קורס אינסטלציה משרד העבודה

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

אם אתם רוצים להיכנס לעולם האינסטלציה, ויש לכם סיבות לא רעות לעשות את זה, אתם רוצים לעשות את זה נכון וזה אומר קודם כל רכישת השכלה רשמית בתחום האינסטלציה. מדוע חשובה כל כך ההשכלה הרשמית בתחום? האם השכלה רשמית היא תנאי הכרחי בכדי לעסוק בתחום האינסטלציה? האם ישנה אפשרות להשלים קורס אינסטלציה משרד העבודה? האם משרד העבודה בכלל מפקח על לימודי האינסטלציה? מה לומדים במסגרת הקורס וכמה זמן הוא נמשך? היכן לומדים את הקורס? על שאלות אלו ועוד, מסבירים לכם בשורות הבאות, המומחים של המרכזי ללימודי בניין.

איסנטלטור

מה לומדים במסגרת קורס אינסטלציה וכמה זמן הוא נמשך?

קורס משרד העבודה כגון קורס אינסטלציה הוא קורס שבו תוכלו ללמוד את כל העקרונות המקצועיים ואת כל מעגלי הידע הנדרשים לכם על מנת לעסוק במקצוע האינסטלציה, ולא מדובר רק בפתיחת סתימות. עולם האינסטלציה הוא עולם נרחב שכולל כמובן את השירות של טיפול בתקלות/ סתימות למיניהן, אבל גם תהליכי איתור נזילות, טיפול בהצפות, תכנון מערכות אינסטלציה, הקמה של מערכות אינסטלציה, משאבות, בטיחות, צנרת מים צלולים וצנרת מי שופכין, כלים סניטריים, קריאת תכניות אינסטלציה, שיפועים וניקוז ועוד כהנה וכהנה נושאים שיאפשרו לכם לפנות למגוון נתיבים שונים בתוך עולם האינסטלציה. הקורס עצמו נמשך כחצי שנה וכולל בתוכו כ-120 שעות אקדמיות. יחד עם זאת, אורך הקורס יכול להשתנות בהתאם לפרישת שעות הלימוד, מספר ואורך שעות הלימוד בכל שבוע. כמו כן, מכללות שונות המציעות קורס אינסטלציה בהיקפים שונים, שיכולים להאריך או לקצר את משך הקורס.
כך למשל, קורס אינסטלציה משרד העבודה היא בעיקרו קורס שנועד לאפשר לבעלי מקצוע להרחיב את תחום פעילותם או לבצע הסבה מקצועית לתחום האינסטלציה. בהתאם לכך, קורסים של משרד העבודה כמו זה כולל בדרך כלל את תחומי הלימוד הגנריים, שיכולים לפתוח בפניכם שורה של נתיבים בעולם האינסטלציה אבל ברמה הבסיסית בלבד. מכללות שונות מציעות תכניות לימוד מקיפות ומעמיקות יותר, במסגרתן תוכלו להעמיק בנתיבים ספציפיים כמו הקמת מערכי אינסטלציה בפרויקטים גדולים, תכנון אינסטלציה, משאבות וכדומה.

מדוע חשובה ההשכלה הרשמית בתחום האינסטלציה?

ובכן, קורס אינסטלציה משרד העבודה הוא קורס שנולד לא לחינם. כפי שרמזנו קודם לכן, אינסטלציה זה לא רק פתיחת סתימות ולמעשה ישנם לא מעט מומחי אינסטלציה שכלל לא עוסקים בפתיחת סתימות. בכדי לעסוק בענף האינסטלציה, עליכם להכיר מושגי יסוד רבים, להתנסות בשלל פעולות הקמה, תכנון ותיקון של מערכות אינסטלציה, להכיר את הרכיבים והפתרונות הקיימים בתחום הזה ואפילו להכיר את היבטי הבטיחות שמלווים את עבודת האינסטלציה. את כל אלה אפשר ללמוד במסגרת שנים של עבודה בתחום, או במסגרת מספר חודשים בודדים של קורס אינסטלציה משרד העבודה. אז אם אתם רוצים להיכנס לתחום, אתם חייבים ללמוד אותו ואם אתם רוצים ללמוד אותו כמה שיותר מהר ולהתחיל לבנות את עצמכם בתוך התחום, קורס אינסטלציה משרד העבודה הוא כנראה המסלול הטוב ביותר שעומד לרשותכם.
בנוסף לכך, לימודים רשמיים הם גם שיקול שלוקחים בחשבון יזמים, קבלנים, מפעלים, מנהלי אחזקה וגורמים אחרים שמשתמשים בשירותיהם של מומחי אינסטלציה. כשיש לכם השכלה רשמית ביד, אתם בעצם הופכים להיות אטרקטיביים ביותר בעיני השוק, ויכולים להשיג כמות גדולה יותר של עבודות ופרויקטים וברמה גבוהה יותר. על כך אפשר להוסיף את העובדה הפשוטה שכאשר יגיע היום בו תרצו להפוך לקבלני אינסטלציה רשומים, השכלה רשמית מהווה קריטריון הכרחי בכדי להירשם בפנקס הקבלנים של רשם הקבלנים במשרד השיכון ולכן בלאו הכי יידרשו לכם הלימודים הרשמיים הנדרשים.

איפה לומדים קורס אינסטלציה משרד העבודה?

קורס אינסטלציה הוא קורס המשתייך אל קטגוריית המקצועות הטכניים וככזה, נלמד בשורה של מכללות ומוסדות לימוד המציעים לימודים טכניים בענפים שונים ובמקצועות שונים. יחד עם זאת, לא כל מוסדות הלימוד הללו עובדים עם משרד העבודה ולכן לא כולם מציעים את האופציה של קורס אינסטלציה משרד העבודה. ככלל, לימודי אינסטלציה אינם דורשים הסמכה או רישוי של משרד העבודה, אבל ישנם הרבה תחומים אחרים שדווקא כן דורשים זאת. המשמעות היא שמשרד העבודה עובד על בסיס קבוע עם מספר מוסדות לימוד שתכניות הלימוד שלהם מבוססות על ההוראות של משרד העבודה ומאושרים על ידו, כך שהבוגרים שלהם נהנים אוטומטית מהסכמה בתום הלימודים.
בבואו להציע קורס אינסטלציה משרד העבודה בוחר מן הסתם, באותם מוסדות מולם הוא עובד על בסיס קבוע, על אף שלימודים אלה אינם נדרשים לצורך הסמכה או רישוי אלא ככלי שעומד לרשות הציבור הרחב לצורך הסבה מקצועית או הרחבת סל השירותים הטכניים של בעלי מקצוע. אחד ממוסדות הלימוד המובילים בקטגוריית המקצועות הטכניים ובכלל זה עובד על בסיס קבוע עם משרד העבודה ומציע את האופציה של קורס אינסטלציה משרד העבודה, הוא המרכז ללימודי בניין. במרכז תוכלו ללמוד שורה ארוכה של מקצועות בענף הבניין, לקבל את ההסמכה הנדרשת לכם על פי חוק, היכן שצריך וכמובן לרכוש את כל הידע המקצועי הנדרש לכם בכדי להשתלב בענף.

ראו גם: איפה ללמוד קורס קבלן בניין?

הנה 4 יתרונות קצרים לקורסים של משרד העבודה:

זמינים לכולם משרד העבודה מציע מגוון רחב של קורסים, החל מקורסים טכניים ועד קורסים ניהוליים. הקורסים זמינים לאנשים מכל הרקעים והגילאים.
חסכוניים משרד העבודה מציע קורסים במחירים נמוכים, או ללא עלות, עבור אנשים שזכאים לכך.
מעשיים הקורסים של משרד העבודה מתוכננים כדי להכשיר את התלמידים לעבודה בתחומי הביקוש.
מובילים לתעסוקה משרד העבודה מציע שירותי שידוך תעסוקה לתלמידים שסיימו את הקורסים.

אם אתם מחפשים דרך לשפר את כישוריכם המקצועיים ולמצוא עבודה, הקורסים של משרד העבודה הם אופציה מצוינת.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.