חוק רישום קבלנים

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

חוק רישום קבלניםחוק רישום קבלנים

אם עד כה ידעתם שעל פי החוק, חייב כל קבלן להחזיק ברישיון קבלן בכדי לבצע עבודות קבלניות אבל לא ידעתם מהו החוק העוסק בנושא, אז החוק הוא חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות תשכ"ט 1969. אבל החוק עצמו לא באמת מספק את כל ההוראות החלות בתחום זה ואת החוק משלים גם קובץ תקנות, שבהן דווקא מפורטים הנושאים בצורה הרבה יותר יסודית ומדוקדקת. כמו כן, חלק לא קטן מהפרוצדורות החלות בתהליך של רישום קבלן נובעות מנהלים המתפרסמים על ידי הרשויות שהוסמכו לכך בחוק ובכלל זה משרד הפנים, משרד העבודה, משרד השיכון ורשם הקבלנים. מה אומר החוק באופן כללי והאם אתם צריכים להכיר את לשון החוק כדי להפוך לקבלנים רשומים? על כך מסבירים לכם בשורות הבאות המומחים של חברת      יובל סגל, המלווה קבלנים בתהליך של רישום קבלנים בכל רחבי הארץ.

 

מה אומר חוק רישום קבלנים?

החוק העוסק ברישום קבלנים מגדיר בראש ובראשונה את החובה שחלה על כל קבלן המבצע עבודות קבלניות להחזיק ברישיון קבלן. החוק מגדיר מיהו קבלן ומהן עבודות קבלניות ובהתאם לכך מי הם אנשי המקצוע המחויבים בהוצאת רישיון קבלן. בהמשך לכך, קובע החוק את הקווים המנחים ממעוף הציפור ביחס לאופן בו תיבחן כל בקשה ובקשה לרישיון, הקריטריונים שייבחנו ונושאים נוספים העוסקים באכיפה וענישה של קבלנים שאינם ממלאים אחר הוראות החוק. יחד עם זאת, החוק עצמו אינו מספק את המפרט הטכני שכולל בתוכו את כל השיקולים וכל הפרטים הקטנים שעל פיהם נבחנת הזכאות של הקבלן לרישיון וסיווג קבלני. את הפרטים האלה אפשר למצוא בקבצים של תקנות ייעודיות לחוק ובקבצי נהלים שהופקו על ידי גורמים רשמיים, שהורשו על פי חוק רישום קבלנים לערוך שינויים ועדכונים בתקנות ובכללים החלים.

 

האם עמידה בהוראות החוק היא הסיבה היחידה שבגינה כדאי להוציא רישיון קבלן?רישום קבלנים המלצות

התשובה היא לחלוטין לא. עמידה בהוראות החוק היא אמנם סיבה חשובה ראשונה במעלה ודי בה בכדי להוציא רישיון קבלן ולעבוד על פי חוק. אף קבלן לא רוצה לקום בכל בוקר מחדש ליום עבודה שכל כולו מתנהל בניגוד לחוק וללא שום ספק, כל הקבלנים היו שמחים להיות קבלנים רשומים לו רק יכלו לעשות זאת בקלות ובמהירות. בפועל, עבודה ללא רישיון קבלן יכולה למנוע מכם שורה ארוכה של הזדמנויות עסקיות, להגביל מאוד את ההכנסות שלכם ואת נתיבי הצמיחה הפתוחים בפניכם וכן לחשוף אתכם בפני סיכונים משפטיים רבים מספור.

כך למשל, קבלן שיפוצים שעובד ללא רישיון קבלן שיפוצים על פי חוק רישום קבלנים לא יכול להשתתף במכרזים שמפרסמים משרדי הממשלה השונים, גופים ציבוריים שונים וגם חברות פרטיות גדולות. קבלן ללא רישיון גם עובד מול קהל יעד מצומצם יותר, שבו לא נכללים כל הלקוחות בכל המגזרים שאינם מעוניינים לעבוד עם קבלן שאינו רשום. קבלן לא רשום, ואת זה יודע כל קבלן כזה, גם גובה בדרך כלל מחירים נמוכים באופן משמעותי מהמחירים שגובים קבלנים רשומים. הסיבה לכך היא בעיקרה ניסיון להפוך את העסקה לכל כך אטרקטיבית בכדי לגרום ללקוח להסכים לעבוד עם קבלן שאינו רשום על אף שזוהי לא ההעדפה הראשונית שלו. במחירים כל כך נמוכים כמו אלו שמציעים קבלנים לא רשומים, ניתן למשוך יותר לקוחות, אך עדיין מדובר בשוק מצומצם וגם הרווחיות נמוכה משמעותית מזו שמכירים קבלנים רשומים.

לבסוף, עבודה כקבלן לא רשום על פי חוק רישום קבלנים חושפת אתכם בפני תביעות משפטיות ועוד שורה של מצבים משפטיים שיכולים מאוד לפגוע בכם. כך למשל, גם אם אתם משלמים עבור ביטוח גוף ונפש לחברת ביטוח גדולה וגם אם אתם עובדים עם אותה חברת ביטוח כבר שנים ארוכות, ברגע האמת יכולה חברת הביטוח להתכחש לכם ולסרב לשלם לכם את הפיצויים המגיעים לכם לכאורה על פי הפוליסה. מדוע? מכיוון שבכל פוליסה ישנו תנאי בסיסי שמחייב את הקבלן לעבוד על פי כל החוקים החלים עליו ובכלל זה חוק רישום קבלנים. אם הקבלן אינו קבלן רשום הוא עובד בניגוד לחוק וזוהי עילה מספקת עבור חברת הביטוח בכדי להתכחש להתחייבויותיה בפוליסה. זוהי כמובן רק דוגמא אחת וישנם מקרים רבים אחרים בהם אתם עלולים להיפגע מאוד מבחינה משפטית בגין העובדה שאינכם פועלים ברישיון.

 

אז מה עושים?תהליך רישום קבלנים

פשוט מאוד, מוציאים רישיון קבלן. התהליך אמנם לא בהכרח יהיה פשוט אבל אם אתם עומדים בכל הקריטריונים הנדרשים, תוכלו להשלים אותו בתוך זמן קצר. אם לאו, יהיה עליכם להשלים את החסרים ואז תוכלו להירשם באופן סופי. חברת יובל סגל מתמחה בסיוע, ייעוץ וליווי קבלנים בתהליכי רישום ומספקת את שירותי לכל סוגי הקבלנים בכל רחבי הארץ. בחברת יובל סגל תוכלו למצוא צוות מקצועי ומיומן בעל היכרות מעמיקה עם חוק רישום קבלנים ועם כל התקנות והנהלים הקיימים סביבו, צוות שיוכל להמציא עבורכם את הרישיון הנכסף בתוך זמן קצר ובמהירות המקסימלית.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!