העסקת מהנדס לצורך רישום קבלן

לא תמצאו מחירים כאלה באינטרנט! צרו קשר ולא תתחרטו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

העסקת מהנדס לצורך רישום קבלן

 

אתם רוצים להיות קבלני בניין. יש לכם את התשוקה, יש לכם את ההון ויש לכם את החזון, אבל אין לכם את הניסיון ואין לכם את ההשכלה הנדרשת בתחום. השאלה היא האם יש בכל זאת אפשרות להפוך לקבלן רשום כאשר אין לכם את כל אלה ובמה זה כרוך, והתשובה היא שיש פתרון ולפתרון הזה קוראים רישום בפנקס הקבלנים על סמך העסקת עובדים אחראיים, או מה שאתם מכירים אולי מהשטח בתור העסקת מהנדס לצורך רישום קבלן. מה זה בדיוק אומר? על כך בשורות הבאות.

 

איך העסקה של אנשים אחרים יכולה להפוך אתכם לקבלנים רשומים?

ובכן, על פי החוק בישראל, כל אחד יכול להיות קבלן, אבל כל קבלן חייב לעבוד ברישיון, או כפי שאנחנו מכירים את הרישיון הזה בשם קבלן רשום. בכדי להפוך לקבלן רשום ולקבל את הרישיון המיוחל, עליכם לעמוד במספר קריטריונים ובעיקר ניסיון והשכלה רשמית. כך למשל, עליכם להיות בעלי ניסיון של לפחות 5 שנים בענף הבנייה ובתחום השלד. אם אתם אדריכלים או מהנדסים, יידרש מכם ניסיון קצר יותר, אך עדיין יידרש. כמו כן, תידרש מכם השכלה רשמית בתחום הספציפי בו אתם רוצים להיות מסווגים כקבלנים רשומים. אבל נניח שאתם רוצים להפוך לקבלנים רשומים מבלי לעבור את כל התהליך הזה, מה אז? ובכן, במקרה כזה תוכלו לפנות לערוץ של העסקת מהנדס לצורך רישום קבלן.

ההיגיון שעומד מאחורי ערוץ העסקת עובדים אחראיים הוא שאם אתם רוצים להיות קבלנים מהצד הניהולי והכלכלי של התפקיד, תוכלו לעשות זאת תוך שאת הצד המקצועי אתם מגייסים מצד אנשי מקצוע אחרים שכן עומדים בקריטריונים הנדרשים. בדיוק כפי שיכול אדם עם הון מספיק להקים מפעל מזון, על אף שאין לו שמץ של מושג בענף המזון או בטכנולוגיית מזון, וזאת באמצעות גיוס אנשי המקצוע המתאימים בתחום המזון, אפשרות זו קיימת גם בענף הבנייה, אם כי בניגוד לענפים אחרים, בענף הבנייה עדיין מדובר באפשרות מפוקחת על ידי הרשויות.

מהן האפשרויות הקיימות בערוץ זה?

ובכן, בענף הבנייה נהוג להגדיר את האפשרות הזאת בתור העסקת מהנדס לצורך רישום קבלן אבל בפועל, אפשרות זו אפשרית לא רק במקרה של מהנדס, אלא גם של אדריכל, הנדסאי בניין, טכנאי בנייה, מנהל עבודה או קבלן בעל ניסיון. מן הסתם, במסגרת התהליך תצטרכו להוכיח עמידה במספר קריטריונים ייחודיים למסלול רישום זה ובכלל זה גם הוכחת קיום של יחסי עובד מעביד, עמידתו של העובד האחראי בכל הדרישות המוגדרות בחוק על מנת שניתן יהיה לרשום אתכם כקבלנים רשומים על בסיס העסקתו וכן הלאה. לא מדובר פה בקסם ועליכם להיות מוכנים לכך שיהיה עליכם להשקיע את ההון הנדרש על מנת להעסיק את אנשי המקצוע הנדרשים על מנת לקבל את המעמד של קבלן רשום, אבל זוהי אופציה שעומדת בפניכם ויכול להתאים לאנשים רבים המעוניינים להקים פעילות עסקית בתחום הבנייה. כמו כן, עליכם לקחת בחשבון שמעמדכם כקבלנים מורשים מותנה בהמשך העסקתם של אותם בעלי מקצוע על פי הקריטריונים הנדרשים לאורך כל התקופה. מרגע שאותם אנשי מקצוע מפסיקים להיות מועסקים על ידכם, אתם כבר אינכם קבלנים רשומים וחלה עליכם החובה לדווח על כך לרשם הקבלנים.

ישנם כמובן עוד שורה של פרמטרים וכללים שעליכם להכיר על מנת להשלים את התהליך של העסקת מהנדס לצורך רישום קבלן ואותם תוכלו להכיר בסיוע גורם מקצועי, אבל האפשרות בהחלט קיימת עבורכם, אם זהו המסלול שמתאים לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3564128

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!