איגוד הקבלנים – כדי להיות בטוח

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

 

איגוד הקבלניםהאינטרס של כולם הוא שהבית שנבנה, המבנה שהוקם או שהפרויקט הענק כולו – יהיו בנויים בצורה מוצלחת, בטיחותית, איכותית ובסטנדרטים הגבוהים ביותר. זהו האינטרס של מזמין העבודה, בין אם הוא לקוח פרטי או חברה ציבורית או ממשלתית וזהו גם האינטרס של הקבלן המבצע עצמו, כמי שבנה ואחראי על התוצאה. את סיטואציית ה-WIN-WIN הזו, מוביל 'איגוד הקבלנים' מתוך רצון להנהיג ולקדם את ענף הבניה האיכותית בישראל.

תפקידי איגוד הקבלנים

איגוד הקבלנים או בשמו הרשמי יותר "התאחדות בוני הארץ", הינו האיגוד המקצועי היחידי בו מאוגדים כלל הקבלנים המקצועיים והרשומים בישראל, בתחומי הבניה, התשתיות, השיפוצים ובתחומים נוספים. תפקידו הרשמי הוא לשמור על סטנדרט גבוה ולקדם את ענף הבניה בישראל מתוך ראיה כוללת. בכך למעשה הוא שם דגש על שני הצדדים של המשוואה: הקבלנים והלקוחות, מתוך רצון ששני הצדדים ייהנו מפריחת הענף ומהשמירה על רמתו.

לקבלנים יש על מי לסמוך

האיגוד פועל למען הקבלנים במגוון דרכים. אחת ממטרותיו העיקריות הוא לשמור על האינטרס של הקבלנים הרשומים תחתיו ולדאוג לכל צרכיהם המקצועיים ולהוות להם את הפה מול גורמי השלטון ומקבלי ההחלטות, כדי שיוכלו למצות את זכויותיהם וכדי שקולם של אלו ישמע כחלק מהתהליכים הנדונים לגבי ענף הבניה.

לצד זאת, מציע איגוד הקבלנים שירות תמיכה בנושאים מקצועיים ובנושאים משפטיים משלימים כמו דיני עבודה, דיני חוזים וכד' וכן מסייע בבקשות לקבלת היתרים להעסקת עובדים, התנהלות מול רשויות מקומיות, מול גופים ומוסדות ציבוריים וממשלתיים ועוד. כן דואג האיגוד לטפח את משמעת העבודה והבטיחות בכדי לצמצם לחלוטין את תאונות העבודה וכן מעניק מלגות ללומדים את התחום מתוך רצון להכשיר את הדור הבא של הבנאים.

תחום חשוב ומרכזי בו מטפל איגוד הקבלנים הוא ההתנהלות מול רשם הקבלנים במשרד השיכון ובתהליך רישיון קבלנים רשומים בכלל. כלל החברים באיגוד הקבלנים חייבים להיות רשומים בפנקס הקבלנים אצל רשם הקבלנים מתוך הבנה כי הדבר מעיד ומוכיח כי הם בעלי השכלה מתאימה וניסיון מוכח, כך שרמת הבניה שלהם תהיה גבוהה ביותר. האיגוד מסייע לקבלנים המועמדים להיכלל בפנקס בכל התהליך הארוך של הרישום וכן בייצוג מול הרשם ובערעורים על מידת הסיווג שהוקנה לקבלן בתום התהליך ויש בו כדי להשפיע על היקף העבודות המותרות לו.

 

איגוד הקבלנים לטובת הלקוחות

לא רק את טובתם של העוסקים בבניין מחפש האיגוד. להפך, דגש רב ניתן כדי להאיר פנים לציבור המבקש לבנות ולעיתים נתקל במכשלות. האיגוד מפעיל אתר אינפורמטיבי מקיף, המקנה מידע רב למבקשים לבנות וכן קן טלפוני ודרכי פניה נוספות, היכולים לשמש את ציבור הלקוחות שחש כי נפגע מהתנהלותו של הקבלן או במקרה, שלטעמו, הקבלן לא עמד במתחייב בחוזה. מכיוון שהקבלנים החברים באיגוד הקבלנים גם רשומים אצל רשם הקבלנים, יכול הלקוח לפנות גם לרשם ולהתלונן וזה האחרון יבדוק את התלונה ויעניש או יקנוס במידת הצורך.

נחשקות איגוד הקבלנים

איגוד הקבלניםכל אלו הביאו לכך שחברות באיגוד הקבלנים הפכה לנחשקת. קבלנים רבים מבינים כי חברות באיגוד וקבלת רישיון קבלן רשום, הבאה בעקבות כך, הן הזדמנויות עסקיות, שיווקיות ומקצועיות שאסור לפספס. מצד אחד, הסתייעות בכל הכלים המקצועיים שמספק האיגוד במטרה לקדם את הענף ומצד שני, פתיחת הדלתות להתרחבות העסק ולהזדמנויות חדשות מעצם היכולת להשתתף במכרזים ופרויקטים גדולים, רק בגלל קבלת תעודת קבלן רשום.

מנגד, וכך גם השתרש כבר בקרב הציבור: קבלן שאינו רשום בפנקס הקבלנים ושאינו חבר איגוד הקבלנים, הוא פחות במעמדו, מקצועיותו, מהימנותו ויכולותיו, מקבלן רשום ומוטב שלא להתקשר עימו בעסקאות גדולות ומשמעותיות.

להיות חבר באיגוד הקבלנים למרות הכל

חשוב להדגיש: קיימים קבלנים רבים מוכשרים ומהימנים שאינם חברי איגוד הקבלנים ושאינם רשומים אצל רשם הקבלנים כבעלי רישיון קבלן. לא שהם לא היו רוצים להיות חברים באיגוד אלא שהם מתקשים להשיג מטרה זו. לעיתים מדובר בבעיה בירוקרטית פעוטה, לעיתים במסמך אחד חסר, לעיתים בשינוי הגדרה קטן ולעיתים גם בחוסר ניסיון מספיק או חוסר בתעודות השכלה בתחום.

איגוד הקבלנים בעצמו לצד חברות ליווי מקצועיות המתמחות ברישום קבלנים אצל רשם הקבלנים, יכולים לסייע גם לאלו. החברות המלוות, מסייעות באיסוף כל הנתונים, בעריכתם, בהגשתם כנדרש, בהכנה לייצוג בוועדות ובתכנון כוח האדם כך שיענה על האתגרים והבעיות בתחום הניסיון וההשכלה. כל אלו, הופכים את התהליך הסבוך להרבה יותר נגיש, מהיר ואפקטיבי ומהר מאוד, הקבלן הופך להיות רשום ומתפנה לצמיחת עסקיו.

יובל סגל הינו יועץ מומחה בכל נושא רישום קבלנים וייצוג מול רשם הקבלנים. כמי שעוסק שנים רבות בקידום ענף הבניה והפועלים בו, חשובה גם לו איגוד קבלנים רבים יותר תחת איגוד הקבלנים ורשם הקבלנים והוא וצוותו ישמחו לסייע לך בתהליך כולו.

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!