איתור קבלן רשום ומה לחפש?

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

 

איתור קבלן רשום

יש חשיבות רבה בעצם איתור קבלן רשום וחיפוש דווקא אחריו. החשיבות הזו, הפכה את כל נושא איתור קבלן רשום לתהליך הראשון הנעשה על ידי כל מי שחפץ לבנות משהו, בין אם זה לקוח פרטי ובין אם זה מנהל פרויקטים גדול בחברה פרטית או ציבורית וממשלתית. את רשימת הקבלנים הרשומים, ניתן למצוא ב'פנקס הקבלנים' המנוהל ע"י רשם הקבלנים ובו מאוגדים כלל הקבלנים לפי תחומים

 

מה זה קבלן רשום?

 

אבל רגע לפני שניגע בנושא איתור קבלן רשום, נבין לעומק מה זה אומר ועד כמה חשוב להיות קבלן רשום. קבלן רשום, הוא מי שעבר את כל המבחנים והתבחינים שקבעה המדינה ומנוהלים ונבדקים ע"י רשם הקבלנים, מתוך מטרה לקטלג אותו כבעל ידע, מומחיות וניסיון, בתחום בניה ספציפי. מטרת העל, היא בעצם ליצור מאגר מפוקח ובעיקר מיומן ואיכותי של בעלי מקצוע, כדי לשמור על סטנדרטים גבוהים במיוחד בענף הבניה שבטיחותו, אמינותו ואיכותו הם קריטיים ונדרשים.

 

בעת תהליך הרישום, נדרש הקבלן המיועד, להציג שלל הוכחות לכשירותו האישית והמקצועית. בין השאר נבחנים השכלתו, כאשר הדרישה היא להיותו לפחות מהנדס או הנדסאי וכן מידת הניסיון שלו ובייחוד ניסיונו בתחום הספציפי בענף ההתמחות אליו הוא משתייך. ישנם עוד דרכים להירשם, גם אם אתה לא מהנדס או הנדסאי אך על כך במאמר אחר.

 

בינתיים חשוב להבין, כי גם מי שעבר את הרישום, אינו יכול להיות מקוטלג לעבודה בכל ענף שיחפוץ. להשכלתו, ניסיונו, ולהתמחותו בענף מסויים, השפעה על רמת הסיווג שלו. זו משפיעה גם על הענף בו הוא יכול לעסוק, כך שלמשל קבלן שיפוצים אינו יכול לעסוק בהנחת קווי ביוב וקבלן עבודות אבן וחיפוי חוץ אינו יכול לעסוק בעבודות שלד, גם אם הוא טוען שהוא מכיר ויודע את העבודה. בנוסף, משפיע הסיווג גם על היקף העבודה שניתן לעשות, כאשר אם הזמן, הניסיון והוכחת יכולות, ניתן לעבור לסיווג הבא.

 

למה חשוב להיות קבלן רשום?

 

אם כן אנו מבינים כעת שיש מגוון רחב של ענפים ראשיים ומשניים אליהם משובצים הקבלנים הרשומים השונים אך עדיין נדרשת השאלה, מדוע יש חשיבות שכשמבצעים איתור קבלן רשום, אתה תהיה ברשימה? ובכן, הסיבות הם רבות. מעבר לכך שכעת אתה מקוטלג בין בעלי מקצוע איכותיים, והרישום מהווה עבורך סוג של תו תקן, המסייע לך בשיווק ובנכונות של אנשים להתחבר אליך מקצועית, הרי שרישום בפנקס הקבלנים גם מזרים לך הרבה יותר כסף.

 

למעשה, את עיקר היקפי הבניה בישראל, מנהלים חברות וגופים ציבוריים וממשלתיים. שם נמצאים רוב הפרויקטים וכמה מהגדולים ביותר. בין אם זה רצון לשמור על איכות ועל שמם, כמו אצל חברות ובין אם אלו תנאים קבועים, כמו במקרה של החברות הממשלתיות – הם יחפשו במכרזים רק קבלנים רשומים. בכך למעשה, נפתחות בפניך שלל הזדמנויות עסקיות חדשות, שעד כה נמנעו ממך. תוכל להגדיל את העסק ולהתפתח מקצועית בעת ובעונה אחת.

 

בקשות מסודרות ומנומקות

 

כדי שגם אותך ימצאו כאשר מבצעים איתור קבלן רשום, עליך כאמור להגיש בקשה מסודרת ומנומקת לרשם הקבלנים. הבקשה צריכה להכיל מספר רב של אישורים, מסמכים והוכחות המעידות על השכלתך ועל הניסיון שלך כולל כל הפרויקטים המתועדים הרלוונטיים. הרשם בוחן את הבקשה ולעיתים אף מבקש לבצע השלמות ובדיקות, כולל הופעה של הקבלן המיועד בפני ועדה מיוחדת התוהה על קנקנו.

בשנים האחרונות, בעקבות כמה וכמה סיבות, החמיר רשם הקבלנים בכל הנוגע לתהליך הרישום. גם כך, זהו אינו תהליך פשוט. לא בשל העובדה כי הוא עמוס בירוקרטיה ותהליך איסוף מייגע אחר מסמכים אלא גם בשל החשש, שרישום בצורה לא נכונה או הגדרת בקשה לא מדויקת, עלולה לחרוץ את גורלך ובצורה שלאו דווקא תיטיב עמך.

 

איתור קבלןלכן, בשנים האחרונות קמו כמה חברות ייעוץ וביצוע בפועל של רישום קבלנים. חברות אלו מיומנות ומכירות את התהליך על בוריו. הם יודעים בדיוק מה צריך להשיג, איך להציג, מה להגיד ומה להדגיש. בנוסף, הן מכירות את כל דרישות החוק ויכולות לסייע לך לשפר את מצבך בדרכים שלא חשבת עליהם. בסה"כ, הדבר משתלם שכן דירוג טוב יותר הוא פתח להכנסה גדולה יותר ולכך שאיתור קבלן רשום שלך, בין ע"י אנשים פרטיים ובין ע"י גופים גדולים, יהיה יותר אינטואיטיבי.

 

יובל סגל, הינו מומחה בתחום רישום הקבלנים. מאחוריו צוות עתיר ניסיון של אנשי מקצוע ויועצים משפטיים, המכירים את עולם רישום הקבלנים ככף ידם. הם יכולים לסייע לך לחסוך הרבה כסף בתבליך הרישום, להימנע מטעויות ולהיות מוכן לכל התפתחות עם מענה מצוין.

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!