קורס מנהל עבודה בבניין

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

אם אתם עובדים בענף הבניין ומכירים היטב את מקצועות הבניין השונים, זה לא יהיה מפתיע אם תחשבו על קורס מנהל עבודה בבניין, אחד המקצועות המאתגרים, המעניינים והמכובדים ביותר בענף הבניין. השאלה היא רק האם אתם אכן יכולים להצטרף לקורס כזה, מה לומדים במסגרת קורס כזה, האם נדרשת הסמכה נוספת מעבר לקורס הזה והיכן אפשר ללמוד קורס מנהל עבודה בבניין. על שאלות אלו ועוד עונים לכם בשורות הבאות המקצוענים של המרכז ללימודי בניין, שנחשב לאחד ממוסדות הלימוד המובילים בישראל למקצועות הבניין.

האם אתם יכולים ללמוד קורס מנהל עבודה בבניין?

ובכן, לימודי מנהל עבודה בענף הבנייה הם לימודים המפוקחים על ידי משרד הכלכלה, אשר מגדיר את הקריטריונים ותנאי הכניסה שמאפשרים הצטרפות לקורס. תנאים אלה כוללים מרכיב של ניסיון, בין שנתיים לחמש שנים, תלוי בתפקיד ובהשכלה קודמת בתחום הבניין, הם כוללים מינימום של 10 שנות לימוד והם כוללים גם מסלולים נוספים שוליים יותר. כך למשל, אם אתם מהנדסי בניין, הנדסאי בניין או אפילו טכנאי אזרחי, תוכלו להצטרף לקורס על בסיס שנתיים ניסיון בענף הבנייה. אם אתם קבלני בניין, תוכלו להצטרף לקורס ולהשלים אותו בתהליך מקוצר של השלמה בלבד. לעומת זאת, אם אין לכם השכלה קודמת בתחום, תזדקקו ל-5 שנות ניסיון עבודה עם קבלן שלד בכדי להתקבל לקורס, וכל זה בנוסף כמובן לעמידה בראיון של ועדת קבלה בה יושב גם נציג של משרד הכלכלה.

ראו גם: קורס מנהלי עבודה מקוצר

מהם הנושאים שתלמדו במסגרת הקורס?

במסגרת קורס מנהל עבודה בבניין תלמדו למעשה את כל הנושאים שמרכיבים את מעגלי הידע שבהם צריך לאחוז מנהל עבודה על מנת למלא את תפקידו ולעמוד באחריות הרבה המוטלת על כתפיו בכל פרויקט בנייה אותו הוא מנהל. נושאים אלה כוללים את תורת הבנייה, יציבות מבנים, חומרי בניין, ציוד בניה, מלאכת הבניה, קריאת תכניות, קריאת מפות טופוגרפיות, קריאת דו"חות מדידה ומסמכים מקצועיים אחרים בענף הבניין, ניהול כח אדם וצוות עובדים, ניהול אתר בניה וביצוע, דיני עבודה ועוד. נושאים אלה מעניקים לכם למעשה את הידע להתמודד עם ההיבט הלוגיסטי, המקצועי והאנושי בכל פרויקט בניה בו תהיו מעורבים.

ראו גם: קורס ניהול פרויקטים בבניה

היכן ניתן להשלים את הקורס?

קורס מנהל עבודה בבניין הוא קורס המוצע ללימוד על ידי מכללות ומוסדות לימוד שונים המלמדים את מקצועות הבנייה ובכלל זה המרכז ללימודי בניין, שנחשב לאחד ממוסדות הלימוד המובילים והמצליחים ביותר בישראל בתחום מקצועות הבניה. בחירת מוסד הבניה יכולה להשפיע גם על עתידכם בענף, שכן מוסדות לימוד מסוימים נהנים ממוניטין רב יותר בענף הבנייה, והבוגרים שלהם, שבדרך כלל משתלבים בפרויקטים גדולים ומובילים, נהנים גם מעדיפות מסוימת בתהליכי גיוס ומיון של מנהלי עבודה לפרויקטים בענף הבניין.

קורס מנהלי עבודה

יחד עם זאת, לא תמיד תהיה לכם האפשרות ללמוד במוסד המועדף עליכם, בעיקר בגלל שאותו מוסד אינו ממוקם בקרבת אזור המגורים שלכם. קורס מנהל עבודה בבניין הוא קורס שאורך כשנה וכולל כ-500 שעות לימוד, ולכן בדרך כלל ניתן ללימוד אך ורק במוסד לימוד שקרוב למקום מגוריכם. במקרה כזה, אתם בהחלט יכולים לבחור במוסד הלימוד הקרוב ביותר, אבל אתם רוצים לוודא שמדובר במוסד מוכר על ידי משרד הכלכלה ספציפית עבור קורס מנהל עבודה בבניין וכדאי גם לבצע בדיקה עם דמויות ותיקות בענף הבניין כדי ללמוד האם מוסד זה נחשב למוסד מוביל, רגיל או אולי אפילו נחשל ובלתי אטרקטיבי. אבל בסך הכל, כל מוסד מוכר הוא מתאים ונכון בכדי להשלים לימודי בניין עם קורס מנהל עבודה בבניין.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.