רישום קבלן רשום

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

 

רישום קבלן רשוםעל אף שרבים מתייחסים אל התהליך של רישום קבלן רשום כאל בחירה חופשית שעומדת לרשותו של כל קבלן, בפועל כלל לא מדובר בבחירה חופשית אלא בחוק מדינה. על פי החוק במדינת ישראל, כל אדם המספק שירותי בנייה מכל סוג במודל קבלנות, חייב לאחוז ברישיון קבלן. רישיון קבלן ניתן כמובן לכל קבלן שעומד בקריטריונים הנדרשים, ובמקביל מתווסף שמו למאגר מידע שנקרא פנקס הקבלנים ומנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד השיכון. הוספת שמו של הקבלן לפנקס הקבלנים היא הפעולה שסביבה נוצר הביטוי קבלן רשום, קרי קבלן מורשה שרשום בפנקס הקבלנים.

 

מי מחויב להירשם כקבלן רשום?

על פי החוק במדינת ישראל, כל אדם המספק שירותי קבלנות בענף הבניין. למשמע הגדרה זו דמות הקבלן הראשונה שקופצת לראש היא דמותו של קבלן בניין, שנקרא בשפה המקצועית קבלן עבודות הנדסה בנאיות. אלא שבפועל, ישנם סוגים רבים ומגוונים של קבלנים בענף הבניין ובכלל זה קבלני עפר, קבלני שיפוצים, קבלני אינסטלציה, קבלני חשמל, קבלני תשתיות ועוד. כל אחד מסוגי הקבלנים האלה מחויב בתהליך של רישום קבלן רשום, קרי תהליך של הוצאת רישיון קבלן ורישום בפנקס הקבלנים המרכז את כל הקבלנים המורשים בישראל במשרדי רשם הקבלנים במשרד השיכון.

 

מי יכול להירשם כקבלן רשום?

מן הסתם, אם מקצוע הקבלן דורש רישיון, הרי שישנם תנאים מסוימים שבהם צריך לעמוד אדם על מנת לקבל את הרישיון הזה, ממש כפי שצריך אדם לעמוד בתנאים מסוימים על מנת לקבל רישיון נהיגה. במקרה של רישום קבלן רשום, המדובר בשני קריטריונים מרכזיים בהם צריך לעמוד כל קבלן המבקש להירשם כקבלן רשום ואלו כוללים הסמכה מקצועית רשמית וותק מקצועי במסגרת ההסמכה המקצועית. כך למשל, אם אתם רוצים להיות קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות, תוכלו לעשות זאת בכמה מסלול. ישנו המסלול של אדריכל או מהנדס בניין ואלו נדרשים להוכיח את השכלתם הרשמית (להציג תעודות סיום והסמכה) וכן להוכיח וותק מקצועי של שנתיים ניסיון בתפקיד אדריכל או מהנדס בפועל. הנדסאי או טכנאי בנייה יידרשו להציג ארבע שנות ניסיון ומנהל עבודה יידרש להציג שש שנות ניסיון. אדם שאינו עומד באף אחד מהקריטריונים הללו, יצטרך לרכוש תחילה את אחד המקצועות הללו, לצבור את הניסיון הנדרש עבור אותו מקצוע ורק לאחר מכן יוכל לעבור את התהליך של רישום קבלן רשום.

ישנם כמובן מקרים אחרים, למשל של קבלני אינסטלציה או חשמל, בהם יכול כל אדם שהשלים השכלה רשמית בתחום האינסטלציה או החשמל, לצבור את הוותק המקצועי הנדרש בתחום זה ובהמשך לכך גם להירשם כקבלן רשום בתחום האינסטלציה או החשמל בהתאמה, וזה מביא אותנו לעניין הסיווג בתהליך של רישום קבלן רשום.

 

 

מהו סיווג קבלנים?

רישום קבלןפנקס הקבלנים הוא לא רק רשימה שמית של קבלנים רשומים, אלא מאגר מידע המחולק לסיווגים שונים של קבלנים. סיווגים אלה מבדילים בין הקבלנים הרשומים השונים, הן על פי תחום ההתמחות שלהם והן על פי סוג הפרויקטים אותם יוכלו לבצע. כך למשל, קבלן עבודות הנדסה בנאיות בדרגה הבסיסית ג1, יוכל לבצע פרויקטי בנייה שעלותם המקסימלית היא 4.3 מיליון שקלים. ככל שיצבור ניסיון רב יותר בתפקיד זה, יוכל להמשיך ולטפס בסולם הסיווג דרך דרגות ג2, ג3 וג4 עד לדרגת ג5 בה יוכל לבצע כל פרויקט בתחום הבנייה ללא מגבלה של היקף כספי. סיווגים דומים קיימים בכל תחומי ההתמחות השונים. במסגרת התהליך של רישום קבלן רשום נקבע הסיווג הראשוני שעל פיו יירשם הקבלן בפנקס הקבלנים אם כי לא מדובר בסיווג סופי. לאורך השנים, יוכל הקבלן הרשום לצבור ניסיון בתחומו ולהתקדם לסיווגים גבוהים יותר, שיפתחו בפניו שווקים חדשים ופרויקטים נוספים שעד כה לא היה מורשה לבצע.

בכדי להבטיח שאתם א' מצליחים למצות את התהליך של רישום קבלן רשום וב' מצליחים לקבל את הסיווג הגבוה ביותר שניתן עבורכם, כדאי בהחלט לעבור את התהליך בליווי גורם מקצועי. גורם מקצועי זה יוכל לתת לכם המלצות על פעולות שונות, לעיתים פעולות מינוריות, שתוכלו לבצע לפני הגשת הבקשה לרישום, על מנת שתוכלו ליהנות מסיווג התחלתי גבוה יותר שיפתח בפניכם הרבה יותר אפשרויות מאלו שהיו זמינות עבורכם ללא אותו ייעוץ.

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!