הדרך החדשה והקלה להשיג רישיון קבלן שיפוצים

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

 

רישיון קבלן שיפוציםכל קבלן רציני בישראל, כזה שרוצה לפתח את העסק שלו, להרוויח יותר ואפילו לשרוד בשוק המורכב הזה, שואף להיות קבלן רשום ולהיכלל בפנקס הקבלנים במשרד השיכון. אין זה משנה אם אתה קבלן שלד, קבלן בנין, קבלן תשתיות או קבלן חשמל – אם אתה לא רשום בפנקס הקבלנים- אתה פחות תחרותי בשוק.

והנה, דווקא בכל עולם השיפוצים, נמנעים העוסקים בו מלהפוך לקבלנים רשומים. הם מוותרים מראש על האפשרות להשתתף במכרזים ציבוריים, עירוניים, ממשלתיים או בפרויקטים גדולים. הם מוכנים גם להיות "עבריינים לכאורה" מול החוק המחייב קבלן להיות רשום ובייחוד, הם מונעים מעצמם, לפחות מבחינת החוק, לעסוק בפרויקטים בעלי היקף גבוה. למה רישיון קבלן שיפוצים כל כך נחשק אבל מנגד כל כך לא ממומש?

 

רישיון קבלן שיפוצים – למי יש כח ויכולת?

קבלן שיפוצים הוא אחד מענפי המשנה המסווגים בפנקס הקבלנים המנוהל ע"י רשם הקבלנים במשרד השיכון. קבלן, בכל ענף, משני כראשי, מוגבל בהיקפי העבודה שלו וברווחיותו, אם איננו רשום שם. רשם הקבלנים עושה את עבודתו במחשבה רבה. מטרת החוק והתקנות, שהגדירו את הרישום בפנקס הקבלנים, הייתה להנחיל סטנדרט גבוה ומקצועי לענפי הבניה בישראל.

זוהי בהחלט מטרה ראויה ביותר. ביחוד בשוק הבניה הישראלי שידע לאורך שנותיו אסונות רבים, כתוצאה מעבודות קבלנים לא מקצועיים. ומתוך כך, הציב רשם הקבלנים מספר תנאים נוקשים, כדי "להתקבל" לפנקס ולקבל רישיון קבלן שיפוצים. סוג של מסננת צפופה מאוד. אלא שבדרך, 'הרשמים לדורותיהם שפכו את התינוק עם המים'. הם גרמו לקבלני שיפוצים רבים להגיד "אין לי כח ואין לי יכולת".

 

השכלה כמחסום

תנאי הסף, לקבלת רישיון קבלן שיפוצים, נהיו כמעט בלתי סבירים. מועמד שרצה להירשם, היה צריך להציג השכלה בתור הנדסאי רלוונטי. ביננו, לכמה אנשים יש תואר הנדסאי במקצועות האלו? התוצאה הייתה רישום זעום ביותר, כאשר למעלה מ-90% מן קבלני השיפוצים בכלל לא ניגשים. אגב, בניגוד לבעיה הדומה אצל קבלני בניין, הנדרשים להיות בעלי השכלה כמהנדס, למשל, הבעיה של קבלני השיפוצים גדולה יותר.

קבלני הבניין, יכולים "לכפר" על חוסר השכלה רלוונטית באמצעות שכירת אנשי מקצוע שכן אוחזים בהשכלה רלוונטית. אבל כמה אנשי מקצוע בתחום הקבלנות, המאופיין בעבודה יחידנית עד צוותים קטנים, יכולים להרשות לעצמם לשכור מישהו בכיר? וזה כאמור הביא לרישום אפסי כמעט.

 

 

ההתפכחות

הממונים על רשם הקבלנים, הבינו שהמטרה מוחטאת. בסה"כ הם רצו שיותר קבלנים ירשמו ויותר קבלנים יהיו מפוקחים ויעמדו בסטנדרטים גבוהים יותר. לכן, בשנים האחרונות הם הכניסו שינויים רבים, שינויים שהם טובים במיוחד עבור הקבלנים.

ראשית, החובה להיות הנדסאי כדי לקבל רישיון קבלן שיפוצים – הוקטנה. כמובן שאם אתה הנדסאי- זה יועיל לך אבל גם אם אתה לא הנדסאי, תוכל בצורה חכמה להפוך לקבלן רשום ולשדרג את העסק שלך. למעשה, מי שאינו הנדסאי יכול להיות משובץ לתת סיווג בתוך סיווג קבלני השיפוצים ולהתחיל לעבוד בהיקפים של עד 359,000 ₪.

לצורך כך, על הקבלן להוכיח כי הוא עבד במשך 5 שנים בתחום וכי הניסיון שלו רלוונטי ובנוסף, הוא יצטרך לעבור לימודים בהם יעסוק במגוון נושאים קריטיים הקשורים לתחום וכן יעשיר את ידיעותיו. למעשה, לימודים אלו, שבסופם מבחן, מהווים גישור המאפשר דילוג על פרמטר הסינון: השכלה.

 

רישיון קבלן שיפוצים – יש לך כח, יש לך יכולת

רישיון קבלן שיפוצים רשוםאמת, בזה לא נגמרו דרישות הסף והחיים לא נהיו קלים לגמרי. בסך הכל עדיין האינטרס של כולם זה לשמור על סטנדרט גבוה ולא לפרוץ את כל הגבולות. בשל כך, עדיין כאמור, צריך לעבור מבחנים ולצבור ניסיון. אבל זה בהחלט ניתן למימוש.

נקודה מגבילה נוספת, שגרמה לרבים לוותר מראש, היא נושא הבירוקרטיה. תהליך הרישום עצמו נודע לשמצה והוא מתאפיין בהרבה הלוך ושוב, איסוף מסמכים, כמה מהם נושנים, מילוי טפסים, שחייבים להיות מדויקים ומלחמה על סיווגים, הופעה בפני ועדות ועוד. לא פשוט.

החלק הטוב הוא שיש חברות מקצועיות שמלוות אותך בכל התהליך. יותר נכון לומר שהם רצות בשבילך ונלחמות בשבילך. אומנם אתה זה שצריך לעשות את הלימודים בפועל (גם בזה הם עוזרות בהכוונה, סיוע בהכנה לבחינות ועוד) אבל בכל שאר הדברים, הם פועלים בשבילך, כולל העלאות הסיווג שלך.

'יובל סגל', הינה חברה מקצועית שכזו עם מאות רבות של רישומים מוצלחים והשגת רישיון קבלן שיפוצים לאורך השנים, בשביל לקוחות החברה. צוות המומחים והיועצים המשפטיים עובדים בשבילך. לך יש כוחות ויכולת. אנחנו עוזרים לך להוציא אותם אל הפועל.

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!