יועץ בטיחות אש

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

 

יועץ בטיחות אש הוא אדם האחראי על הכנת תכניות בטיחות אש למטרות של היתרי בניה או בכדי שבעל עסק יוכל לקבל רישיון עסק. למעשה, מדובר באחד התחומים הכי מרכזיים וחשובים בדרך לקבל היתרי בניה ורישיון עסק.

 

יועץ בטיחות אשמטרת התכנית אותה בונה יועץ בטיחות אש היא לקבוע אילו הנחיות האדם שמבצע את הפרויקט או מנהל אותו חייב לעשות כדי שיוכל לעמוד בדרישות הכבאות על פי חוק תכנון הבניה. כל תכנית בטיחות מבוססת על פי תכנית האדריכל. תכנית זו מוגשת לקבלת היתר בניה או רישיון לעסק לפי הצורך. בין השאר, התפקיד של יועץ בטיחות אש הוא לשים דגש על התקנות ולהתאים את התקנות הללו לתכניות המבנה האדריכליות. ברגע שאנו בוחרים להיעזר ביועץ בטיחות אש בעל ניסיון, אנו חוסכים זמן רב ומייעלים תהליכים.

 

חשיפה לאש למה זה יכול לגרום?

כדי שנבין את החשיבות הרבה של יועץ בטיחות אש בחיינו, חשוב להבין את הסכנות הטמונות בחשיפה ממושכת לאש. ראשית כל, חשיפה מוגברת לאש יכול להוביל לנזק סביבתי, לשריפה של רכיבים העשויים מכל מיני חומרים שעלולים להוביל לנזק בלתי הפיך לסביבה שלנו, פליטה של חומרים מסוכנים ורעילים, נזק לבעלי חיים ונזק לצמחיה. בנוסף, אש יכולה להוביל לכוויות. כוויות יכולות להוביל לשריפה של העור והיווצרות של שלפוחיות וקילוף העור. יש מקרים בהם הכוויות יכולות אפילו לעבור מתחת לשכבות העור ולפגוע בבשר ובעצמות שלנו. יחד עם זאת, חשיפה ממושכת לאש יכולה להוביל להמתה של תאי העור, יצירה של קמטים ולנזקים נוספים מהם לא תמיד ניתן להחלים. חשיפה ממושכת לאש מובילה להיותנו שואפים עשן מה שיכול לגרום לחסימה של קנה הנשימה ולחנק. אש יכולה גם להוביל לנזקים למבנים, פיצוצים, אבדן חיים ופגיעה ניכרת ברכוש.

 

איך לבחור יועץ בטיחות אש?

כעת אחרי שהבנו את הנזקים הרבים והחמורים שהאש יכולה לגרום לנו, יש כמה קריטריונים שצריכים להנחות אותנו בתהליך של בחירת יועץ בטיחות אש.

 

  1. ניסיון בהכנת תכניות בטיחות על פי דרישות המבנה – כדאי לבחור יועץ בטיחות אש על פי הניסיון שלו ועל פי המבנה שזקוק לאישור. כלומר, מומלץ לקבל המלצות מאנשים שכבר עברו את התהליך מול יועץ מקצועי בהתאם לסוג המבנה וכך לבצע את הבחירה.
  2. לוחות זמנים- לתהליך קבלת האישורים חייב להיות מועד אותו קובעים מראש ועל יועץ הבטיחות לעמוד בלוח הזמנים הזה. אי קבלת האישורים בזמן מעקב את זמני פעילות שהעסק יוכל להתחיל לעבוד או הפרויקט יתחיל להיבנות. בימנו זמן שווה כסף ולכן זה משהו שחשוב להתעקב עליו.
  3. ליווי מלא- מדובר בתהליך ולכן מומלץ לבחור באדם או חברה מקצועית שילוו אתכם שלב אחר שלב גם בהיבט המקצועי וגם בהיבט הבירוקרטי.
  4. סנכון מלא בין אנשי מקצוע, יועצים וקבלנים – התהליך חייב להתבצע בתיאום וסנכרון בין כל האנשים הנוגעים בדבר ומשפיעים על קבלת האישורים.
  5. הכשרה מקצועית – חשוב לשים על זה דגש רב ולשאול את יועץ הבטיחות איזו הכשרה הוא עבר ובאילו אישורים או רישיונות הוא מחזיק.

 

מהם התפקידים של יועץ בטיחות אש?

  • איך לבחור יועץ בטיחות אשיצירת סביבה בטוחה בעבודה ומניעת פעולות מסוכנות כמו היווצרות של שריפה
  • הערכת סיכונים ובניית תכנית עבודה מסודרת
  • עריכת סקר סיכונים
  • קביעת נהלי בטיחות והיערכות בזמן שריפה
  • הכנת תיק שטח
  • הכנת תיק מפעל
  • ליווי וייצוג מלא מול שירותי הכבאות
  • ייעוץ בטיחות מקיף לאדריכל הממונה על הפרויקט

 

בנוסף, יועץ בטיחות אש מחוייב להכיר את כל המערכות השונות אשר פועלות בזמן שריפה ולהבין אילו מערכות צריך להתקין בפועל. יועץ בטיחות אש צריך להדריך את העסק כיצד יש לנהוג במקרה של תאונה, אסון או שריפה.

 

אילו עסקים צריכים יועץ בטיחות אש?

יש המון סוגים של עסקים שחייבים יועץ בטיחות אש שיסייע למנוע אסון. למשל, מפעלים, קניונים, מרכזי קניות, אולמות וגני אירועים, בתי דיור מוגן ובתי אבות, מסעדות ובתי קפה ועוד.

 

יועץ בטיחות אש כמה זה עולה?

המחיר לשירותיו של יועץ בטיחות אש משתנה ותלוי בכל כך הרבה פרמטים כמו למשל סוגי השירותים להם אנו זקוקים, מורכבות הפרויקט, הדרכות נלוות לשירותי הייעוץ ועוד. כל עסק או יזם על פרויקט בניה יוכל לקבל הצעת מחיר לפי הצרכים המדויקים שלו.

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!