העסקת מהנדס לצורך רישום קבלן

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

העסקת מהנדס לרישום קבלןאין עוררין כיום על העובדה שקבלן שאינו רשום, הוא קבלן חסר. הוא חסר את המקצועיות, את האיכות, את הקשרים ואת היכולת להתפתח ולגרוף רווחים גדולים יותר. קבלן רשום יכול להשתתף במכרזים הגדולים, בפרויקטים המורכבים והרווחיים יותר ובאופן כללי נושא על עצמו את תו האיכות של מי שנמצא בין הקבלנים האיכותיים ב'פנקס הקבלנים'.

הדרך לתוככי הקבוצה הנבחרת של הקבלנים הרשומים אינה קלה כלל וכלל אם כי משתלמת בסופה. היא דורשת עבודת הכנה מרובה, חשיבה אסטרטגית ואיסוף בירוקרטי ושיטתי של מסמכים שונים. בראש ובראשונה, צריך הקבלן המיועד להוכיח השכלה וניסיון רלוונטיים לבקשתו. למשל על היותו בעל השכלת מהנדס. לצערנו, לא כולם למדו הנדסה. לשמחתנו, זה עדיין לא אומר שהם לא יוכלו להיות קבלנים רשומים. העסקת מהנדס לצורך רישום קבלן – זו התשובה עבורם.

המהמורות שבדרך

כאמור, תהליך הבקשה להיכלל בפנקס הקבלנים הרשומים הוא ארוך ונוקשה. ננסה להרחיב מעט על המהמורות המרכזיות: השכלה וניסיון. על פי החוק, כדי לקבל רישיון בניה 100ג'1 על מבקש הבקשה להיות  מהנדס, הנדסאי או מנהל עבודה מוסמך. לא מספיק להיות אחד משלושתם, אלא שנדרש גם ניסיון רב בתפקידים אלו. על המהנדס להיות בעל ניסיון של שנתיים מתוך חמש השנים האחרונות, הנדסאי צריך להיות בעל ניסיון של ארבע שנים מתוך השמונה האחרונות ומנהל עבודה צריך שש שנים מתוך 12 האחרונות.

דרישות אלו, מהוות חסם גבוה מאוד בפני קבלנים שרוצים לקבל רישיון ולעבוד בצורה חוקית על פרויקטים. הרי לא כולם ואפילו לא רובם של הקבלנים, איכותיים ככל שיהיו, לא בהכרח למד הנדסת בניין. בשלב זה, רבים מן הקבלנים המועמדים מרימים ידיים ונוטשים את המהלך וחבל שכך.

 

הפתרון של העסקת מהנדס לצורך רישום קבלן

למעשה, ישנם כמה דרכים להתגבר על אתגרים מעין אלו. יתרה מכך, יש חברות מקצועיות אשר תפקידם ללוות את מגיש הבקשה לאורך כל התהליך. הן גם פועלות ועסוקות בהיבט הבירוקרטי והטכני וגם עוסקות בסוגיות המהותיות ובמיטוב מצבו של הקבלן עד לקבלת הרישיון באופן המוצלח ביותר.

אחד מן הדרכים, המותרים בחוק, כדי להיחשב כקבלן רשום, הוא לבצע העסקת מהנדס לצורך רישום קבלן. פירוש הדבר, כי אתה לא חייב להיות מהנדס בעצמך אלא לשכור אנשים שימלאו פונקציות אלו. למעשה, אתה חייב לשכור 2 אנשים, שיהיו או מנהל עבודה, או מהנדס או הנדסאי ואפשר ששניהם יהיו מאותה הפונקציה.

כמובן, שגם לגבי האנשים ששכרת, חלים כל ענייני החוק. הם חייבים להיות בעלי השכלה מתאימה והם חייבים להיות בעלי הניסיון בשנים הנדרש, כפי שפירטנו למעלה, בדגש על העסקה בעבר ע"י קבלנים רשומים בעצמם. הם גם נדרשים להציג את היסטוריית העבודה שלהם ולעיתים יוזמנו גם הם לוועדה לצורך בחינת יכולותיהם.

אתה כקבלן הראשי, חייב להציג כי העסקת מהנדס לצורך רישום קבלן אינה נעשית כלאחר יד וכי אתה אכן מעסיק אותם בשכר לאורך כל התקופה בה תחשב כקבלן רשום. יתרה מכך, אתה חייב להיות מעסיקם היחיד והם לא יכולים להיות מועסקים אצל 2 קבלנים במקביל. כפי שניתן לראות,  את אותה המסכת שאתה כקבלן נאלץ לעבור, יעברו גם העובדים ששכרת על מנת למלא את חסרון ההשכלה והניסיון שלך אבל גם פה, כאמור, ליווי על ידי חברה מתמחה ברישום קבלנים יהפוך את כל העסק לקצר ויעיל הרבה יותר ולא פחות חשוב מזה- יעלה את סיכויי ההצלחה.

  

למה בכלל מומלץ לבצע העסקת מהנדס לצורך רישום קבלן?

העסקת מהנדסראשית, חשוב מאוד שאתה כקבלן תעסיק רק מהנדס שבאמת יש לו ניסיון והשכלה מתאימה. חשוב שתזכור שהוא משמש כפנים שלך ויכולותיו הם אשר יקבעו את טיב העבודה, מקצועיותה ואת ביטחונו של המבנה שאתה מוסר.

בנוסף, ואת זה אנו אומרים בצער, מאוד קל לוותר. אם אתה לא עושה את התהליך בליווי חברה מקצועית העוסקת ברישום קבלנים, יתגלעו בפניך כל כך הרבה סיבות להרים ידיים. אך דבר כזה יהיה בבחינת בכיה לדורות. רישום כקבלן רשום פותח בפניך כל כך הרבה דלתות עסקיות והזדמנויות לפתח את העסק, שפשוט חבל לפספס אותם. המכשלה העיקרית היא כאמור ההשכלה אבל העסקת מהנדס לצורך רישום קבלן כשכיר, היא פתרון מצוין. נכון, שכירת מהנדס שכזה תעלה לך כסף. אנחנו מבטיחים לך שבגלל מעמדך החדש כקבלן רשום- תעשה הרבה יותר כסף.

יובל סגל הינו יועץ מומחה ובעל חברה לרישום קבלנים. יובל וצוות המומחים והיועצים המשפטיים שלו, ישמחו להיפגש עמך ולהכיר לך את כל הדרכים הנכונות והבטוחות לרישום מוצלח כקבלן רשום.

בקצרה, נדרשת העסקת מהנדס לצורך רישום קבלן, מכיוון שלא כל קבלן מחזיק בהשכלה ההנדסאית הנדרשת. במפורט יותר, קבלנים לא חייבים להיות מהנדסי בניין או הנדסאים כדי להירשם בפנקס הקבלנים. אם כך, מה עושים? מעסיקים מהנדס לצורך רישום קבלן. כיצד זה עובד? המשיכו לקרוא. 

אין ספק, שתהליך הבקשה לרישום קבלנים בפנקס הוא מורכב ונוקשה, אם כי בסופו של דבר התהליך הזה מאוד משתלם. בפועל, שיפוצניק שאינו רשום בתור קבלן רשום הינו איש מקצוע אשר מוגבל ביכולותיו לקבל אי אלו עבודות בהיקפים שונים ולהרוויח כסף בהתאם. קבלנים רשומים ברשם הקבלנים הינם קבלנים שיכולים להנות מהיתרונות הבאים:

  1. מכרזים: קבלנים רשומים בפנקס זכאים ע"פ החוק להירשם למכרזים ממשלתיים וביטחוניים, מכרזים של תאגידים גדולים ועוד. 
  2. סוגי עבודות: בהתאם לרמת הסיווג של הקבלן הרשום, הוא יכול לקחת תחת אחריותו סוגי עבודות שונות עם תגמולים רווחיים גדולים יותר. 
  3. אמינות: קבלן רשום הוא קבלן אשר נתפס בתור איש מקצוע אמין בעיני הלקוחות. 
  4. עבודה כחוק: קבלנים רשומים ברשם הקבלנים הם אנשי מקצוע שעובדים כחוק בידיעה שזכויותיהם מוגנות. 
  5. עובדים זרים: רק קבלנים רשומים זכאים להעסיק עובדים זרים.
  6. בידול תחרותי: קבלנים רשומים הם אנשי מקצוע אשר מובדלים ממתחריהם ונחשבים עדיפים בעיני הלקוחות. 

למה להירשם כקבלן ומהם הקשיים הכרוכים בכך?

ישנן כמה מהמורות עיקריות בכל הנוגע לרישום קבלנים, כאשר המרכזיות שבהן יהיו תמיד השכלה וניסיון. לפי החוקים בענף הבנייה בישראל, כדי לקבל רישיון בנייה מסוג 100ג'1, מגיש הבקשה צריך להחזיק בניסיון השכלתי בתחום הנדסת הבניין, או לחילופין, עליו להיות מנהל עבודה מוסמך בענף הבנייה עם ניסיון בשטח בתחום זה. 

אם כך, אנשי המקצוע אשר רשאים להגיש בקשת רישום קבלן הם:

  1. מהנדס בניין
  2. הנדסאי בניין
  3. מנהל עבודה מוסמך

בכל הנוגע למהנדסים, אלו צריכים להחזיק בניסיון תעסוקתי של שנתיים לכל הפחות כדי להגיש את בקשת הרישום ברשם הקבלנים. בכל הנוגע להנדסאים, אלו צריכים להחזיק בניסיון בשטח של לפחות 4 שנים. כאשר מנהל עבודה מעוניין להגיש בקשת רישום בפנקס הקבלנים, עליו להחזיק בניסיון של 6 שנים לכל הפחות. 

רישום קבלן – אין צורך להיות הנדסאי

בניגוד מוחלט לכל מה שציינו לעיל, גם קבלנים שאינם הנדסאים או מהנדסים בהשכלתם יכולים להירשם כקבלנים רשומים. זאת, על ידי העסקת מהנדס לטובת ביצוע אי אלו פרויקטים. יש לציין, כל עוד המהנדס מועסק על ידי הקבלן, הקבלן יכול לפעול חוקית בתור איש מקצוע רשום. כאשר המהנדס חדל מלהיות מועסק ע"י הקבלן מסיבה כזאת או אחרת, הקבלן צריך, בבחינת החוק – להקפיא את פועלו. 

בסופו של דבר, הנושא ההשכלתי הוא כנראה מהווה את החסם העיקרי בכל הנוגע לרישום של קבלנים. ישנם אנשי מקצוע מאוד איכותיים שלא בהכרח למדו הנדסת בניין, ומבחינת החוק בישראל, פקטור זה לא חייב להוות חסם בפני אותם אנשי מקצוע שרוצים להירשם בפנקס. לכן, אנשי מקצוע בוחרים בפעולה של העסקת מהנדס לצורך רישום קבלן

מה חשוב לדעת על העסקת מהנדס לצורך רישום קבלן?

כאשר מעוניינים להעסיק מהנדס לצורך רישום קבלן, יש לדעת כי התהליך הזה ניתן לצליחה באמצעות 2 דרכים שונות:

  1. הגשת בקשה לבד: תוכלו לעשות זאת בעצמכם, מה שיצריך התמודדות עם אי אלו טפסים, בירוקרטיות ונושאים טכניים שונים בתהליך. 
  2. הגשת בקשה באמצעות חברה: ישנן בשוק מספר חברות פרטיות אשר מלוות בתהליך של רישום קבלן, כאשר אלו יטפלו בכל הנוגע לבירוקרטיות, המסמכים השונים וכלל התהליך הכרוך ברישום קבלן. 

אם מחליטים להסתייע בחברה מקצועית שמטפלת בנושאים אלו של רישום קבלן, אותה חברה בד"כ תוכל גם לאתר את המהנדס המתאים לתהליך. יש לציין, אותו מהנדס יהיה צריך לעמוד בקריטריונים הנדרשים לרישום (בד"כ ניסיון של שנתיים ומעלה). 

כיצד לבחור מהנדס לצורך רישום קבלן?

אולי החשוב מכל, יש צורך לבחור מהנדס מקצועי, ישר, הגון וכזה המספק שירות ללא דופי. בסופו של דבר, אותו מהנדס יהיה זה שמייצג את הקבלן בפרויקטים השונים. משמע, טיב היכולות והכישורים של המהנדס ישליכו ישירות על הצלחת הפרויקטים של הקבלן. לכן, חשוב לבחור את המהנדס רק לאחר ביצוע בדיקות כמו:

  1. השכלה: יש לבדוק היכן המהנדס רכש את השכלתו והאם השלים את לימודיו. 
  2. רישיון: יש לבדוק כי המהנדס רשום כמהנדס מורשה בישראל. 
  3. ניסיון: חשוב לבדוק לא רק את שנות הניסיון של המהנדס בפועל, אלא גם את סוג הניסיון שלו ובמה עסק ב-4 השנים האחרונות. 
  4. תיק עבודות: כל מהנדס אמור להחזיק בתיק עבודות, מה שיהיה חשוב לבחון כבר בתחילת התהליך. 

חשוב לציין, הפרמטרים לעיל הם גורמים שצריכים להיבדק ע"י חברה לרישום קבלן. כאמור, אותן חברות מאפשרות ליווי מקצועי 360 בכל הנוגע לכלל התהליך ומה שהוא מצריך.  

במי להסתייע עבור רישום קבלן? – yuval segal

חברה מקצועית אשר מלווה אתכם בתהליך של רישום קבלן, אמורה לטפל בכמה היבטים שונים של התהליך. כאשר נעזרים בקבוצת יובל סגל – סיוע מקצועי ומקיף ברישום קבלן, אפשר להנות מהיתרונות הבאים:

  • הוצאת והנפקת תעודות ע"י החברה 
  • הנפקת דיפלומות על סוגיהן 
  • הנפקת אסמכתאות הנוגעות לניסיון המקצועי שלכם 
  • הגשת תצהירים חתומים ע"י עו"ד
  • הגשת בקשה רשמית לפנקס הקבלנים

קבוצת יובל סגל יכולה לטפל בכלל ההיבטים שלעיל, בעוד שבמקרים מסוימים יהיה צורך לטפל רק בחלקם. זאת, בהתאם לסוג המידע והמסמכים שאיש המקצוע כבר הנפיק עד רגע הגשת הבקשה. צריכים מידע נוסף?

צרו קשר עם צוות יובל סגל לקבלת ייעוץ ללא התחייבות. 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!