מבחני קבלן רשום 131

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

מבחני קבלן רשום 131מבחני קבלן רשום 131

אם נכנסתם לתהליך של הוצאת רישיון קבלן שיפוצים, אתם כבר בטח יודעים שכחלק מהתהליך שאותו תצטרכו לעבור, יהיה עליכם גם לעבור מבחן מקצועי, שבלעדיו לא ניתן לקבל את הרישיון המיוחל. מה שאתם אולי לא יודעים הוא, שענף 131 הלוא הוא ענף השיפוצים, חלו שינויים שמציבים את האופציה של קבלן רשום כאופציה ריאלית הרבה יותר להרבה יותר קבלנים. בשורות הבאות יעשו לכם המומחים של חברת יובל סגל, את החיבור בין מבחני קבלן רשום 131 ובין השינויים שחלו לאחרונה בקריטריונים לקבלת רישיון קבלן רשום בענף השיפוצים.

 

למה נועדו מבחני קבלן רשום?

על פי החוק בישראל, על כל קבלן שמעוניין להפוך לקבלן רשום ולקבל רישיון קבלן, שגם הוא דרך אגב חובה חוקית שחלה על כל קבלן בישראל, עליו לעמוד במספר קריטריונים המוגדרים בחוק, בתקנות חוק רישום קבלנים ובנהלים שונים שהוציא לאורך השנים רשם הקבלנים. קריטריונים אלה כוללים השכלה רשמית מקצועית במוסד לימודים מוכר, מינימום שנות ניסיון הנגזר מהמקצוע בו מחזיק מבקש הרישיון וכמובן מעבר בהצלחה של מבחן מקצועי. מבחני קבלן רשום 131 הם המבחנים שבהם נבחנים קבלנים המבקשים להוציא רישיון קבלן בענף השיפוצים המסווג כענף 131 ברשם הקבלנים. מן הסתם, חלק חשוב ומכריע באישור הזכאות לרישיון קבלן נובע מהמסמכים שמגיש המבקש ואשר מעידים על ניסיונו ומקצועו הרשמי. יחד עם זאת, כדי להימנע ממצב בו מוענק רישיון קבלן לאדם שהרמה המקצועית שלו נמוכה מאוד ושאינו עומד בסטנדרטים המקצועיים המצופים מקבלן רשום ומקבלן בכלל, נערכים מבחנים שמטרתם לוודא את רמת הידע המקצועי של מבקש הרישיון.

 

מהם השינויים שחלו לאחרונה בתחום של רישוי קבלני שיפוצים?מבחני קבלן רשום

ובכן, כפי שאמרנו קודם לכן, פרמטר חשוב ומרכזי בבחינת זכאות לרישיון של קבלן באחד מענפי רישום קבלנים הוא הניסיון המקצועי של הקבלן, כשהתקנות דורשות מינימום שנות ניסיון בהתאם למקצוע הרשמי בו הוסמך הקבלן. עד כה, נלקח בחשבון אך ורק ניסיון של הקבלן בעבודה תחת קבלנים רשומים בענפים הראשיים בלבד. קבלני שיפוצים שעבדו באופן עצמאי לחלוטין, שנות העבודה שלהם כלל לא נספרו לצורך ותק לעניין הרישיון. לאחרונה, שונתה תקנה זו וכעת יכולים גם קבלני שיפוצים שעבדו באופן עצמאי לחלוטין ולא תחת קבלנים רשומים בענפים ראשיים, להציג את הניסיון שלהם כעצמאים כניסיון רלוונטי לצורך בדיקת ותק לצורך רישיון קבלן. שינוי זה לא השפיע על הנושא של מבחני קבלן רשום 131, אבל הוא בהחלט מדגיש את הצורך במבחנים אלה, שהופכים להיות חשובים יותר בתהליך בדיקת הזכאות.

מדוע? מכיוון שאם בוחנים אך ורק את הוותק של הקבלן בעבודותיו תחת קבלנים רשומים, הרי שניתן לוודא כי הקבלן אכן עבד במקצועו בכל אותן שנים וניתן גם לוודא את הפרויקטים הספציפיים בהם לקח חלק. לעומת זאת, כאשר קבלן עובד באופן עצמאי לחלוטין, אין שום אסמכתא לטענות הוותק שלו פרט לתצהירים שלו עצמו. במצב זה, עולה בהחלט הצורך לוודא את היכולות המקצועיות של הקבלן, עליהן לא ניתן לקבל אינדיקציה לא מקבלנים ראשיים אחרים ולא מרישומים שניתן לקבל מאותם קבלנים לגבי מעורבותו של הקבלן בפרויקטים שניהלו. במצב זה, מבחני קבלן רשום 131 מהווים כלי חשוב בידי הרשויות בכדי לוודא את הרמה המקצועית של הקבלן ולוודא כי הוא אכן עומד בסטנדרטים המקצועיים הנדרשים ממנו כקבלן רשום.

 

 

האם גורם מקצועי יכול לסייע לכם בהיבט של הצלחה במבחנים?

הצלחה קבלן רשום

ישנם בישראל כמה וכמה גורמים מקצועיים, שמטרתם היא לסייע לקבלנים לאורך התהליך של בקשת רישיון קבלן. גורמים אלה מבצעים את ההליכים הלוגיסטיים של איסוף והמצאת מסמכים, המצאת תצהירים חתומים על ידי עורכי דין, מילוי טפסי בקשה כנדרש, הגשת החומרים למשרדי רשם הקבלנים וכמובן ניהול ההתקשרות מול הרשם. יחד עם זאת, גורמים מקצועיים ספציפיים ובראשם חברת יובל סגל, המתמחה במתן סיוע וליווי לקבלנים בתהליכי רישום, מסייעת לכם גם בהיבטים ההיקפיים ובכלל זה גם סביב סיכויי ההצלחה שלכם במסגרת מבחני קבלן רשום 131.

במקרים בהם חסרה לכם הסמכה מקצועית רשמית, תסייע לכם חברת יובל סגל לאתר את הקורסים ומסלול הלימודים המתאים לכם ביותר, כך שתוכלו להשלים את הדיפלומה הנדרשת בזמן הקצר ביותר ותוך שילוב הלימודים עם הפעילות העסקית שלכם, כמובן במסגרת מוסד לימודים מוכר ובמסגרת תכנית לימודים מוכרת על ידי משרד העבודה. בנוסף לכך, מסייעת לכם החברה בהכנה למבחנים, ממקדת אתכם סביב הנושאים החשובים ומסייעת לכם להבין על מה בדיוק אתם נבחנים ועל מה עליכם לשים את הדגש בהכנות שלכם למבחן בכדי להגביר את הסיכויים להצלחה. כפי שיודעים זאת קבלנים רבים שכבר עברו מבחני קבלן רשום 131, לסיוע זה יש ערך רב מאוד, בעיקר כאשר מבחן זה הוא הדבר היחיד שמפריד בין הקבלן ובין רישיון הקבלן המיוחל. חברת יובל סגל מנהלת את כל פעילותה מנקודת המבט של לקוחותיה הקבלנים וגישה ניהולית זו באה לידי ביטוי גם בנושא של מעבר המבחנים בהצלחה.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!