חוק רישום קבלני שיפוצים

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

חוק רישום קבלני שיפוצים  נכנס לספר החוקים של ישראל בקיץ 1969. המטרה של החוק הייתה לאפשר למשרד השיכון והבינוי בישראל לבצע פיקוח יסודי על הקבלנים שמבצעים עבודות בניה מסוגים שונים בהיקפים שונים. מאז ביצעו חוק רישום קבלני שיפוצים שינויים ותיקונים רבים כאשר אחד השינויים המרכזיים קשור לנהלי רישום בפנקס הקבלנים. היום, כמעט כל קבלן שמכבד את עצמו עובר תהליך הנקרא הגשת בקשה לרשם הקבלנים בישראל.

חוק רישום קבלני שיפוצים תחומי פעילות

כל הפרטים על חוק רישום קבלני שיפוצים בסעיף 2 לחוק רישום קבלנים עבור עבודות בתחום הבניה יש ייפוי כוח של שר השיכון שמגדיר ענפי משנה המחייבים קבלנים לבצע רישום בפנקס הקבלנים. בשנת 2018 התבצע למעשה התיקון האחרון. קיימים 4 ענפים ראשיים: בניה, כבישים תשתיות ופיתוח, גשרים, נמלים ועבודות ימיות. ענפי המשנה משתנים וכוללים בין השאר פיתוח חצרות, הקמת מדרגות גידור ומקומות חניה, כלונסאות, בטונים ובניית שלדים, תחום השיפוצים, עבודות אבן, איטום מבנים, קונסטרוקציות פלדה, גשרי צנרת, תשתיות חשמל ותקשורת, מערכות מיזוג אויר וקירור, מערכות חימום והסקה, מעליות, בריכות מים ועוד.

מי זכאי על פי החוק להירשם בפנקס הקבלנים?

מה אומר חוק רישום קבלני שיפוצים מי שמנהל את הפנקס הוא רשם הקבלנים. על פי סעיף 3 לחוק. רישום הקבלנים לעבודות הנדסה בתחום הבניה מתבצע מתבצע באחריות שר השיכון. על פי סעיף  לחוק יש תנאי זכאות בסיסיים שכל קבלן חייב לעמוד בהם בכדי להירשם לפנקס רשם הקבלנים. למשל, מהנדסים ואדריכלים עם ניסיון של שנתיים הנצבר במהלך ה- 5 האחרונות יכול להגיש בקשה. גם בוגרי בית ספר להנדסאים ו/או טכנאים עם 4 שנות ניסיון ב-8 השנים האחרונות ומנהלי עבודה עם 6 שנות ניסיון יכולים על פי החוק להגיש את הבקשה. בענפי בנייה משניים יש צורך בהכשרה מקצועית יחד עם ניסיון כמו למשל בעלי מקצוע בתחום השיפוצים חייבים להוכיח 5 שנות ניסיון ולעבור מבחני הסמכה מקצועיים.

מדוע כדאי לנצל את החוק לטובתנו ולעבור תהליך רישום?

מדוע כדאי לנצל את החוק לרישום קבלנים לטובתנו ולעבור תהליך רישוםאם אתם עובדים בתחום הבניה, כנראה שאתם חושבים כבר לא מעט זמן להפוך את עצמכם לקבלנים רשומים. אחת הסיבות שבעלי מקצוע רבים בוחרים לעבור את התהליך הלא פשוט הזה היא משום שכל אזרח במדינת ישראל מקבל גישה מלאה לפנקס הזה.

כך למעשה, כל אחד שמבצע עבודת בניה בין אם במגזר הפרטי ובין אם בציבורי, יזם או אדם פרטי יכול לפנות לרשם ולמצוא אתכם שם. התהליך הוא שקוף לחלוטין ובעלי מקצוע שרשומים בפנקס נתפסים כמקצועיים ולא סתם. כל בעל מקצוע בתחום הבניה והשיפוצים שעובר את התהליך מגיע לועדה מסודרת ששואלת שאלות ובודקת באופן מאוד מדויק וקפדני מי הוא אותו בעל מקצוע, מה הניסיון שלו, באילו פרויקטים הוא לקח חלק בשנים האחרונות, מה איכות הפרויקטים הללו ועוד. בנוסף, הדבר יקנה לכם חשיפה אדירה ויאפשר לכם להגיע לכל מיני פרויקטים שלא הייתם מגיעים אליהם אם לא הייתם רשומים בפנקס.

מה חשוב לדעת?

מה חשוב לדעת על חוק רישום הקבלניםלפני שאתם מתחילים תהליך של הגשת בקשה לרשם הקבלנים חשוב לדעת שמדובר בתהליך ארוך, סבוך, מורכב ומלא בבירוקרטיה וטיפסולגיה. לכן, אנו ממליצים לכם בחום להיעזר בחברה מקצועית או עורך דין המתמחה בתהליך וכך לחסוך לכם הרבה מאוד זמן, אנרגיה ועוגמת נפש. יש לא מעט ”מילים קטנות“ שמי שלא מכיר יכול למצוא את עצמו מסתבך ואת הבקשה חוזרת שוב ושוב עד שהיא מאושרת.

לפרטים נוספים אודות חוק רישום קבלני שיפוצים ומידע נוסף על הליך הרישום צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם!

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!