קורס מפקחי בניה משרד הפנים

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

אם אתם נמצאים בתוך תהליך הבירורים לפני הרשמה לקורס מפקחי בניה, לבטח נתקלתם באופציה של קורס מפקחי בניה משרד הפנים ומצד שני, אתם גם יודעים שמפקח בניה זקוק להסמכה של משרד העבודה. אז איזה מהמשרדים הוא המשרד האחראי על תחום פיקוח הבניה ומהי ההסמכה הנדרשת לכם בכדי להיות חופשים לעסוק במקצוע הזה בכל מגוון הפרויקטים הקיימים? על כך עונים לכם בשורות הבאות, המומחים של המרכז ללימודי בניין, ומסבירים לכם עוד מספר נקודות חשובות שכדאי לדעת לפני שמתחילים את לימודי פיקוח הבניה.

פיקוח על הבניה, על הלימודים ועל העבודה

אתם למעשה מבקשים לרכוש מקצוע במסגרתו תוכלו לפקח על תהליכי בנייה ופרויקטים בענף הבניין. בכדי להבטיח שאתם מתאימים למקצוע זה, הגדיר משרד הפנים נוהל שכל מי שמבקש להשלים את הלימודים בתחום זה, צריך לעמוד בקריטריונים המפורטים בו. עמידה בקריטריונים אלה מאפשרים לכם למעשה להירשם ללימודי פיקוח בניה, אך היא אינה מאפשרת לכם לקבל את ההסמכה הנדרשת לכם בכדי לעבוד בכל סוגי הפרויקטים, שכן את הפיקוח על העבודה בתחום מבצע דווקא משרד העבודה. המשמעות היא, שכאשר אתם נרשמים למסגרת של לימודי קורס מפקחי בניה משרד הפנים, אתם רוצים לוודא שאותו קורס זוכה גם להכרה של משרד העבודה.

ראו גם: קורס קבלן בניין

אינסטלטור בגוגבה

איך תבדקו זאת?

ובכן, בכדי להבין את הדברים יותר לעומק, נקדיש את השורות הבאות בכדי להסביר אותם יותר לעומק. משרד הפנים הוא למעשה המשרד האחראי על לימודי מקצוע פיקוח הבניה. בתפקידו זה, מעמיד משרד הפנים מספר דרישות כמו עבר פלילי, שנות לימוד, ניסיון בענף הבניין, השכלה קודמת וכן הלאה, דרישות שכל מי שמבקש להשתלב בלימודי קורס מפקחי בניה משרד הפנים, צריך לעמוד בהן. יחד עם זאת, מה שאתם צריכים לבדוק לפני שאתם נרשמים ללימודים הוא, שמוסד הלימודים בו אתם עוברים את הקורס הוא מוסד מוכר לא רק על ידי משרד הפנים, אלא גם ובעיקר על ידי משרד העבודה. מדוע? מכיוון שהמטרה שלכם היא לא רק להשלים את הלימודים, אלא להשלים אותם לצורך עבודה ופיתוח קריירה בתחום, ואת זה תוכלו לעשות אך ורק אם תקבלו את ההסמכה של משרד העבודה. פשוט מאוד בררו במוסד הלימודים שאותו אתם בוחנים, האם המוסד פועל תחת רישיון משרד העבודה והאם בתום הלימודים אתם מקבלים הסמכה מטעם משרד העבודה.

קורס מפקחי בניה – משרד הפנים

השלמת קורס מפקחי בניה משרד הפנים ללא הסמכה של משרד העבודה, יכולה אף היא לאפשר לכם להיכנס לתחום, אם כי רק בפרויקטים קטנים יחסית בתחום הבניה הפרטית. בכל מקרה, תמיד תוכלו לבצע את ההשלמה הנדרשת על מנת לקבל גם את ההסמכה של משרד העבודה, אם כי צריך לזכור שהשלמה כזאת לא מוצעת על ידי כל מוסדות הלימוד וגם תדירות לימודי ההשלמה היא נמוכה יותר מאשר הלימודים המלאים, ולכן תמיד עדיף להשלים את הלימודים בחבילה אחת, הכוללת גם את הסמכת משרד העבודה.
המרכז ללימודי בניין מציע לכם למעשה את כל חבילת ההסמכה הנדרשת לכם על מנת להפוך למפקחי בניין מורשים ומוסמכים, ולהשתלב בכל סוג של פרויקט בניה, החל מפרויקטים נקודתיים בתחום הבניה הפרטית וכלה בפרויקטי תשתית ופרויקטים מסחריים גדולים ורחבי היקף. המרכז מציע לכם לימודי קורס מפקחי בניה משרד הפנים באישור ופיקוח של משרד העבודה, לרבות כל חומרי הלימוד המחויבים על ידי משרד העבודה כחלק מתהליך ההסמכה, ובנוסף נושאי לימוד נוספים שיעניקו לכם מעגלי ידע רחבים יותר בתחום פיקוח הבניה.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.