לימודי מנהל עבודה בבניין: כל המידע על הקורס

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

מהם הנושאים הנלמדים במסגרת לימודי מנהל עבודה בבניין? האם כל אחד יכול להתקבל ללימודים ולהתחיל לעבוד כמנהל עבודה בענף הבניין? איפה אפשר ללמוד קורס מנהלי עבודה בענף הבניין והאם יש הבדל בין מוסדות הלימוד השונים? על שאלות אלו ועוד עונים לכם בשורות הבאות, המומחים של המרכז ללימודי בניין, שמציע מגוון רחב של קורסים בכל מקצועות הבניין.

מה לומדים במסגרת לימודי מנהל עבודה בבניין?

קורס מנהלי עבודה בענף הבניין הוא קורס שמיועד להכשיר את המשתתפים לכל התפקידים שממלא מנהל עבודה בפרויקט בניה ולהעניק להם את כל מעגלי הידע בהם הוא צריך לאחוז, הן בהיבט הלוגיסטי, הן בהיבט המקצועי והן בהיבט הניהולי של אתר הבניה. הנושאים הנלמדים במסגרת הקורס כוללים את תורת הבניה, יציבות מבנים, מלאכת הבניה, חומרי בניין, ציוד בניה, קריאת מפות טופוגרפיות, קריאת תכניות בניה, קריאת דו"חות מדידה, ניהול אתר עבודה, ניהול הביצוע, ניהול כוח אדם ועובדים, בטיחות באתרי בניה, בטיחות בעבודה בגובה ועוד. ראו גם: קורס טפסנות

האם כל אחד יכול להתקבל ללימודים?

התשובה היא לא. תחום מנהלי עבודה בענף הבניין מפוקח על ידי משרד העבודה והרווחה אשר הגדיר במסגרת נוהל הכשרת מנהלי עבודה בבניה, מהם הקריטריונים שבהם צריך לעמוד אדם על מנת לשמש כמנהל עבודה בענף הבניין ובכלל זה ללמוד לימודי מנהל עבודה בבניין. קריטריונים אלה מאפשרים להגיע למקצוע במספר מסלולים שונים עבור אנשי מקצוע בעלי השכלה קודמת בענף הבנייה, עבור אנשי מקצוע עם ניסיון בענף הבניה אך ללא השכלה קודמת, עבור קבלני בניין ועוד. הלימודים למקצוע מפוקחים לעומת זאת, על ידי משרד הכלכלה וכל אדם המבקש להתקבל ללימודים אלו נדרש לעבור, בין היתר, ועדת קבלה שבה יושב נציג משרד הכלכלה.

מנהלי עבודה מוסמכים

היכן אפשר להשלים את הלימודים?

בישראל פועלים מספר מוסדות לימוד המציעים קורסים שונים ומסלולי לימוד למקצועות הבניה השונים, ובכלל זה גם לימודי מנהל עבודה בבניין. חלקם מציעים גם את המסלול המקוצר לקבלני בניין וגם את המסלול המלא, וחלקם מציעים את המסלול המלא בלבד. כמו כן, קיימים הבדלים ברמת ההיכרות של ענף הבניין עם מוסדות הלימוד השונים וישנם בהחלט מוסדות לימוד שנחשבים לטובים יותר מאחרים בעיני בכירים בענף הבניין. המשמעות היא שבהחלט ישנה משמעות למוסד הלימוד בו אתם בוחרים להשלים לימודי מנהל עבודה בבניין, אם כי כמידת הכישרון, היכולות והרמה המקצועית שלכם, תוכלו להתקדם כמנהלי עבודה בענף הבניין ללא קשר למוסד בו השלמתם את הלימודים. הדבר שחשוב מאוד להקפיד עליו הוא שהמוסד שבחרתם בו הוא מוסד שהוכר לצורך לימודי מנהל עבודה בבניין על ידי משרד הכלכלה. המרכז ללימודי בניין נחשב לאחד ממוסדות הלימוד המובילים בישראל בלימודי מקצועות הבניין. המרכז מוכר על ידי כל משרדי הממשלה הרלוונטיים ובוגריו משתלבים בפרויקטים גדולים ומוכרים בכל רחבי הארץ.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.