תקנות רישום קבלנים

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

תקנות רישום קבלניםרישום קבלנים

חובת החזקת רישיון קבלן חלה על כל קבלן המבצע עבודות קבלניות מכוח חוק קבלנים רשומים לעבודות הנדסה בנאיות התשכ"ט 1969. יחד עם זאת, אם תקראו את לשון החוק לא תמצאו בו את כל ההוראות שאתם מקבלים מהפקידים במשרדי רשם הקבלנים. האם זה אומר שאותם פקידים ממציאים בעצמם הוראות? האם זה אומר שרשם הקבלנים מטיל עליכם מטלות בניגוד לסמכותו? התשובה היא כמובן לא. חוק רישום קבלנים מתווה את קווי היסוד החוקיים, אך הפרטים הקטנים מפורטים במסגרת קובץ תקנות רישום קבלנים ובמסגרת קובץ נהלים שהופקו על ידי הגורמים השלטוניים שהורשו לכך על פי החוק עצמו. מה אומרות התקנות הללו? על כך מספרים לכם בשורות הבאות, המומחים של חברת יובל סגל, המלווה קבלנים בתהליכי הרישום והוצאת רישיון קבלן.

 

 

חוק ותקנות – מכלול חוקי אחדתקנות רישום קבלנים

במדינת ישראל, כמו בכל מדינה בעולם ישנם המון חוקים, המיועדים לכסות כמעט כל תחום בחיינו לטובת ניהול המדינה בצורה מסודרת וצודקת עד כמה שניתן. על אף שפעמים רבות אנו מתייחסים לחוקים עצמם, החוקים בדרך כלל אינם עומדים בפני עצמם ולרוב מהווים חלק ממכלול חוקי שלם שכולל בתוכו גם את לשון החוק עצמו, גם קובץ של תקנות וגם נהלים שונים ועדכונים שניתנו על ידי הגורמים השלטוניים שהורשו לכך על ידי החוק עצמו. גם במקרה של חוק רישום קבלנים, ישנו קובץ תקנות רישום קבלנים שבו מפורטים הפרטים הקטנים שעל פיהם מתנהלים כל התהליכים סביב הוצאת רישיון קבלן רשום והרבה מעבר לכך. פרטים אלה אינם מופיעים בלשון החוק עצמו ולכן אין מה לחפש בו אותם. יחד עם זאת, כל אלה זמינים לעיון הציבור בצורה חופשית, כך שגם אם נוצר מצב בו ישנו חוסר הסכמה ביניכם ובין משרד רשם הקבלנים, תוכלו למצוא את התשובות החוקיות בעצמכם כחלק מההתמודדות שלכם מול הרשם, אם כי אתם בהחלט יכולים לצאת מתוך הנחה שכל הנחיה שניתנת לכם במשרד הרשם היא הנחיה חוקית שנובעת או מהחוק עצמו או מהקובץ של תקנות רישום קבלנים.

 

האם התקנות מחייבות את הרשויות?

אחת הסיבות המרכזיות שבגינן פונים קבלנים בתהליכי רישום אל קובץ תקנות רישום קבלנים היא בכדי לבחון את ההתאמה בין הדרישות שמציבות בפניהם הרשויות ובין החוק, קרי התקנות. במקרים רבים עשוי רשם הקבלנים להציב דרישות מסוימות מאנשים שונים בהתאם לשורה של פרמטרים. אותם קבלנים בתהליכי רישום שמהם דורשים דבר מה שלא דרשו מאחר, מעוניינים לבחון האם הרשם עצמו דורש מהם דברים על פי החוק, או האם הדרישות האלה הן חוקיות. בהיבט זה חשוב לומר את הדבר הבא: כפי שאמרנו קודם לכן, האופן בו מתנהל רשם הקבלנים הוא על פי מכלול של הוראות חוק הקיימות בחוק עצמו, בקובץ התקנות ובנהלים של הרשם עצמו ושל גורמים שלטוניים אחרים, שהוסמכו לקבוע נהלים אלה על פי החוק. המשמעות היא שייתכן בהחלט שלא תוכלו למצוא בקובץ של תקנות רישום קבלנים את הדרישות שמציב בפניכם הרשם, אך אין זה אומר שהדרישות אינן חוקיות או שהן חלות רק עליכם. במקרים רבים מדובר בנהלים שפותחו על ידי הרשם ואלו חלים על כל המבקשים שעבורם הם רלוונטיים בצורה שווה, על אף שהם אינם מופיעים בקובץ התקנות.

 

 

רישום בליווי גורם מקצועיתהליך תקנות רישום קבלנים

כדי להימנע מהחשש שאולי מציבים בפניכם דרישות לא חוקיות, בכדי להימנע מהתחושה שמישהו עושה לכם דווקא ופשוט בכדי להשלים את תהליך הרישום בצורה המהירה, הקלה והיעילה ביותר, מומלץ מאוד לעבור את התהליך עם גורם מקצועי שמבין בתנאי קבלת רישום קבלן מוכר. ישנם גורמים מקצועיים המתמחים בתחום של רישום קבלנים, שעובדים באופן יומיומי מול רשם הקבלנים ומול רשויות רלוונטיות אחרות ושמכירים את המכלול החוקי השלם על החוק עצמו, התקנות והנהלים הקיימים ולכן יודעים להשתמש בכל הכלים שמעניק חוק לקבלן המעוניין להירשם כקבלן רשום. פעמים רבות, עיכובים ועוגמת נפש רבה נגרמים בגלל אי הבנות בין הרשויות ובין מבקש הרישיון. אי הבנות אלה הן אינן כורח המציאות וניתן למנוע אותן באמצעות גישה יותר מקצועית לתהליך כולו, גישה שאותה תוכלו ליישם באמצעות ליווי של גורם מקצועי.

חברת יובל סגל היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום הליווי של קבלנים בתהליכי רישום והוצאת רישיון. בחברת יובל סגל תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע שחיים את תחום הרישום על בסיס יומיומי, שמכירים את החוק על בוריו, את הקובץ של תקנות רישום קבלנים על בוריין ואת כל הנהלים שפותחו והוצאו על ידי רשם הקבלנים ורשויות נוספות לאורך השנים. הצוות המקצועי של יובל סגל יסייע לכם בהיבט הלוגיסטי של איסוף והמצאת מסמכים ואסמכתאות הנדרשים לצורך הרישום, המצאת תצהירים חתומים על ידי עורך דין, הגשת הבקשה בצורה מסודרת וכמובן ניהול ההתקשרות מול רשם הקבלנים עד לקבלת הרישיון המיוחל וכל זאת, בצורה חלקה, מהירה ופשוטה מבלי שיהיה עליכם להסיט תשומת לב מהדבר החשוב באמת – הפעילות העסקית שלכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!