קבלן רשום הנדסאי בניין

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

קבלן רשום הנדסאי בניין

 

רישום קבלן רשום הוא תהליך שמבוסס בעיקרו על בחינת הוותק המקצועי של המבקש ועל ההשכלה הרשמית בה הוא אוחז. בכדי להפוך לקבלן רשום, עליכם להגיע מרקע מקצועי ולאחוז במספר שנות הניסיון המינימלי הנדרש על פי התקנות לצורך רישומכם כקבלן. מהו הוותק הנדרש לשם כך? מהי ההשכלה הרשמית שעליכם לרכוש בכדי להפוך לקבלנים רשומים? מה לגבי המקרה הספציפי של קבלן רשום הנדסאי בניין? על שאלות אלו ועוד תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

קריטריונים לקבלן רשום

על פי החוק במדינת ישראל, כל קבלן העוסק בעבודות קבלנות, חייב להוציא רישיון קבלן ולהפוך לקבלן רשום. רשום בשל היותו רשום בפנקס הקבלנים המנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד השיכון. הוצאת רישיון קבלן הוא תהליך שבו נבחנת עמידתו של הקבלן בקריטריונים שנקבעו בתקנות החוק ושני המרכזיים שבהם הוא ותק והשכלה רשמית/ הסמכה רשמית. פנקס הקבלנים עצמו מחולק לסיווגים שונים של קבלנים ובכלל זה קבלני אינסטלציה, קבלני חשמל, קבלני בניין, קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות, קבלני עפר וכדומה. כל קבלן כזה נדרש לעמוד בקריטריונים שונים של ותק והסמכה מקצועית. קבלן לעבודות הנדסה בנאיות, מה שקרוי בשפת העם, קבלן בניין, יכול להיכנס לפנקס הקבלנים ברמת סיווג ג1 המאפשרת לו לבצע פרויקטים בהיקף מקסימלי של כ-4.3 מיליון ש"ח. לאורך שנים, עם צבירת ותק נוסף, יוכל אותו קבלן רשום להתקדם בסולם הסיווג עד לרמה מקסימלית של ג5 שמאפשרת לו לבצע כל פרויקט בכל היקף ללא מגבלה כלשהי.

 

מהם הקריטריונים החלים?

כאמור, הקריטריונים הנבחנים משתנים בהתאם לסוג הקבלן ובהתאם לתחום ההתמחות שלו. יחד עם זאת, קריטריונים אלה משתנים גם בהתאם לרקע ממנו מגיע הקבלן במעמד בקשת הרישיון, וכאן נכנס לתמונה הנושא של קבלן רשום הנדסאי בניין. ככלל, קבלן לעבודות הנדסה בנאיות שכוללות עבודות בנייה הכוללות 50 יחידות דיור לפחות, עבודות המבוצעות בשטח של 5,000 מ"ר לפחות ועבודות בהיקף של מינימום 5 מיליון שקלים באתר בניה אחד, נדרש להגיע מרקע מקצועי בעל ותק של מספר שנים. כך למשל, מהנדס בניין או אדריכל, נדרשים לניסיון של שנתיים עם עבודה פעילה במקצוע שלהם וכמובן נדרשים להוכיח את ההסמכה המקצועית שלהם כאדריכלים או מהנדסים. במקרה של קבלן רשום הנדסאי בניין, נדרש ההנדסאי להוכיח 4 שנות ותק בנוסף להוכחת הסמכתו המקצועית. גורם נוסף שיכול להגיש בקשה לקבלן בניין בסיווג זה הוא מנהל עבודה שנדרש להציג 6 שנות ניסיון כמנהל עבודה פעיל באתרי בנייה.

קריטריונים אלה הם קשיחים לחלוטין ואין כל יכולת לשנות אותם. המשמעות היא שאם אינכם הנדסאי בניין, יהיה עליכם להשלים תחילה את התואר הנדרש, לקבל את ההסמכה המקצועית ולאחר מכן לצבור 4 שנות ניסיון כהנדסאים. אם אתם כבר בעלי ההסמכה המקצועית של הנדסאי בניין, יהיה עליכם להשלים 4 שנות ניסיון בתפקיד זה ורק לאחר מכן תוכלו להגיש בקשה לקבלת רישיון קבלן רשום הנדסאי בניין.

 

ועדיין נותר עניין הסיווג

ואחרי שאמרנו את זה, גם אם אתם עומדים בקריטריונים היבשים שמעניקים לכם את הזכאות לקבלת רישיון קבלן, את התהליך של הגשת הבקשה וההתנהלות מול רשם הקבלנים, כדאי בהחלט לבצע בסיוע גורם מקצועי המתמחה בתחום. גורם מקצועי זה ינחה אתכם לגבי כל המסמכים שיהיה עליכם לרכז על מנת להגיש את הבקשה, יסייע לכם למלא את טופס הבקשה ויסייע לכם בהשגת תצהירים חתומים על ידי עורך דין, במסגרתם יהיה עליכם להצהיר על הוותק שלכם ועל ההסמכה המקצועית שלכם, בנוסף כמובן לאסמכתאות נוספות שתצטרכו להציג לשם כך. אבל עוד יותר מזה, גורם מקצועי כזה יוכל לסייע לכם לזכות בסיווג הגבוה ביותר האפשרי מבחינתכם. כך למשל, לעיתים ההבדל בין רמת סיווג אחת לזו שמעליה, הוא מספר העובדים המועסקים על ידכם. במקרה מסוימים תוכלו לשכור פועל נוסף שיאפשר לכם לזכות ברמת סיווג גדולה יותר, שבתורה תאפשר לכם לבצע הרבה יותר פרויקטים, בהיקפים גדולים יותר ואף לקחת חלק במכרזים רבים יותר שבהם לא הייתם יכולים מלכתחילה להשתתף ברמת הסיווג הנמוכה יותר. על כן, גם אם אתם עומדים בכל הקריטריונים לרישום קבלן רשום הנדסאי בניין, מומלץ לעבור את תהליך הרישום בליווי גורם מקצועי.

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!