקס הקבלנים הרשומים. גם הם רוצים להרגיש בטוחים יותר. בנוסף, בדומה לקבלן בניה, גם קבלן שיפוצים שאינו רשום, אינו יכול לגשת למכרזים ממשלתיים ולפרויקטים ציבוריים גדולים, בגלל העובדה שאינו עומד בתנאים. כתוצאה מכך, הקבלן הלא רשום הולך ונאלץ להסתפק בפרויקטים קטנים ומחתרתיים, במקום להגדיל את הכנסותיו.

 

איך מתבצע רישום קבלן רשום?

כדי להיות קבלן רשום וליהנות מכל העולם החדש שיפתח בפניך, צריך לעבור תהליך רישום בו נבדקים לגביך מספר פרמטרים וכן לעמוד במספר  תנאים. ראשית, הוא צריך להיות בעל השכלת מהנדס, הנדסאי או מנהל עבודה וכן עליו להיות בעל ניסיון של 5 שנים עבודה בפועל בתחום השיפוצים. לאחר שהוכיח כל אלו, על הקבלן המועמד לעבור סדרת הכשרות לימודיות, בהן הוא לומד על שימוש בחומרים מתקדמים, בטיחות בעבודה, קריאת תוכניות עבודה וכד'. לאחר הלימודים נבחן המועמד במבחן שסיומו בהצלחה מעיד על מקצועיותו.

לאחר ההצלחה במבחן, מקבל הקבלן סיווג אחיד, המאפשר לו לעסוק בעבודות שיפוצים של עד עבודה בהיקפים של עד כ-360,000 ש"ח ₪ בפרויקט בודד, כאשר אין הגבלה על מספר הפרויקטים לגביהם יכול לגשת בשנה. כמו כן, שמו נרשם בפנקס הקבלנים וכעת הוא יזכה להזדמנויות עבודה רבות יותר. בנוסף, בהיותו כעת קבלן רשום, הוא יוכל גם לעסוק בסגירת מרפסות והוספת חדרים, שנמנעו ממנו עד כה ושעיסוק בהם ללא הרישיון היה כרוך בעבירה פלילית.

 

 

אז למה רישום קבלן שיפוצים מתנהל עדיין בעצלתיים?

ובכן זו אכן שאלה פשוטה עם תשובה כואבת. רק כ-15% מקבלני השיפוצים בישראל רשומים אצל רשם הקבלנים. אלו אומנם נהנים מיתרון ברור אבל עדיין מספרם המועט זועק לשמים. הסיבה נעוצה לרוב בחוסר היכולת או הרצון של קבלני השיפוצים הפעילים להתחיל בתהליך רישום קבלן שיפוצים. גם הם מבינים את היתרונות. גם הם היו רוצים להימנות על הרשימה ,אבל אין להם כוחות. אין להם כוח לאסוף את כל הטפסים, להתנגש בכל חומות הבירוקרטיה, לרוץ ולבוא ושוב לרוץ ושוב לבוא. הם מעדיפים לנצל את הזמן כדי לעבוד. בנוסף,  למי יש כח עכשיו ללימודים ולמבחנים מתישים.

 

אז הנה הבשורה הטובה

בדומה לנעשה בתחום קבלני הבניה הרשומים, גם בתחום רישום קבלן שיפוצים, קיימים חברות המלוות את המועמדים והופכות את התהליך לנעים וידידותי יותר למשתמש. החברות, המורכבות מיועצים מומחים בתחום ומיועצים משפטיים, מכינות את כל הבקשות, אוספות את כל המסמכים ומייצגים את הקבלן ביעילות מול כל הגורמים הרלוונטיים ומכינים אותו באופן ייסודי לכל האתגרים שבדרך. במקרים רבים, הם גם מוצאים פתרונות לסוגיות הלימודים והמבחנים. חבל שלא להיעזר בהם ולדון את העסק לקיפאון.

יובל סגל, הינה בעל חברה ותיקה ומקצועית ליעוץ לקבלנים וללווי בתהליך רישום קבלנים. מאחוריו שורת הצלחת בסיוע לקבלנים ברישום לענפי הבניה השונים, ראשיים ומשניים כאחד. יובל וצוות המומחים שלו ישמחו לעזור גם לך בתהליך רישום קבלן שיפוצים ולעזור לך לפתח במהרה את העסק שלך.

רישום קבלן שיפוצים

רישום קבלן שיפוצים

עוסקים כבר שנים בתחום השיפוצים? מחזיקים ברקורד של עשרות פרויקטים במגזר הפרטי ואולי גם במגזר העסקי והציבורי, אבל עד עכשיו פעלתם ללא רישיון? במרבית המקרים, הבחירה של קבלני שיפוצים לעבור תהליך של רישום קבלן שיפוצים, נובעת מהרצון להרחיב את היקף הפעילות ולהיכנס אל עולם המכרזים הממשלתיים והציבוריים שיודע לייצר היקף גדול של פרויקטים. במקרה כזה, אכן יהיה עליכם להחזיק ברישיון קבלן על מנת להגיש בכלל מועמדות למכרזים אלה ובשורות הבאות נספר לכם על תהליך הרישום שתצטרכו לעבור על מנת להפוך לקבלני שיפוצים רשומים.

 

למה בכלל להפוך לקבלן רשום?

בישראל מסתובבים מאות ואלפי קבלני שיפוצים שמבצעים משימות שיפוצים קטנות במגזר הפרטי ללא רישיון. אלפי קבלנים אלה מצליחים להתפרנס, לפעמים יפה מאוד, אך עדיין חשופים לבעיות קשות שנובעות מכך שהם אינם קבלנים רשומים. רק לשם הדוגמא ניקח את נושא הביטוח. על פי החוק, כל אדם העוסק כקבלן, ולא משנה באיזה תחום, מחויב בהוצאת רישיון מתאים. זאת אומרת שקבלן שיפוצים שפועל ללא רישיון, פועל למעשה באופן בלתי חוקי ומאחר וכל פוליסת ביטוח מתנה כל פיצוי או שיפוי של בעל הפוליסה בכך שהוא מתנהל בצורה חוקית לחלוטין, הרי שקבלני שיפוצים שאינם רשומים לא יכולים לבטח כלום – לא את הציוד שלהם, לא את הרכוש של הלקוח ולא את הפגיעה הפוטנציאלית בגוף של הקבלן עצמו, של הפועלים או של צד שלישי כלשהו. אבל מעבר לכך, קבלן לא רשום לא יוכל לבצע המון עבודות שאינן פתוחות עבורו אך ורק לאור העובדה שהוא אינו רשום. מהסיבות הללו ומעוד רבות אחרות, רישום קבלן שיפוצים הוא תהליך שכדאי לכל קבלן שיפוצים לעבור ובמרבית המקרים גם מדובר בהליך פרוצדורלי בלבד.

 

מה כולל התהליך של רישום קבלן שיפוצים?

ובכן, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לבחון את הזכאות של המבקש לרישיון. זכאות זו נקבעת על פי השילוב של השכלה רשמית של המבקש ושל הוותק המקצועי שלו. תהליך הרישום מתחיל בהגשת טופס בקשה מסודר בליווי תצהירים חתומים על ידי עורך דין בהם מצהיר המבקש על הניסיון המקצועי שלו ועל השכלתו הרשמית וכן אסמכתאות התומכות בטענותיו, לרבות תעודות הסמכה מקצועית ואישורי תעסוקה. בטופס הבקשה נדרש המבקש לספק פרטים שונים על פעילותו העסקית, מספר עובדים, היקפי פעילות וכדומה. לאחר הגשתה, נדונה הבקשה במשרדי רשם הקבלנים ואם הכל נמצא כשורה, מאושר למבקש רישיון קבלן שיפוצים והוא מסווג בסיווג המתאים בפנקס הקבלנים, במה שנקרא רישום קבלן שיפוצים. במידה ומתגלים חוסרים בוותק או בהשכלה רשמית או בנתונים אחרים שסיפק המבקש, תידחה בקשתו לרישיון ויימסר לו המידע שמסביר מה עליו להשלים על מנת להגיש בקשה נוספת.

סיווג קבלני שיפוצים

בתהליך רישום קבלן שיפוצים ישנו גם השלב החשוב של סיווג הקבלן. פנקס הקבלנים הוא לא רק רשימה שמית של קבלנים רשומים, אלא מאגר מידע מפורט המחולק לפי קטגוריות וסיווגים שונים המבחינים בין סוגי הקבלנים השונים. כך למשל, לקבלן אינסטלציה יש סיווג מסוים, לקבלן בניין יש סיווג אחר ולקבלן שיפוצים יש סיווג אחר. בתוך כל סיווג ישנם תתי סיווגים נוספים המפרטים את מאפייני הפרויקטים אותם יכול הקבלן לבצע. כך למשל, סיווג ג1 הוא סיווג של קבלן עבודות הנדסה בנאיות לפרויקטים בהיקף מקסימלי של 4.3 מיליון ש"ח. מעבר לסיווג זה ישנם עוד ארבעה סיווגים עד סיווג ג5 שבו למעשה מוסרת כל מגבלה מהקבלן, שיכול לבצע כל פרויקט בכל היקף. סיווג דומה קיים גם בתחום השיפוצים והמטרה של כל קבלן העובר את התהליך של רישום קבלן שיפוצים היא לקבל את הסיווג הגבוה ביותר האפשרי עבורו, שכן ככל שהסיווג יהיה גבוה יותר, כך יוכל אותו קבלן לבצע יותר פרויקטים ולגשת ליותר מכרזים. בכדי להבטיח שאתם לא רק עוברים את תהליך הרישום בהצלחה אלא גם זוכים בסיווג הגבוה ביותר האפשרי, כדאי מאוד לבצע את תהליך הרישום בליווי של גורם מקצועי המתמחה בתחום של רישום קבלנים ויכול להכין אתכם בצורה הטובה ביותר במטרה ליהנות מהסיווג הגבוה ביותר שניתן. רישום קבלן שיפוצים הוא לא תהליך מורכב, אבל הוא בהחלט תהליך שכדאי לנהל אותו נכון בכדי למצות ממנו את המקסימום האפשרי.

קבלן רשום שיפוצים

על אף שהמעמד של קבלן רשום מוצמד בדרך כלל לקבלני בניין, הערך האמיתי של מעמד זה הוא דווקא בעולם השיפוצים. בענף הבנייה, מנוהלים הפרויקטים על ידי גופים גדולים ויזמים מנוסים, שיודעים היטב כיצד לגייס קבלני בניין רשומים בלבד. לעומת זאת, פרויקטים של שיפוצים מנוהלים בדרך כלל על ידי בעלי הבית שאין להם שום היכרות עם עולם הבניין ועבורם האתגר של הבנת נושא הרישום הוא מורכב יותר. אז האם ישבכלל חוק רישום קבלני שיפוצים ומה על הקבלן לעשות בכדי לזכות במעמד קבלן שיפוצים? על כך מספרים לכם בשורות הבאות המומחים של חברת יובל סגל, המלווה קבלנים בכל רחבי הארץ בתהליכי הוצאת רישיון קבלן.

 

האם יש דבר כזה קבלן רשום שיפוצים?

התשובה היא בהחלט כן. בכל מה שקשור לחובת החזקת רישיון קבלן שיפוצים, החוק אינו מבדיל בין סוגי הקבלנים השונים. כל קבלן המבצע עבודות קבלניות מחויב בהחזקת רישיון קבלן, בין בתחום השיפוצים, בין בתחום הבנייה החדשה ובין בתחום החשמל, האינסטלציה, העפר או כל תחום אחר. יחד עם זאת, דווקא בתחום השיפוצים נמצא המאגר הגדול ביותר של קבלנים שפועלים ללא רישיון קבלן ואינם קבלנים רשומים. דווקא בתחום זה, שבו ישנה חשיבות רבה מאוד מנקודת מבטו של הלקוח, לכך שהקבלן המבצע את הפרויקט יהיה קבלן רשום, דווקא בתחום זה קיים מחסור רב בקבלנים רשומים וזו סיבה נהדרת מבחינתכם לעשות את המאמץ הנדרש על מנת להשיג את הרישיון ולהיפתח לשוק גדול הרבה יותר מזה שהייתם מורגלים בו עד כה.

החשיבות של עבודה עם קבלן רשום שיפוצים מנקודת מבטו של הלקוח, נובעת מכך שעבור הקבלן מדובר בנכס של ממש עליו הוא רוצה לשמור. בכדי לשמור על מעמד זה, על הקבלן הרשום להקפיד על סטנדרטים מינימליים של הגינות, אמינות, שירות ותמחור וזה בדיוק מה שזקוק לו לקוח פרטי המזמין קבלן לביתו מבלי שיש לו יכולת אמיתית למדוד את יכולותיו המקצועיות או את המוניטין שלו. זאת הסיבה, שרבים מהלקוחות מקפידים לעבוד אך ורק עם קבלני שיפוצים רשומים וזאת הסיבה שבגינה כל קבלן שיפוצים צריך לשאוף להוצאת רישיון קבלן.

 

 

מה נדרש מכם בכדי לקבלן רישיון קבלן בתחום השיפוצים?לימודי קבלן רשום

התהליך של הוצאת קבלן רשום שיפוצים דומה ברובו לתהליך של הוצאת רישיון קבלן עבור כל סוג אחר של עבודות קבלניות. בין כלל הקריטריונים בהם יהיה עליכם לעמוד, תצטרכו במיוחד להוכיח הסמכה מקצועית רשמית ממוסד לימודים מוכר וכן מינימום של שנות ניסיון בתחום הלימודים שלכם. בהיעדר עמידה בקריטריונים אלה, יהיה עליכם להשלים את הקריטריונים הנדרשים על מנת להיות זכאים לרישיון. כמו כן, יהיה עליכם לעבור מבחן של רשם הקבלנים בו תיבחנו על תחום השיפוצים באופן ספציפי. אמנם לא מדובר במבחן של מה בכך ויהיה עליכם בהחלט להתכונן אליו, אבל אם אתם אנשי מקצוע מנוסים, יהיה לכם קל למדי לעבור אותו ולקבל את ההסמכה הנדרשת לצורך הוצאת רישיון קבלן רשום שיפוצים.

 

 

 

איך נכון לנהל את תהליך הרישום?קבלן רשום תהליך

ככלל, כל תהליך של רישום קבלן הוא תהליך שאתם יכולים לבצע לגמרי בעצמכם, אבל זהו דווקא המסלול הפחות מומלץ. יש לכך מספר סיבות מרכזיות ובראשן היכולת של גורם מקצועי המלווה אתכם, להכווין אתכם סביב פעולות קטנות שתוכלו לבצע בכדי לשפר מאוד את הסיכויים שלכם לקבל את הרישיון וגם לקבל את הסיווג הקבלני הגבוה ביותר האפשרי מבחינתכם. מעבר לכך, התהליך עצמו כרוך בצעדים רבים ובמסמכים רבים שיהיה עליכם לאסוף, לייצר ולהגיש ואם חשוב לכם לשמר את תשומת הלב שלכם בניהול העסק ולא בניהול התהליך של רישומכם כקבלנים רשומים, מומלץ מאוד להיעזר בגורם מקצועי שיבצע עבורכם את התהליך.

כמו כן, גורם מקצועי כזה יכול להעניק לכם עצות פז בכל הקשור להשלמת השכלה רשמית במסלולים ובתכניות הלימודים הקצרות ביותר והמהירות ביותר הקיימות בשוק, להמליץ לכם על הדרך הטובה ביותר להכין את עצמכם לקראת המבחן ולסייע בעוד שורה של גורמים והיבטים שונים של תהליך רישום הקבלנים. קבלן רשום שיפוצים הוא מעמד שיכול מאוד לתרום לפעילות העסקית שלכם ולשפר את השורה התחתונה של העסק ולכן כדאי להבטיח שאתם עושים את הדברים בצורה הנכונה ביותר, כדי לוודא שאתם מקבלים את הרישיון בהקדם האפשרי וכן שתוכלו ליהנות מרמת הסיווג הגבוהה ביותר האפשרית מבחינתכם, פרמטר שיכול להשפיע מאוד על היקפי הפעילות שתוכלו לעשות במסגרת הרישיון שתקבלו.

חברת יובל סגל היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום ליווי הקבלנים בתהליכי הרישום והוצאת רישיון קבלן. בחברת יובל סגל תוכלו למצוא צוות מקצועי המכיר את התחום לפניי ולפנים ובפרט מכיר את כל הניואנסים הקטנים להוצאת רישיון קבלן רשום שיפוצים. הצוות של יובל סגל ייעץ לכם וילווה אתכם כבר מהשלבים הראשונים של התהליך, יאסוף עבורכם את כל המסמכים הנדרשים, ייצר את הטפסים הנדרשים וינהל את כל ההתקשרות מול רשם הקבלנים עד לקבלת הרישיון הנכסף.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!