כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים? 

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים? אישור עבודה לפלסטינים

תחום הבניה נחשב לאחד הענפים הבולטים בארץ בו העובדים שפועלים בו יוצרים פסיפס אנושי ראוי להערכה. כלומר, בתחום הבניה יש עובדים מכל מיני מקומות בעולם כמו למשל עובדים ישראלים, דרך עובדים זרים ועד עובדים פלסטינים שמגיעים מן הרשות. מדובר באחד התחומים הדורשים כמות גדולה של עובדים ולמרות שמעסיקים עובדים כל הזמן, עדיין יש מחסור אדיר בכוח עבודה, זאת בשל העלייה המתמדת בביקושים בתחום זהזו גם הסיבה שלפני שנים מדינת ישראל אישרה לקבלנים שפועלים פה להעסיק עובדים מהרשות. חשוב לציין כי למרות שהחוק והרגולציה מאפשרים לקבלנים להעסיק עובדים מהרשות, עדיין מדובר בפרוצדורה לא פשוטה הדורשת בירוקרטיה לאורך כל התהליך. אם אתם זקוקים למידע נוסף לגבי הליך העסקת עובדים פלסטינים ורוצים להבין כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים, תוכלו להמשיך לקרוא את המאמר הבא או לחילופין ליצור איתנו קשר

 

כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים

אז בשונה מתהליכים רבים אחרים הקשורים לתחום הבניה כמו למשל הוצאת רישיון קבלן רשום, כדי להשיג אישור עבודה לפלסטינים אין צורך לשלם שום דבר אלא רק להעביר את הטפסים המתאימים. לכן, תשובה לשאלה כמה עולה אישור עבודה לפלסטינים היא אפס

כיצד מתבצע הליך העסקת עובדים פלסטינים?

חשוב להבין שלא ניתן להסיע פלסטינים סתם ככה, אלא רק אם אתם עוסקים באחד מהתחומים הבאים: חקלאות, תעשייה, מלונאות, בניה ושיפוצים. דבר נוסף שכדאי להיות מודעים אליו הוא שיש מכסה הכוללת של מספר העובדים פלסטינים, נתון שמשתנה מעת לעת ותלוי בעיקר בהיצע והביקוש של עובדים נוספים בענף. בכדי לקבל את האישור להעסיק עובדים פלסטינים על הקבלן המבקש להיות קבלן רשום במדינת ישראל ולהשתייך לרשם הקבלנים. רק אחרי שמגישים את הבקשה, עלינו לפתוח תיק ברשות האוכלוסין. במסגרת התיק הקבלן מציג את הבקשה שלו להעסיק עובדים פלסטינים ורק לאחר מכן האישור מתקבל. הקבלן מחוייב לדווח על השכר של העובדים לרשויות ועליהם לפקח על הזכויות שלהם, זאת במטרה למנוע מצבים של ניצול סמכויות. בנוסף, על הקבלן להיות נקי מכל תהליך פלילי או שימועים בגין הפרת הסדר ונקי מקנסות שלא שולמו בעבר בגין העסקה לא חוקית של עובדים. חשוב גם לציין כאן כי העסקה בלתי חוקית של עובדים פלסטינים עלולה לגרור קנסות כבדים לקבלן.

איך מתבצע תהליך ההעסקה אחרי שמקבלים אישור

לאחר הגשת הבקשה, בודקים אותה וזה משהו שלרוב לוקח כמה ימים בודדים. יש להמתין עד שמקבלים אישור להעסקה וזה קורה לרוב אחרי שמתקיים דיון בנושא ההיתרים. בדיון נוכחים נציגים של משרד הביטחון, נציגים ממשרד הכלכלה ועוד אנשים חשובים שיש להם אמירה לגבי הנושא. לאחר שמתקבלות מסקנות הדיון, ההחלטה עוברת לרשות האוכלוסין שוב שם המנכ״ל של הרשות הוא זה שיקבל את ההחלטה הסופית. תהליך זה יכול להימשך בין חודש לשלושה חודשים.  

רוצים לקצר תהליכים ולקבל מידע נוסף על העסקת עובדים פלסטינים? אנחנו ביובל סגל יועץ לימודים מייעצים לקבלנים רבים בנושא הוצאות רישיון קבלן וגם רישיון העסקה של עובדים פלסטינים. שילוב בין ידע, ניסיון רב שנים והקשבה לקבלנים שלנו מאפשר לנו לסייע להם בתהליך שלב אחר שלב.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!