רישיון קבלן רשום 
אחת השאלות הראשונות שעולות כאשר אנו מחפשים קבלן לביצוע עבודות בבית שלנו, בין אם זה לבנות בית או לבצע שיפוץ הוא בדיקה האם הקבלן שעימו אנו משוחחים במטרה שיבצע את הפרויקט הוא קבלן רשום או האם מדובר בקבלן שאינו רשום. ראשית נעשה סדר ונסביר מהו קבלן רשום שכן זהו קבלן שרשום בספר הקבלנים של משרד השיכון והבינוי כאשר מי שאחראי לרשום את הקבלן הוא רשם הקבלנים באותו משרד. ישנן כמה דרגות של סיווג קבלנים כאשר הנמוכה ביותר היא דרגה 1 והגבוהה ביותר היא דרגה 5. הדרגות מדברות על אילו היקפי כספים של בנייה הקבלן מורשה לבצע כאשר דרגה 1 היא רמת התקציב הנמוכה ביותר בה הקבלן יכול לקחת על עצמו פרויקט בניה, ואילו סיווג קבלני דרגה 5 אינו מוגבל בתקציב. אחת לחצי שנה משתנים הסכומים של הסיווגים השונים בהתאם להרבה מאוד פרמטרים.
מדוע חשוב מאוד עם קבלן בעל רישיון קבלן רשום?
לעבודה עם קבלן רשום ישנה חשיבות גבוהה מאוד ולכן עליכם לעבוד אך ורק עם קבלנים בלי רישיון קבלן רשום. קודם כך חשוב להבין שאך ורק קבלן רשום יכול לקבלן פוליסת ביטוח עבור עבודה באתר בניה מסוים ולבטח אף קבלני משנה שעובדים תחתיו. במידה ואין לקבלן רישיון הוא לא יכול לעשות ביטוח ובמידה ומשהו יקרה לאחד העובדים באתר הבניה בו אתם בונים את הבית שלכם, גם אתם עלולים לשאת באחריות. מעבר לכך, החוק מסייע לכם בכך שהוא מדרג את הקבלנים על פי סיווג קבלני כך שהקבלן לא יגיע לביצוע פרויקט שהוא לא יכול בהיבט של כיסוי כלכלי. בנוסף בעזרת פנקס הקבלנים, אליו יש לכם גישה חופשית תוכלו לדעת אם רישיון הקבלן של בעל המקצוע בו אתם מעוניינים לביצוע העבודה הוא בתוקף או מותלה או אפילו נשלל. יש לציין כי לעיתים תגלו כי הרישיון של הקבלן שלכם אינט בתוקף אך הדבר יכול להיות עקב טעות שהוא פשוט אינו חידש את הרישיון שלו עקב חוסר תשומת לב לתוקף של הרישיון.
כיצד נוציא רישיון קבלן רשום
הוצאה של רישיון קבלן רשום הינו תהליך לא פשוט כאשר ההמלצה שלנו היא לבצע אותו עם עורך דין מטעמכם או אדם שמתמחה בהוצאת רישיונות קבלן. נתחיל ונאמר כי אנשים שהורשעו בעבירות בניה לצורך העניין לא יוכלו להגיש בקשה לרישיון קבלן רשום כמו גם אדם שנמצא בהליך פשיטת רגל, ולכן כדאי לוודא את הדברים טרם אתם מתחילים את התהליך. יש להגיש למשרד השיכון לרשם הקבלנים את הטפסים לבקשה עם כל המסמכים התומכים בה כמו קורות חיים, ניסיון רלוונטי, תצהיר היעדר הרשעות, מסמכים חשבונאיים וכדומה. לאחר מכן הבקשה תיבחן ברשם הקבלנים ולאחר מכן יזומן מבקש הבקשה לראיון ומבחן שבו יש להראות בקיאות בדיני עבודה בעיקר. לאחר הריאיון יבחנו בוועדה אילו מסמכים נוספים תצטרכו להגיש לרשם הקבלנים כמו כן תצטרכו גם להביא ערבות בנקאית. כפי שציינו קודם לכן, חשוב מאוד לבצע את התהליך עם יד מקצועית שמבינה רבות בנושא רישום קבלנים שכן הדבר יכול להיות מעט מסובך במידה ונרצה לבצע את הרישום לבד.
אנחנו ביובל סגל מתמחים בכל הנושא של רישום קבלנים והוצאת רישיון קבלן רשום. לאור הניסיון הרב שצברנו בתחום אני יודעים בדיוק איך נראה התהליך, אילו מסמכים עליכם להמציא ובאיזה שלב להביא אותם ולכן איתנו התהליך יהיה הרבה יותר ידידותי, יעיל וקצר יותר.